غذای رژیمی با بادمجان، 9 غذای فوق العاده خوشمزه با بادمجان

غذای رژیمی با بادمجان
غذای رژیمی با بادمجان

انواع غذای رژیمی با بادمجان : با توجه به سبک زندگی امروزی و استفاده از غذاهای پرکالری، چاقی و امراض ناشی از آن تبدیل به یکی از دغدغه های مهم انسان امروزی شده، بنابراین و برای حل این مشکل رو آوردن به سبک تغذیه سالم و غذاهای رژیمی یکی از گزینه های مناسب می باشد.( در مطلبی جداگانه به معرفی انواع غذای رژیمی ، غذای رژیمی برای شام پرداختیم که حتما مطالعه کنید.)

اگر به دنبال دستورهایی هستید که هم رژیمی باشند و هم از بادمجان استفاده کرده باشند حتما در ادامه همراه ما باشید. تا دستور های متفاوت و خوشمزه با طعم بی نظیر بادمجان را با شما به اشتراک بگذاریم.

غذای رژیمی با بادمجان و گوجه فرنگی

مواد لازم برای تهیه این غذا

بنر گل من و تو
بادمجانمتوسط 2 عدد
گوجه فرنگی1 عدد
پیاز1 عدد
سیر1 عدد
روغن زیتون2 قاشق غذا خوری
نمک و فلفلبه میزان لازم

طرز تهیه بادمجان و گوجه فرنگی

ابتدا بادمجان ها را پوست کنده و نگینی خرد می کنیم. برای گرفتن تلخی آن ها و جذب روغن کم تر بادمجان هارا در سبدی ریخته و روی آن نمک می پاشیم و پس از مدتی شسته و اجازه می دهیم خشک شوند. به جای این فرایند می توان بادمجان ها را برای نیم ساعت الی 40 دقیقه در آب نمک قرار داد.
سپس پیاز را خرد کرده به همراه سیر رنده شده و روغن زیتون کمی تفت می دهیم و سپس بادمجان ها را اضافه می کنیم. پس از اینکه بادمجان ها کمی تفت داده شدند، گوجه فرنگی را پوست گرفته نگینی خرد می کنیم و به ترکیب مواد اضافه می نماییم. در این مرحله حدود یک چهارم لیوان آب به مواد اضافه کرده و اجازه می دهیم که خوب بپزد. اگر در انتهای مرحله پخت و پس از تبخیر آب مواد بادمجان ها هنوز کامل نپخته بود می توانید دوباره مقداری آب به آن اضافه نموده و اجازه دهید تا دوباره بپزد.

غذای رژیمی با بادمجان و گوجه فرنگی
غذای رژیمی با بادمجان و گوجه فرنگی

بادمجان رژیمی در فر

مواد لازم برای این غذا

  • بادمجان 3 عدد
  • گوجه فرنگی 2 کیلو
  • پیاز 1عدد
  • سیر 2 حبه
  • برگ ریحان به میزان دلخواه
  • روغن زیتون به مقدار لازم
  • نان سوخاری به میزان لازم
  • نمک و فلفل به میزان لازم

طرز تهیه بادمجان رژیمی در فر

ابتدا بادمجان ها را در جهت طول به ضخامت حدودا یک سانت برش بزنید. فر را بر روی دمای 230 درجه سانتی گراد تنظیم نمایید. بادمجان های ورقه شده را روی کاغذ روغنی بر روی طوری فر قرار داده و روی آن ها کمی نمک و فلفل و روغن زیتون بزنید و اجازه دهید تا درون فر بپزد.
حدودا یک ربع بعد ان ها را برگردانید تا طرف دیگر بادمجان هاهم پخته و طلایی رنگ شود. برای تهیه سس مخصوص ابتدا پیازرا نگینی خرد کرده با روغن زیتون و کمی نمک تفت دهید. سپس سیر رنده شده را هم به آن اضافه نمایید. حالا گوجه فرنگی هارا خرد کرده و به مواد اضافه نمایید.
اجازه دهید تا گوجه فرنگی ها خوب بپزد و سس غلیطی به دست آید. حالا در ظرفی مناسب یک لایه از سس ریخته و یک لایه بادمجان به همراه برگ های ریحان بچینید. این کار را تا جایی که ظرف شما فضا دارد ادامه دهید. در انتها بر روی لایه آخر سس نان سوخاری ریخته و کمی نمک و فلفل هم روی ان بپاشید. ظرف را درون فربا دمای 200درجه سانتی گراد قرار دهید و زمانی حدود 15دقیقه صبر کنید تا غذای خوشمزه و رژیمی شما اماده شود. بعد از این مدت بادمجان های خوشمزه شما اماده است. نوش جان

طرز تهیه لادمجان در فر رژیمی
طرز تهیه لادمجان در فر رژیمی

غذای رژیمی با بادمجان و مرغ یک ترکیب فوق رژیمی

در یک مطلب کامل به بررسی انواع غذای رژیمی با مرغ پرداختیم که به نظرم حتما مطالعه کنید ولی برای درست کردن این غذا به مواد زیر نیاز داریم.

بادمجان1 عدد
کدو سبز2 عدد
مرغ60 گرم
گوجه فرنگی1 عدد
پیاز1 عدد
فلفل دلمه1 عدد
رب گوجه فرنگینصف قاشق غذاخوری
روغن زیتون1 قاشق غذاخوری
زردچوبه و نمکبه میزان لازم

طرز تهیه غذای رژیمی با بادمجان و مرغ

ابتدا بادمجان را خرد کرده و در آب نمک قرار می دهیم تا تلخی آن گرفته شود. سبز باقی سبزیجات یعنی کدو و فلفل دلمه ای را هم خرد کرده کنار می گذاریم. حالا پیاز را خرد کرده همراه روغن زیتون تفت می دهیم. سپس زرد چوبه را به آن اضافه کرده و اجازه می دهیم کمی طلایی شود. حالا گوجه فرنگی رنده شده و رب را به آن اضافه می کنیم. و اجازه می دهیم گوجه بپزد و آب آن گرفته شود.
در این مرحله مرغ را خرد کرده به موادمان اضافه می کنیم.و اجازه می دهیم تا خوب بپزد. پس از پخت، بادمجان و کدو و سپس فلفل دلمه ای و نمک را اضافه می کنیم. اجازه می دهیم تا سبزیجات هم به خوبی بپزد. سپس غذای رژیمی خوش مزه ما آماده است. آن را در ظرف مناسب سرو کرده مقداری آب لیمو یا یک برش لیموی تازه کنار آن استفاده می کنیم.

غذای رژیمی بادمجان و مرغ
غذای رژیمی بادمجان و مرغ

غذای رژیمی با بادمجان و قارچ

مواد لازم برای این غذا

بادمجان2 عدد
فلفل دلمه ای2 عدد
سیر2 عدد
پیاز1 عدد
سیب زمینی1 عدد
قارچ300 گرم
رب گوجه فرنگی1 قاشق غذا خوری
آبلیمو1 قاشق غذا خوری
زرد چوبه و آویشنبه میزان دلخواه
نمک و فلفلبه میزان کافی

طرز تهیه بادمجان و قارچ

ابتدا تمام سبزیجات نام برده شده را شسته و به اندازه دلخواه خرد نمایید. بادمجان هارا علاوه بر خرد کردن درون آب نمک قرار دهید تا تلخی آن گرفته شود. حالا درون ماهیتابه بادمجان ها را به کمک کمی روغن سرخ نمایید. بعد از سرخ شدن به وسیله دستمال یا یک ظرف مناسب روغن بادمجان را به خوبی بگیرید. حالا پیاز خرد شده را به همراه کمی روغن تفت داده و زردچوبه را به آن اضافه نمایید. سپس سیر را هم له کرده و به پیاز اضافه کنید. حالا سایر سبزیجات خرد شده را به ترتیب اضافه کنید. ابتدا فلفل دلمه ای و سپس سیب زمینی و در آخر قارچ را به ترکیب مواد اضافه نمایید.
اجازه دهید تا سبزیجات خوب پخته شود. پس از اینکه سبزیجات کاملا پخت و آب قارچ ها کشیده شد بادمجان های سرخ شده به همراه نمک و فلفل و آویشن را به مواد اضافه نمایید. چند دقیقه ای فرصت دهید تا مواد با هم ترکیب شود و غذا جا بیفتد. به همین راحتی غذای رژیمی و خوش طعم شما اماده است. آن را میل کنید و نهایت لذت را ببرید.

غذای رژیمی با بادمجان و قارچ
غذای رژیمی با بادمجان و قارچ

بورانی بادمجان یک غذای رژیمی عالی

مواد لازم برای این غذا

  • بادمجان 2 عدد
  • ماست چکیده نصف لیوان
  • پودر سیر، نمک و فلفل به میزان لازم

طرز تهیه بورانی بادمجان در خانه

ابتدا بادمجان هارا باید کبابی کنیم. برای این منظور ابتدا بادمجان هارا به خوبی شسته و سپس روی آن ها به وسیله ی چنگال چند سوراخ ایجاد می کنیم. روی شعله گاز شعله پخش کن می گذاریم و بادمجان هارا به این روش روی حرارت کباب می کنیم.
بعد از پخت بادمجان ها برای جدا شدن راحت تر پوست آن ها می توانید برای مدتی بادمجان هارا در ظرفی دربسته قرار دهید. و سپس پوست آن ها را بگیرید. به کمک این روش پوست بادمجان به خوبی جدا می شود. حالا بادمجان های پوست گرفته را به کمک چنگال و یا هر وسیله دیگر له می کنیم و ماست را مرحله به مرحلهبه آن اضافه می کنیم. توجه کنید که نسبت ماست به بادمجان کاملا سلیقه ای است و به ذائقه شما مربوط می شود. پس هر ماست را یک دفعه اضافه نکنید و به تدریج این کار را انجام دهید تا به میزان دلخواه خود دست پیدا منید.
در انتها نمک و فلفل و پودر سیر را با توجه به میزان مورد نظر خود اضافه نمایید و مواد را ترکیب کنید. به همین راحتی بورانی خوشمزه و خوش طعم و پرطرفدارشما آماده است.

بورانی بادمجان
بورانی بادمجان

بادمجان کبابی ترکیه ای غذای رژیمی با بادمجان

مواد لازم برای این غذا

  • بادمجان 2عدد
  • گوجه فرنگی 2عدد
  • فلفل سبز 2عدد
  • فلفل قرمز 1عدد
  • سیر 2حبه
  • پیاز 1عدد
  • جعفری خرد شده به میزان دلخواه
  • روغن به میزان لازم
  • نمک و فلفل به میزان لازم

طرز تهیه بادمجان کبابی ترکیه

ابتدا بادمجان هارا به روشی که در دستور بورانی گفته شد کبابی کنید و سپس به شکل مربع خرد کنید. حالا پیاز را نگینی خرد کرده و فلفل هارا هم خیلی ریز خرد کنید و همراه پیاز و کمی روغن درون قابلمه ای تفت دهید. گوجه هارا هم پوست گرفته و خرد کنید و به مواد اضافه نمایید. حالا سیر هارا به چند قسمت تقسیم کنید و در ظرفی جداگانه کمی تفت دهید تا خامی آن گرفته شود.سپس به مواد درون قابلمه بیفزایید. در قابلمه را بگذارید و اجازه دهید مواد حدود5دقیقه با شعله ارام خوب بپزد. سپس بادمجان هارا به همراه نمک و چیلی اضافه کرده و دوباره زمان دهید تا مواد خوب ترکیب شوند. در انتها جعفری خرد شده را هم اضافه کرده و چند دقیقه بعد شعله را خاموش کنید. خوراک بادمجان ترکیه ای و البته رژیمی شما آماده است. می توانید آن را به همراه سیب زمینی تنوری که البته آن هم رژیمی است میل نمایید و از این ترکیب هیجان انگیز لذت ببرید.

میرزا قاسمی از انواع غذای رژیمی با بادمجان

این غذا در انواع غذای ساده و سریع هم معرفی شده و میشه خیلی راحت تو خونه درست کرد، مواد لازم برای این غذا

  • بادمجان 5عدد
  • گوجه فرنگی 3عدد
  • سیر 3حبه
  • تخم مرغ 2عدد
  • روغن به میزان لازم
  • نمک و فلفل و زردچوبه به میزان لازم

طرز تهیه میرزاقاسمی رژیمی

برای تهیه این غذای خوشمزه ابتدا بادمجان ها را کبابی کرده پوست آن ها را می گیریم و سپس ساطوری خرد می کنیم. در یک ظرف مقداری روغن ریخته و به آن سیر های خرد شده را اضافه می کنیم تا سرخ شوند و زردچوبه را اضفه می کنیم. سپس بادمجان ها را اضافه می کنیم تا به خوبی با سیر تفت خورده و طعم خوبی به خود بگیرند.
شاید شما از طعم سیر چندان خوشتان نیاید اما با توجه به اصالت شمالی این غذا اساس طعم آن سیر است. اما اگر دوست نداشتید می توانید آن را حذف کنید. حالا گوجه فرنگی ها را به وسیله چاقو یا مخلوط کن خوب له می کنیم و به سایر مواد اضافه می کنیم.و پس از افزودن نمک و ادویه اجازه می دهیم تا همه مواد به خوبی پخته شوند و در انتها یک یا دو عدد تخم مرغ را هم اضافه می کنیم. به همین آسانی میرزا قاسمی ما آماده شد! برای رژیمی تر شدن و کم کردن کالری این غذا می توانید از تخم مرغ ها صرف نطر نمایید.

میرزا قاسمی
میرزا قاسمی

غذای رژیمی با بادمجان و سیب زمینی در فر

مواد لازم برای این غذا

  • سیب زمین 6عدد
  • بادمجان 2عدد
  • سیر 5حبه
  • پیاز 1عدد
  • گوجه فرنگی 500گرم
  • روغن زیتون یک دوم پیمانه
  • جعفری خرد شده به میزان دلخواه
  • نمک و فلفل و اورگانو به میزان لازم

طرز تهیه بادمجان و سیب زمینی در فر

ابتدا فر را بر روی 200 درجه سانتی گراد تنظیم می کنیم. پیاز را خرد کرده و سیر را رنده می کنیم و با مقداری روغن زیتون تفت می دهیم. گوجه فرنگی را خرد کرده و به همراه جعفری خرد شده به مواد اضافه می کنیم و در قابلمه را می گداریم تا به خوبی بپزد.
در این فاصله بادمجان هارا حلقه حلقه کرده و روی سینی فر بپینید و کمی روغن زیتون و نمک روی ان بپاشید و اجازه دهید 15 الی 20 دقیق بپزد و رنگ آن طلایی شود. سپس بادمجان را خارج کرده و سیب زمینی ها را حلقه حلقه کرده روی سینی فر می چینیم و درون فر قرار می دهیم. پس از پخت سیب زمینی، سینی را از فر خارج کرده بادمجان های پخته شده را روی سیب زمینی ها قرار داده و از سس اماده شده بر روی بادمجان ها ریخته و دوباره به مدت 15الی 20 دقیقه سینی را درون فر قرار می دهیم تا مواد به خوبی بپزد.
بعد از این مدت سینی را از فر آماده کرده و غذای رژیمی خود را سرو می کنیم.

نازخاتون غذای رژیمی با بادمجان ایرانی
نازخاتون غذای رژیمی با بادمجان ایرانی

نازخاتون یک غذای رژیمی با بادمجان

مواد لازم برای این غذا

  • بادمجان متوسط 3عدد
  • آب انار یک چهارم لیوان
  • آبغوره 2الی 3قاشق غذاخوری
  • پیاز رنده شده نصف قاشق غذاخوری
  • گوجه فرنگی 2عدد
  • نمک، فلفل، نعناخشک، گلپر به میزان لازم

طرز تهیه نازخاتون

ابتدا بادمجان هارا کبابی کرده و پوست بگیرید و له کنید. گوجه فرنگی هارا هم پوست گرفته و له کنید و کنار بگذارید. بادمجان له شده به همراه آب انار و آبغوره را روی حرارت قرار دهید تا طعم آب انار و آب غوره به خورد بادمجان رفته و مزه بگیرد. حالا پیاز و ادویه های ذکر شده را به بادمجان اضافه کرده و بعد از چند دقیقه از روی حرارت بردارید. و گوجه فرنگی له شده را به آن اضافه کرده و نوش جان کنید.

سعی کردم در این مطلب بهترین و خوشمزه ترین غذاهای رژیمی با بادمجان رو بهتون آموزش بدم، اگر شما هم غذای رژیمی با بادمجان درست میکنید و در لیست بالا نیست حتما در بخش دیدگاه بنویسید تا به مجموعه بالا اضافه کنم