طرز تهیه برشتوک نخودچی به همراه ویدیو

طرز تهیه برشتوک نخودچی به همراه ویدیو
طرز تهیه برشتوک نخودچی

طرز تهیه برشتوک نخودچی : اگر دنبال یه شیرینی نخودچی آسون بدون نیاز به فر هستید شیرینی برشتوک نخودچی میتونه یکی از گزینه های شما باشه برشتوک جزء شیرینی های سنتی و اصیل ایرانی هست که میتونید اونو با انواع آردها و طعم های مختلف درست کنید. لازم بگم که ماندگاری این شیرینی خیلی بالاس و میتونی برای عید هم درست کنید.من هرسال با همین روش درست میکنم و دستور عالی و بی نقصه ، یک گزینه مناسب و خوشمزه برای عید خیلی هم راحت درست میشه و اینکه نیازی هم به فر نداره پس آستینا رو بالا بزنید و درستش کنید

مواد لازم شیرینی برشتوک نخودچی

آرد نخودچی ۱۵۰ گرم
کره ۸۵گرم(جایگزین روغن جامد ولی با کره خوشمزه تره)
پودرقند۸۰گرم(اگر شکلات شیرین استفاده کردیدمیزان پودر قند روکمتر بریزید)
شکلات تلخ ۱۱۵گرم
پودرهل۱/۲قاشق چای خوری

این مقدارمواد حدود ۴۰ عدد برشتوک نخودچی بهتون میده البته با سایز قالب تو تصویر.

بنر گل من و تو

طرز تهیه برشتوک نخودچی

خب برای تهیه شیرینی برشتوک نخودچی ابتدا شکلات رو خرد کنید و به روشن بن ماری ذوب کنید و داخل قیف بریزید و۱/۳ از کف قالب سیلیکونی روباهاش پرکنید.(قالب نیازی به چرب کردن نداره) قالب را داخل یخچال بزارید ده دقیقه تا شکلات ببنده.

خالا آرد نخودچی رو الک کنید و تو تا به متوسطی بریزید و روی حرارت ملایم ده دقیقه تفت دهید تابوی خامی آرد گرفته شه ولی مواظب باشید رنگش عوض نشه و مدام هم بزنید که نسوزه.کره ذوب شده رو بهش اضافه و خوب مخلوط کنید از روی حرارت برداشته و پودر قند الک شده و پودر هل رو بهش اضافه کنید و قشنک مواد رو به خورد هم بدید تا خمیری شه(طبق کلیپ).

ریختن مواد داخل قالب

حالا قالب شکلات رو از یخچال بیرون آورده خمیرنخودی را روی شکلاتها بریزید و با پشت قاشق یا انگشت فشار داده و خوب پرس کنید. و قالب را بمدت ۱۰دقیقه داخل فریزر قرار بدید و سپس به راحتی از قالب جدا کرده و نوش جان کنید.

شیرینی برشتوک نخودچی
شیرینی برشتوک نخودچی

ویدیو طرز تهیه شیرینی برشتوک نخودچی

نکات مهم شیرینی برشتوک نخودچی

  1. موقع ریختن شکلات داخل قالب با دقت بریزید و سعی کنید دیواره های قالب شکلاتی نشه تا برشتوک مرتبی داشته باشید.
  2. موقع ریختن خمیرنخودی روی شکلات اگر خوب پرس نکنید داخل و اطراف شیرینی فضای خالی به وجود میاد و شیرینیتون شکیل نمیشه.
  3. سعی کنید بیشتر از ۱۰ دقیقه شکلات داخل یخچال نمونه وبعد از این تایم بلافاصله خمیرو روی شکلاتها بریزید،چون اگر خیلی سفت بشه شکلات وخمیر به هم نمیچسبن و موقع جدا کردن از قالب از هم جدا میشن .
  4. این شیرینی داخل ظرف دربسته و در یخچال باید نگهداری بشه چون شکلات داره و تو دمای محیط شل میشه.ماندگاریش هم دوهفته ست ولی اگر از روغن جامد استفاده کنید مدتش بیشتره .

کسانی که یدونه قالب دارن

اگر یدونه قالب دارید و تمام شیرینیها رو نمیتونید دریک مرحله درست کنید هیچ اشکالی نداره مایه خمیری تودمای محیط بمونه تا یه سری رو خالی میکنید ودوباره سری بعدی رو درست کنید فقط شکلات رو نصفشو آب کنید چون تو اون فاصله میبنده.وبرای سری بعد نصف دیگه رو بن ماری کنید.

امیدوارم نکته ای جا نمونده باشه و آموزش طرز تهیه برشتوک نخودچی هم مثل بقیه کارها مفید بوده باشه درست کنید و درکنار عزیزانتون نوش جان کنید.

مطالب مرتبط :

طرز تهیه شیرینی چهار مغز مینیاتوری

طرز تهیه شیرینی شکلاتی گردویی

طرز تهیه شیرینی بهشتی یا کرکی