طرز تهیه حلیم بادمجان با برنج + ویدیو

طرز تهیه حلیم بادمجان با برنج
طرز تهیه حلیم بادمجان با برنج

طرز تهیه حلیم بادمجان با برنج : یکی از غذاهای اصیل ایرانی که طرفداران خاص خودشو داره حلیم هست که به صورت های مختلف آماده میشه ولی در این مطلب میخوایم بهتون حلیم بادمجان که با برنج تهیه میشه رو آموزش بدم، من همیشه حلیم بادمجون رو به این روش درست میکنم.خیلی ها از حبوبات داخلش استفاده میکنند ولی من برنج رو ترجیح میدم اونم به مقدار کم به نظرم خوشمزه تر میشه. میزان استفاده از پیاز داغ و گردوی تفت داده و کشک و سیرداغ هم سلیقه ایه. راستی انتهای مطلب ویدیو مراحل کار رو هم قرار دادم که حتما مشاهده کنید.

مواد لازم برای تهیه حلیم بادمجان با برنج

بادمجان۱/۵کیلوگرم

گوشت گردن گوسفند با استخوان۴۰۰گرم

بنر گل من و تو

برنج۳ قاشق سوپ خوری

مغز گردوی خردشده ۵قاشق سوپ خوری

پیاز بزرگ ۳عدد

کشک تقریبا5 قاشق سوپ خوری

نمک،فلفل،نعنا داغ و زعفران به میزان لازم

طرز تهیه حلیم بادمجان با برنج

خب برای تهیه این حلیم خوشمزه ابتدا بادمجان را سرخ کرده و پوست بگیرید همانند تصویر زیر، فقط زیاد سرخ نشه چون رنگ حلیم تیره میشه.گوشت را با یک عدد پیاز تفت بدین بعد با نمک و خیلی کم زردچوبه و یه حبه سیر بپزید سپس از استخوان جدا کرده با گوشتکوب دستی کاملا بکوبید(حتما گوشتکوب دستی نه برقی).

سرخ کردن بادمجان
سرخ کردن بادمجان

سپس برنج خیس خورده رو داخل آبگوشت ریخته روی حرارت اجازه بدین تا کمی نرم بشه بعد بادمجونای سرخ شده رو داخلش بریزین و مجددا روی حرارت بذارین تا برنج و بادمجون کاملا بپزه(اگه لازم بود آب گرم اضافه کنید)دو عدد از پیازها رو خلالی کرده سرخ کنید تا طلایی بشه نصفشو داخل بادمجون بریزید سپس با گوشتکوب برقی اونا رو نرم کنید(با گوشتکوب دستی هم میتونید اینکار رو انجام بدین) کمی از مواد بادمجونی روی گوشت کوبیده شده بریزین تا گوشت باز بشه بعد همه رو با هم مخلوط کنید و به مدت ۵ دقیقه روی حرارت از یک جهت به هم بزنید تا حلیم کاملا یکدست و کشدار بشه

سپس کشک را اضافه کرده(ممکنه کمی کمتر یا بیشتر مصرف بشه) در حد گرم شدن روی حرارت بمونه به محض جوشیدن از روی حرارت بردارید.مغز گردو را در روغن تفت دهید مقداری را برای تزیین و بقیه را همراه با بقیه پیاز داغ و نعناداغ داخل حلیم بریزید.(کمی از نعناداغ رو برای تزیین بردارید).حلیم بادمجان را درون ظرف سرو ریخته و در صورت تمایل با مغزگردو، پیازداغ، نعناداغ، کشک و زعفران دمکرده یا کشک زعفرونی تزیین کنید.

نکات مهم هلیم بادمجان با برنج

– در صورت تمایل از سیرداغ استفاده کنید.
– برای کشدار شدن حلیم همیشه از گوشت گردن استفاده کرده،آنرا با گوشتکوب دستی بکوبید و حلیم را از یک جهت به هم بزنید.
– برای تهیه نعنا داغ سبز و خوشرنگ روغن بذارین داغ بشه بعد از رو حرارت بردارین سپس نعنای خشک پودر شده را داخلش بریزین.
– من اینبار از بادمجون کبابی استفاده کردم بادمجون رو سر سیخ زدم و روی حرارت ملایم شعله گاز گذاشتم تا بپزه بعد پوستش رو جدا کردم. هم رژیمیه هم کمی طعم دودی داره که مورد پسند خیلیا هست.

حلیم بادمجان با برنج
حلیم بادمجان با برنج

رسپی از نجمه السادات شریعتمداری

مطالب مرتبط :

۴۲۰ تا از بهترین لیست غذاهای ایرانی

فواید و خواص بادمجان برای سلامتی و تندرستی

طرز تهیه ترشی بادمجان شکم پر