طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی برای کودکان

طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی برای کودکان
طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی برای کودکان

خوراک لوبیا چیتی برای کودکان : یکی از مقوی ترین غذاها برای کودکان خوراک لوبیا چیتی هستش این خوراک به علت خواص بی نهایت لوبیا باعث شد من امروز ، براتون یه دستور غذایی خوشمزه و مقوی با لوبیا چیتی آماده کنم. پس با من همراه باشید.

نکته این غذا برای کودکان بالای 9 ماهگی مناسب هست

مواد لاز برای خوراک لوبیا چیتی برای کودکان

✔لوبیا چیتی 1فنجان
✔پیاز 1عدد متوسط
✔زرد چوبه و رب گوجه فرنگی به مقدار لازم

موادی که شما نیاز دارید
موادی که شما نیاز دارید

طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی برای کودکان

برای اینکه نفخ لوبیا گرفته بشه و نوزاد شما اذیت نشه حتما لوبیا ها را از یه شب قبل خیس میکنیم و دوبار آبش را تعویض میکنید بعد در آبجوش پنج دقیقه خیسانده و آبش را دور ریخته بعد در آب جوش ریخته و اجازه میدهیم با شعله کم ، بپزد و لعاب بندازد ، وقتی لوبیا ها نیم پز شد ، در ظرف جداگانه ای پیاز را با زرد چوبه و رب تفت میدهیم (اگر دوست داشتید نمک هم بزنید) بعد به لوبیا ها اضاف میکنیم ، و اجازه میدهیم لوبیا ها کاملا بپزد. به همین راحتی خوراک لوبیا کود شما آماده شده.

بنر گل من و تو
خوراک لوبیا چیتی برای کودکان
خوراک لوبیا چیتی برای کودکان
توجه داشته باشید که :

میکس کردن و له کردن کاملا متناسب با سلیقه کودک شماست.

این غذای را میتوانید به عنوان فینگرفود هم استفاده کنید.

اضافه کردن زردچوبه ، و رب ، کاملا سلیقه ای است.

یه دونه سیب زمینی کوچولو هم از اول بندازید تووش بپزه،بعد که پخت سیب زمینی رو دربیارید له کنید و به آب لوبیا اضافه کنید تا لعاب بندازه

خواص لوبیا چیتی

چرا میگیم این غذا برای کودکان شما خوبه و غذای مقوی به حساب میاد؟ گفتنی است میزان پروتئین موجود در این نوع لوبیا از انواع دیگر آن بیشتر است، از این رو منبع غذایی مفیدی برای پیشگیری از ابتلا به اختلالات کلیوی و پوکی استخوان به‌شمار می‌رود. قرار دادن میان‌وعده‌های غذایی حاوی لوبیا چیتی در پیشگیری از سرطان روده بزرگ نقش مهمی دارد. اکثر مواد غذایی بویژه مواد غذایی پرچرب سبب افزایش هورمون لپتین در خون می‌شود.

تحقیقات نشان می‌دهد این هورمون نقش مهمی در افزایش اشتها و ابتلا به اضافه وزن دارد، این در حالی است که رژیم غذایی حاوی لوبیا چیتی باعث ترشح حداقل میزان لپتین در خون شده و از ابتلا به چاقی ناشی از افزایش اشتها پیشگیری می‌کند.وجود مقدار قابل توجه ویتامین «ث» در این نوع لوبیا نیز بر خواص درمانی آن می‌افزاید.

مطالب مرتبط :

طرز تهیه ماکارونی برای نوزاد

طرز تهیه سوپ برای سرماخوردگی کودکان