طرز تهیه فینگر فود پنیری خوشمزه و جذاب

طرز تهیه فینگر فود پنیری
طرز تهیه فینگر فود پنیری

آموزش فینگر فود پنیری : همانطور که میدونید این روزها فینگر فودها طرفداران بسیار زیادی به خودشون اختصاص دادن چون هم خوشگلن و هم خوشمزه و میشه به راحتی اونهارو درست کرد و برای یک کدبانو که میخواد سفره رنگی داشته باشه یک گزینه بسیار مناسب به حساب میاد. امروز با آموزش طرز تهیه فینگر فود پنیری (البته این یک نوع از فینگر فو پنیری هستش) در خدمت شما هستیم امیدوارم که مورد توجه شما قرار بگیره.

مواد لازم برای تهیه فینگر فود پنیری

آرد حدود دو و نیم پیمانه
خمیرمایه فوری یک قاشق عذاخوری سرصاف (7 گرم)
شکر 1 قاشق چایخوری
نمک 1 قاشق چای‌خوری
تخم‌مرغ 1 عدد
شیر ولرم سه‌ چهارم پیمانه (دمای شیر باید به حدی باشه که انگشت رو نسوزونه)
روغن‌ مایع یک‌چهارم پیمانه

طرز تهیه فینگر فود پنیری

ابتدا خمیر مایه و شکر و شیر ولرم رو در ظرفی بریزید و روی ظرف را بپوشانید و 5 دقیقه صبر کنید تا خمیر مایه عمل بیاد و پف کنه در یک ظرف دیگه هم تخم مرغ و نمک و روغن را با چنگال هم بزنید تا یکدست بشه سپس خمیر مایه عمل آمده را اضافه و کم کم آرد بریزید تا جایی که خمیر در کاسه جمع بشه. روی سطح کار را آرد بپاشید و خمیر را برای 10 دقیقه ورز بدید که تا کاملا لطیف شده و به دست نچسبد.

بنر گل من و تو

مرحله اول

اگه لازم شد کم کم آرد اضافه کنید تا چسبندگی خمیراز بین بره ولی نباید آرد زیاد بریزید وگرنه خمیر سفت و کیفیت نان بد میشه تا جایی که امکان داره با ورز دادن چسبندگی خمیر رو بگیرید. سپس خمیر را در کاسه چرب قرار دهید و روی آنرا بپوشانید و 1 ساعت در جای گرم استراحت دهید تا حجم آن 2 برابر شود.

بعد پف خمیر را بگیرید و روی سطح کار کمی آرد پاشیده و خمیر را به ضخامت 3میلی باز کنید و با دو عدد کاتر یکی بزرگ و دیگری کوچکتر مطابق عکس برش بزنید، دایره کوچک را در سینی که کاغذ روغنی انداخته و چرب کردید قرار دهید و دایره بزرگتر را مثل طناب فرم بدید و دور دایره کوچک بزارید و انتها رو با آب کمی خیس کنید تا بهم بچسبن خمیر به استراحت دوم هم نیاز داره پس یک پارچه روی نانها بکشید وبیست دقیقه زمان بدید پف کنن فر را با دمای 180 درجه روشن کنید و ظرف آب کف فر قرار دهید.

آموزش فینگر فود پنیری - شکلدهی به خمیر
آموزش فینگر فود پنیری – شکلدهی به خمیر

مرحله دوم آماده کردن فینگر فود

بعد از استراحت دوم روی خمیر را با مخلوط زرده تخم مرغ و زعفران دم کرده و شیر رومال و کمی کنجد و و سیاهدانه بپاشید. و داخل فر از قبل گرم شده به مدت بیست دقیقه بزارید تا زیرشون طلایی شه
در انتها گریل را روشن کنید تا روی نانها طلایی شود. بعد از اینکه نانها پختند و خنک شدند داخلشون رو باقیف ترکیب پنیر خامه ای وپنیر سفید آمل با شوید خرد شده مخلوط کردم وشکوفه زدم ویه زیتون هم برای تزیین گذاشتم.

فینگر فود پنیری
فینگر فود پنیری

آموزش فینگر فود پنیری از فرشته قربانی