طرز تهیه مرغ پرتقالی فوق العاده خوشمزه + فیلم آموزشی

طرز تهیه مرغ پرتقالی
طرز تهیه مرغ پرتقالی

طرز تهیه مرغ پرتقالی خوشمزه : یکی از خوشمزه ترین و لذیذترین غذاهایی که هم در کشور ما و هم در سایر کشورها مثل چین طرفداران خلی زیادی داره خورش مرغ پرتقالی که بهش مرغ با سس پرتقال هم میگن هست، پس تا فصل پرتقاله، این روش طبخ مرغ رو حتما امتحان کنید مطمئنم عاشقش میشید، البته در سایر فصل ها میتونید از آب پرتقال هم برای درست کردن اون استفاده کنید. پس با بخش آشپزی گل من و تو همراه باشید تا این خوشمزه رو به همراه ویدیو آموزشی درست کنیم.

فقط ی نکته: باید از پرتقال آبدار (شهسوار) استفاده کنید نه تامسون و گرنه به تلخی میزنه از اون پرتقالهای ترش آبدار، عالی میشه😋اگر پرتقالتون شیرین بود و شما طعم ملس دوست دارید اواخر پخت حتما کمی آب لیمو ترش اضافه کنید.

مواد لازم برای تهیه مرغ پرتقالی

6 عدد پرتقال آبدار
پیاز 1 عدد
سینه و یا ران مرغ 3 عدد
کره 50 گرم
زعفران
نمک، فلفل به مقدار لازم

بنر گل من و تو

طرز تهیه مرغ پرتقالی خوشمزه و جذاب

برای تهیه خورش مرغ پرتقالی ابتدا آب حدود ۶ پرتقال متوسط رو بگیرید که باید حدودا دو لیوان دسته دار فرانسوی آب پرتقال نیاز خواهیم داشت و سپس  یک عدد پیاز رو خیلی ریز خرد کنید و با کره داخل تابه تفت بدید تا پیازها طلایی بشن سپس زردچوبه رو بهش اضافه کنید و بذارید با حرارت خیلی کم طلایی شه، توجه داشته باشید که حرارت کم باشه بخاطر اینکه کره نسوزه، در این مرحله تکه های مرغ رو اضافه کنید و در تابه را بذارید تا مرغها آب بیندازه، دو طرفشون رو خوب سرخ کنید.

اضافه کردن آب پرتقال

در این مرحله بعد از سرخ شدن مرغ ها نمک و فلفل سیاه بزنید و آب پرتقال رو اضافه کرده و درشو بذارید و اجازه بدید با حرارت ملایم بپزه و سسش غلیظ شه در آخر مقداری زعفران دم کرده بریزید و سس غذا که غلیظ شد آماده ست.

خورش مرغ پرتقالی
خورش مرغ پرتقالی

دوستای گلم این غذا احتیاج به ادویه خاصی نداره چون پرتقال خودش خوش عطر، بو و طعم فوق العاده ای به مرغ میده زعفرونم که داره که در رفع بوی مرغ و خوش طعم شدنش معجزه میکنه، با پلو سرو و نوش جان کنید

ویدیو مراحل تهیه مرغ پرتقالی

نکات مهم خورش مرغ پرتقالی

  1. از هر قسمت از مرغ که دوست دارید میتونید استفاده کنید.
  2. اگر پرتقال خیلی ترش بود درصورت تمایل میتونید مقداری شکر برای چاشنی استفاده کنید
روش هایی برای گرفتن زهم مرغ

شای این سوال برای شما در درست کردن سایر غذاها با مرغ پیش بیاد که چطور باید بوی زهم مرغ رو بگیریم؟ میتونید برای گرفتن بوی زهم مرغ از روش مزه‌دار کردن مرغ با نمک و فلفل و زعفران استفاده کنید و یا از روش دیگر مرینیت کردن مرغ با زردچوبه، نمک، فلفل و روغن زیتون هم استفاده کنید برای این کار باید تمامی قسمت های مرغ رو با استفاده از این دو مواد که آماده کردید بپوشونید و به مدت 2 الی 3 ساعت در جای خنک قرار بدید تا مواد به خورد مرغ بره و سپس از مرغ برای غذاها استفاده کنید.

راستی بعضی ها از هویج هم برای گرفتن بوی زهم استفاده میکنند که بیشتر در مرغ آب پز کاربرد داره

آیا شما تجربه درست کردن مرغ پرتقالی رو داشتید؟ و یا این رسپی رو امتحان کردید؟ حتما نظر و تجربه خودتون رو در بخش دیدگاه ها مطرح کنید.

مطالب مرتبط :

کوبیده مرغ تابه ای فوق العاده خوشمزه 

طرز تهیه ران مرغ سوخاری پنیری