طرز تهیه پودینگ سیب زمینی با سس پرتقال

طرز تهیه پودینگ سیب زمینی با سس پرتقال
طرز تهیه پودینگ سیب زمینی با سس پرتقال

طرز تهیه پودینگ سیب زمینی : اگر به دنبال یک غذای ارزان و در عین حال خوشمزه میگیردید غذاهایی که با سیب زمینی درست میشن رو تو اولویت خودتون قرار بدین و با کمی سلیقه و همچنین ترکیب مواد با هم یک غذای خوشمزه و در عین حال شیک و ارزان درست کردین که ما در این مطلب قصد داریم نحوه تهیه پودینگ سیب زمینی با سس پرتقال رو که در عکس مشاهده میکنید رو بهتون آموزش بدیم.حتما این غذا رو امتحان کنید.

مواد لازم برای خمیر پودینگ سیب زمینی

آب ولرم۳/۴پیمانه
آرد ۴پیمانه
روغن ۱/۲پیمانه
تخم مرغ ۲عدد
نمک ۱قاشق چای خوری
شکر ۱/۲پیمانه
کره ذوب شده ۱/۴پیمانه
مایه خمیر ۱قاشق غذاخوری

مواد لازم برای داخل خمیر پودینگ سیب زمینی

آب پرتقال ۲پیمانه
سیب بزرگ ۲عدد پوست کنده و۴قاچ شده
چوب دارچین۲عدد
شکر ۴ قاشق غذاخوری
کره ۶ قاشق غذاخوری
پوست پرتقال رنده شده ۲ قاشق چای خوری
خامه قنادی برای سرو

بنر گل من و تو

طرز تهیه پودینگ سیب زمینی با سس پرتقال

برای تهیه خمیر 👈خمیرمایه را داخل آب ولرم بریزید و۱۰ مین اجازه دهید تا عمل بیاید (روش پوشیده شود)داخل ظرفی تخم مرغ وشکر وکره نمک رو مخلوط کرده ومخمر وآرد را اضافه وورز دهید تا خمیر شود (خمیر نسبتا سفتی خواهد بود)آن را حدود یک ساعت ونیم درجای گرم بگذارید تا حجم آن دوبرابر شود .
برای تهیه سس پرتقال دریک قابلمه آب پرتقال وپوست پرتقال وکره وشکر وچوب دارچین را باهم مخلوط کنید وروی حرارت گذاشته تا مایع بجوشد مدت ۱۰ دقیقه وبعد آن را داخل سینی چرب شده فر بریزید.
بعد از عمل اومدن خمیر آن را روی سطح صاف باز کرده وبه بخشهای مساوی تقسیم کرده و داخل هر بخش یک قاچ سیب بگذارید و یک طرف خمیر را روی آن تا کرده و داخل سینی فر بگذارید وروی آن سس پرتقال بریزید(از همون سسی که داخل ظرف فر است با قاشق بردارید وروی خمیرها بریزید). و داخل فراز قبل گرم شده با دمای ۳۵۰درجه فارنهایت بگذارید تا طلایی شوند .(اواسط پخت دوباره از سس پرتقال روی خمیرها بریزید ).و با خامه سرو کرده و نوش جان کنید فوق العاده خوشمزه و دلچسب

پودینگ سیب زمینی با سس پرتقال
پودینگ سیب زمینی با سس پرتقال

 

متن و عکس : فرشته قربانی