طرز تهیه چیز کیک ماچا با ویفر موزی فوق العاده + ویدیو

طرز تهیه چیز کیک ماچا با ویفر موزی
طرز تهیه چیز کیک ماچا با ویفر موزی

طرز تهیه چیز کیک ماچا با ویفر موزی : یک دسر خوشکل و لاکچری آوردم براتون خیلی هم خوشمزه ست، اگر میخواید بدونید که ماچا چیه باید بگم که ماچا نوعی پودر بدست اومده از برگهای چای سبز است که بصورت مخصوص رشد کرده و فواید شگفت انگیزی برای سلامتی بدن، لاغری و پوست و مو داره.ماچا در واقع پودر چای سبز ژاپنی است و یک نوشیدنی اصیل ژاپنیه و رنگ وبوی خوبی داره اینم بگم که متاسفانه قیمتش یکم گرونه و آخر مطلب توضیح دادم چه چیزی میتونید جایگزین کنید. پس با من همراه باشید و این چیز کیک عالی رو درست کنیم.

مواد لازم برای تهیه چیز کیک ماچا با ویفر موزی

پنیر ماسکارپونه ۲۰۰ گرم
پودرقند۹۰ گرم
خامه صبحانه ۲۰۰گرم
پودر ژلاتین ۱۰ گرم
پودر ماچا ۵ گرم
آب سرد نصف استکان
اندازه قالب ۱۵×۱۵

طرز تهیه چیز کیک ماچا با ویفر موزی

خب برای درست کردن این چیز کیک خوشمزه ابتدا قالب را چرب کنید و طبق ویدیو که انتهای مطلب هست کاغذ روغنی بزارید و ویفرها را توش بچینید سپس پودر ژلاتین را داخل آب سرد ریخته و بن ماری کنید تا شفاف بشه. خب حالا پنیر را بزنید تا نرم و یکدست بشه و به ترتیب و پودر قند را اضافه و هم بزنید.خامه و پودر ماچا را اضافه و مواد رو خوب مخلوط کنید.

بنر گل من و تو

در این مرحله ژلاتین را اضافه کرده و مواد رو مجددا مخلوط کنید. مایع ما آماده شده حالا میتونید مایع را داخل قالب روی ویفرها بریزید و روشو صاف کنید و بمدت ۳ الی ۴ ساعت بزارید داخل یخچال ببنده.بعد به کمک همون کاغذ روغنی از قالب بکشید بیرون و روی یک کاغذ روغنی برگردونید و برش بزنید و پودر ماچا روش الک کنید و با خامه فرم گرفته تزیین کنید.من روش یک تکه انجیر و برگ نعنا گذاشتم .

چیز کیک ماچا
چیز کیک ماچا
ویدیو مراحل تهیه چیز کیک ماچا

 

نکات مهم تهیه چیز کیک ماچا با ویفر موزی
  1. کاغذ روغنی را که داخل قالب گذاشتید از اطراف حتما اضافه داشته باشه که بعدا راحت از قالب در بیارید.
  2. اگر طعم ماچا را خیلی دوست ندارید بعد برش زدن لازم نیست پودر رو روش الک کنید و فقط با خامه تزیین و سرو کنید.
  3. ویفر هم هر طعمی میخواین میتونید استفاده کنید فقط ضخامت ویفرتون زیاد باشه بهتره در اون صورت مجبور نیستید دو تا ردیف روی هم بزارید و یک تکه میشه و موقع برش و سرو برداشتنش آسونتره و اون ویفر پایینی جدا نمیشه.
  4. اگر با طعم وبوی پودر ماچا مشکل داشتید یا نتونستید پیدا کنید میتونید پودر پسته یا کاکائو یا هر مغزی که دلتون خواست جایگزین کنید .
مطالب مرتبط :

طرز تهیه چیز کیک لیمویی

طرز تهیه چیز کیک شکلات تلخ

طرز تهیه چیز کیک اسفناج