طرز تهیه چیکن استراگانف به همراه ویدیو

طرز تهیه چیکن استراگانف
طرز تهیه چیکن استراگانف

طرز تهیه چیکن استراگانف : چیکن استراگانف یا همون چیکن استروگانف! غذای با اصلیت روسی هست که معمولا با گوشت درستش میکنن که به عنوان یک غذای بسیار خوشمزه و آسون به حساب میاد! این خوراک خوشمزه برای مهمونی ها و پیش غذاها میتونید ازش استفاده کنید. شما میتویند به جای مرغ از گوشت قرمز هم استفاده کنید. حتما امتحانش کنید که تو خونه همه عاشقش میشن.این خوراک اگه با گوشت قرمز درست بشه میشه بیف و اگه با مرغ باشه میشه چیکن استراگانف.

مواد لازم برای ۴نفر

  • سینه مرغ ۵۰۰گرم
  • قارچ ۵۰۰گرم
  • پیاز ۱عدد متوسط
  • شیر ۱ لیوان
  • آرد سفید ۲قاشق غذا خوری
  • کره ۵۰ گرم
  • روغن مایع ۱۰۰ گرم
  • خامه ۱۰۰ گرم
  • سیب زمینی ۴عدد متوسط

طرز تهیه چیکن استراگانف

سینه مرغ رو بصورت نوارهای باریک باریک خرد کنید.پیاز رو خلالی کنید و داخل تابه با روغن تفت دهید تا نرم و طلایی شه (زیاد رنگش عوض نشه)گوشت رو اضافه و تفت دهید و در ماهیتابه رو بزارید تا گوشت خودش آب بیا ندازه و مغز پخت شه(با حرارت خیلی کم).داخل ماهیتابه دیگری کمی کره بریزید و قارچهای ورقه شده رو اضافه،تفت دهید تا آب قارچها کشیده شه و سرخ شه.اونو به مرغ اضافه کنید و نمک و زردچوبه ،فلفل و در صورت تمایل و بنا بر ذائقه خود ادویه کاری بریزید و خوب سرخشون کنید.

داخل قابلمه کوچکی ۵۰ گرم کره بریزید و آرد رو اضافه کنید و هم بزنید تا بوی خامیش گرفته شه کم کم شیر رو اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا سس غلیظ شه(غلظت سس رو با افزودن شیر کنترل کنید)نمک و فلفل بزنید و در آخر خامه رو اضافه و از روحرارت بردارید.این سس رو به مایه گوشتی اضافه و خوب مخلوط کنید و اجازه دهید حدود ۶الی ۸دقیقه با حرارت کم بپزه.

بنر گل من و تو

سیب زمینیها رو با دستگاه رشته کن یا دست خیلی نازک وخلالی خرد کنید و اونو داخل یک کاسه آب یخ بریزید تا ۲۰ دقیقه.بعد آبکش کنید و روی یک پارچه تمیز بزارید خشک شه و بعد داخل روغن سرخ کنید زردچوبه و نمک هم فراموش نشه.کنار چیکن سرو کنید وبا نون فانتزی نوش جان کنید.

چیکن استراگانف
چیکن استراگانف

ویدیو طرز تهیه چیکن استروگانف

نکات مهم چیکن استراگانف
داخل پیاز داغتون درصورت تمایل میتونید یک حبه سیر هم رنده کنید.
این غذا ادویه خاصی نداره بنابر ذائقه پودر کاری یا فلفل سیاه استفاده کنید.
اصل این غذا با خامه ست اگه رژیم دارید میتونید حذفش کنید ولی با خامه خیلی خوشمزه تره.
این غذا با پاستا و برنج هم سرو میشه ولی بنظرم با نون یه چیز دیگه ست😊نظر شما چیه؟
مطالب مرتبط :

طرز تهیه سینه مرغ پر شده

طرز تهیه رولت مرغ چرخ کرده

طرز تهیه اشترودل مرغ و قارچ