طرز تهیه کیک موکا خوشمزه و جذاب

طرز تهیه کیک موکا
طرز تهیه کیک موکا

طرز تهیه کیک موکا : یکی از کیک هایی که میتونید برای مراسم های مختلف مثل تولد و سالگرد اجدواج درست کنید کیک موکا هست که هم ترکیب جذابی داره و هم خیلی خوشمزه هست ،در این مطلب به شما سعی میکنم2 چند رسپی امتحان شده از این کیک رو قرار بدم، پس بدون هیچ مقدمه دیگه ای بریم سراغ رسپی این خوشمزه.

مواد لازم برای کیک موکا

آرد ۳۳۰گرم

تخم مرغ ۵عدد

بنر گل من و تو

شیر۱/۲پیمانه

شکر ۱و۱/۳پیمانه

روغن مایع ۲/۳پیمانه

عصاره وانیل ۱/۲قاشق چای خوری

بیکینگ پودر۳قاشق چای خوری

پودر کاکائو۲قاشق غذاخوری

پودر نسکافه۲قاشق غذاخوری

آب گرم۱/۲پیمانه

نمک۱/۴قاشق چای خوری

طرز تهیه کیک موکا

نسکافه و آب گرم را با هم مخلوط کنید و اجازه دهید تا خنک شود. زرده و سفیده تخم مرغ را جدا کنید.سفیده را با همزن بزنید تا پف کرده و از ظرف نریزد.زرده را با شکر و وانیل بزنید تا رنگ آن روشن و کشدار شود.سپس شیر و روغن اضافه کنید.نسکافه حل شده در آب را بریزید و مخلوط کنید.آرد را با بیکینگ پودر، نمک و پودر کاکائو دوبار الک کنید و به مواد اضافه نمایید.

سپس سفیده تخم مرغ را در مواد طی سه مرحله فولد کنید یعنی خیلی آرام با حرکت دورانی مخلوط کنید.خمیر کیک را درون قالب چرب و آردپاشی شده ریخته.سپس درون فری که از قبل با حرارت۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم شده به مدت تقریبا ۵۰-۶۰دقیقه طبقه وسط قرار دهید و با خلال چوبی در وسط کیک تست کنید اگر تمیز بیرون آمد کیک آماده است.

-من کیک رو در قالب شیفون درست کردم.روشو با گاناش که مخلوطی از خامه صبحانه و شکلاته پوشاندم و با کرمچیز و ماسوره M1 رزت زدم.اطراف کیک رو با پرک بادام تُست شده تزیین کردم.اون نارنجی رنگها هم مربای پوست پرتقاله.خلال پسته و مروارید خوراکی هم برای تزیین.

کیک موکا
کیک موکا
✔طرز تهیه کرمچیز :

۵۰گرم کره نرم همدمای محیط و ۱۵۰گرم پنیرخامه ای با همزن بزنید تا یکدست بشه بعد دو سوم پیمانه پودر شکر با ۱/۴پیمانه پودر کاکائو الک و به کره و پنیر اضافه و در حد مخلوط شدن بزنید.

✔ابتدا مواد لازم را به دمای محیط برسانید.پیمانه و قاشقها استاندارد آشپزی هستند.

✔چون در اندازه گیری آرد ممکنه اشتباه بشه وزن آرد رو به گرم گفتم.

رسپی اول از نجمه السادات شریعتمداری

مواد لازم برای تهیه کیک موکا با قهوه

آرد ۱/۵ پیمانه
تخم مرغ ۳ عدد
شکر ۱ پیمانه
شیر نصف پیمانه
روغن مایع نصف پیمانه
قهوه دم کرده نصف فنجان یا دو قاشق غذاخوری پودر قهوه فوری
پودر کاکائو ۲ قاشق غذاخوری
بکینگ پودر ۱قاشق چایخوری
وانیل ۱/۳ قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک موکا با قهوه

بچه ها من برای قهوه از نصف فنجان قهوه دم کرده استفاده کردم شما میتونید ۲ قاشق غذاخوری پودر قهوه آماده استفاده کنید، پودر قهوه آماده و پودر کاکائو رو بریزید داخل شیر گرم حل کنید بزارید کنار خنک بشه ،‌ آرد و و بکینگ پودر رو چند بار الک کنید، تخم مرغ ها و شکر و وانیل رو با دور متوسط همزن ۵ دقیقه کامل میزنیم تا حجیم و روشن و کشدار بشه، ‌روغن، قهوه و شیر رو اضافه کرده و هم میزنیم در حد مخلوط شدن، تو چند مرحله آرد رو اضافه کرده و با لیسک خوب هم میزنیم تا یکدست بشه ،‌ قالب رو با روغن جدا کننده چرب کنید( مخلوط هم اندازه از آرد و روغن مایع و روغن جامد ) مواد رو داخل قالب ریخته و در فر از قبل گرم شده میزاریم به مدت ۴۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ درجه. اجازه بدید کیک خنک بشه بعد از قالب در بیارید ‌.

طرز تهیه کیک موکا با قهوه
طرز تهیه کیک موکا با قهوه
مطالب مرتبط :

طرز تهیه کیک سوپرایز نارگیلی

کیک یخچالی ساقه طلایی

طرز تهیه کیک اسفنجی