طرز تهیه کیک کرامبل سیب و گردو به همراه ویدیو آموزشی

طرز تهیه کیک کرامبل سیب و گردو
طرز تهیه کیک کرامبل سیب و گردو

طرز تهیه کیک کرامبل سیب و گردو : دوستان براتون یکی کیک میوه ای کافی شاپی فوق العاده براتون آماده کردم که خیلی خیلی راحت توی خونه درست کنید، کیک کرامبل سیب که به همراه گردو درست کردم میتونه فوق العاده دلپذیر باشه براتون راستی یک ویدیو کامل از مراحل تهیه این کیک هم گذاشتم که پاسخ خیلی از سوالتتون رو میتونید ازش بگیرید پس با من همراه بشید و این کیک رو درست کنیم.

مواد لازم برای تهیه کیک کرامبل سیب و گردو

چون این کیک دو لایه رویه و خود کیک درست میشه براتون مواد هر دو قسمت رو به صورت جدا گذاشتم که راحت تر بشه کارتون

موادلازم برای رویه کیک👇

سیب زرد ۲ عدد
جوپرک دوسر ۶۵ گرم
شکر قهوه ای ۸۰ گرم
دارچین ۱ قاشق مربا خوری
آرد سفید۱۱ گرم
گردوخرد شده ۳۵ گرم
کره سرد۱۰۰ گرم
نمک یک پنس

بنر گل من و تو
مواد لازم برای کیک:

تخم مرغ ۲عدد
کره نرم هم دمای محیط ۱۰۰گرم
شکر ۱پیمانه
وانیل ۱ قاشق چای خوری
۱۶۵گرم ماست
آرد سفید ۲۵۵ گرم
بیکینگ پودر ۳ گرم
نمک۱/۴ قاشق چای خوری

راستی اندازه قالب بهتره کمربندی باشه ۲۰ سانتی متری و دمای فر۱۸۰درجه سانتی گراد، مدت زمان پخت ۶۰الی۷۰دقیقه

طرز تهیه کیک کرامبل سیب و گردو

اول مواد رویه کیک را آماده میکنیم برای این کار سیبها را پوست کنده و نازک برش بزنید و کنار بگذارید. تمام مواد رویه بجز کره را با هم خوب مخلوط کنید، سپس کره را به قطعات کوچک خرد کنید (کره باید سرد باشه) و اضافه کنید و سپس با نوک انگشت ورز دهید تا بشکل خرده نان درآید.

برای درست کردن کیک

کره و شکر را با همزن خوب بزنید تا نرم و کرم رنگ بشه سپس تخم مرغ و وانیل را اضافه کره و خوب هم بزنید در این مرحله ماست را افزوده و هم بزنید. آرد و نمک و بیکینگ پودر را سه بار الک کرده و اضافه کنید. با لیسک بصورت دورانی و از یک جهت فولد کنید، حالا کف قالب را چرب کرده و کاغذ روغنی بذارید دیواره قالب را هم چرب کنید.

مواد را داخل قالب که پبشنهاد میکنم حتما کمربندی باشه بریزید، سیبها را طبق تصویر روش بچینید و مواد کرامبل را روش بریزید و پخش کنید و داخل فر از قبل گرم شده بذارید تا بپزه، دمای فرها با هم متفاوته بنابراین با سیخ چوبی تست کنید اگر مواد به سیخ نچسبید زمان پخت کافیه و از فر خارج کرده و بذارید خنک شه، از قالب جدا کرده و برش زده و نوش جان کنید

کرامبل سیب
کیک کرامبل سیب
ویدیو طرز تهیه کیک کرامبل سیب و گردو
نکته :

از سیب زرد رنگ استفاده کنید.

این جو پرک دوسربا جویی که داخل سوپ میریزن فرق داره .اینو از لوازم قنادی میتونید تهیه کنید مخصوص دسر و ایناست برای من کشمش هم داخلش بود .

شما تا الان چه نوع کرامبلی درست کردید؟ لطفا تجربه خودتون رو نکاتی که میدونید به درد بقیه میخور رو در بخش دیدگاه ها بنویسید.

مطالب مرتبط :

طرز تهیه کرامبل کیک نیویورکی

طرز تهیه کرامبل هلو فوق العاده خوشمزه

طرز تهیه کیک کرامبل آلبالو تجربه بی نظیر