طرز ساخت پد شستشوی صورت چند‌بار‌مصرف

ساخت پد شستشوی صورت چند بار مصرف
ساخت پد شستشوی صورت چند بار مصرف

برای مواظبت روزانه از پوستتان نیاز نیست پد شستشوی صورت بخرید. می‌توانید این پدهای زیبا را خودتان درست‌کنید. این پدها چند بار مصرف هستند. می‌توانید با کمی سلیقه و با استفاده از پارچه حوله‌ای ساده پدهای زیبایی بدوزید.

پارچه‌های حوله‌ای که یک روی آن ساده و روی دیگرش طرحدار است مناسب این کارند. طرحی که با دکور و لوازم دیگرتان همخوانی‌داشته‌باشد.

وسایل مورد نیاز:

  • پارچه حوله‌ای طرحدار
  • ظرف شیشه‌ای در دار
  • خودکار جادویی (با جوهر محوشونده)
  • قیچی زیگزاگ
  • شامپو بچه
  • روغن نارگیل
  • اسانس (اختیاری)
مواد لازم برای ساخت پد شستشوی صورت
مواد لازم برای ساخت پد شستشوی صورت

مرحله اول

با استفاده از خودکار جادویی دایره‌هایی به اندازه ته ظرف شیشه‌ایتان پشت پارچه حوله‌ای (سمت ساده و بدون طرح آن) بکشید. ده تا پانزده دایره بکشید.

بنر گل من و تو
ساخت پد شستشوی صورت
ساخت پد شستشوی صورت

مرحله دوم

با بخیه ساده قسمت داخلی دایره را با کمی فاصله از لبه دایره‌ها بدوزید.

دوخت پد شستشوی صورت
دوخت پد شستشوی صورت

مرحله سوم

برای اینکه لبه‌های پارچه ریش نشود، از یک قیچی زیگراگ برای بریدن هر دایره از روی قسمتی که با خودکار کشیده‌بودید استفاده‌کنید.

https://golemanoto.ir/%d8%b7%d8%b1%d8%b2-%d8%aa%d9%87%db%8c%d9%87-%d8%a8%d8%a7%d9%82%d9%84%d9%88%d8%a7-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%ba%d8%b2-%da%a9%db%8c%da%a9%db%8c-%d9%81%d9%88%d9%82-%d8%a7%d9%84%d8%b9%d8%a7%d8%af%d9%87/

مرحله چهارم

می‌توانید شیشه را با محلول شستشوی صورت از هر برندی که مورد استفاده‌تان است، پر‌کنید. یا حتی می‌توانید محلول شستشوی مخصوص خودتان را درست‌کنید. به این ترتیب که یک دوم فنجان آب، کمی شامپو بچه، 2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل و چند قطره اسانس خوشبو‌کننده روغنی را با هم ترکیب‌کنید. اسانس اختیاری است، اما بوی خوشی به آن می‌دهد. درپوش شیشه را بسته و آن را بخوبی تکان‌دهید.

مرحله پنجم

پدها را درون محلول شستشوی صورت قرار‌داده و درپوش شیشه را ببندید تا زمانی که بخواهید از آن استفاده‌کنید.

نکته:

برای شستن پدها در ماشین‌لباسشویی، آنها را داخل یک کیسه توری بگذارید و همراه با حوله‌های دیگرتان بشویید. وقتی شستید آنها را دوباره داخل شیشه حاوی محلول پاک‌کننده صورت  بگذارید. می‌توانید بارها از آنها استفاده‌کنید.

پد شستشوی صورت
پد شستشوی صورت