فرق کانتور و کانسیلر چیست؟ انواع کانتور و کانسیلر + نکات

فرق کانتور و کانسیلر چیست
فرق کانتور و کانسیلر چیست

تفاوت کانتور و کانسیلر در چیست ؟ یکی از تکنیکهایی که اخیراً در آرایشگری مورد توجه قرار‌ گرفته‌ است کانتور کردن یا کانتورینگ است. بهتر است ابتدا فرق کانتور و کانسیلر را بدانید تا بتوانید یک آرایش بی عیب و نقص را انجام دهید همیشه به یاد داشته باشید که آرایشگری یک هنر است. در اینجا درمورد کانتورینگ و نحوه کانتور کردن صورت و انوع کانتور و همچنین کانسیلر و انواع کانسیلر پرداخته و تفاوت آنها را به شما می‌گوییم. در ادامه میتوانید با انواع نقد و بررسی کانسیلرهای مختلف آشنا شوید تا بهترین کانسیلر را انتخاب کنید.

کانتور چیست؟

استفاده از رنگهای تیره و روشن و سایه زدن با کرمهای مخصوص در آرایشگری را کانتورینگ می‌گویند. با استفاده از رنگهای تیره یا روشن سعی در برجسته کردن قسمتهایی از صورت و بدن می‌شود. مثلاً گونه‌ها را برجسته‌تر کرده یا بینی را باریک‌تر و یا پیشانی را کوتاه‌تر نشان می‌دهند. بدین ترتیب بخش‌هایی از صورت بهتر دیده می‌شود.

برای اینکه چهره‌تان طبیعی‌تر بنظر برسد باید اصول خاص کانتورینگ صورت را یاد بگیرید و تفاوت کانتور و کانسیلر را نیز بدانید.

بنر گل من و تو

شاید جالب باشد بدانید که کانتور کردن به الان مربوط نشده و از قرن شانزدهم مورد استفاده قرار می‌گرفته است. در قدیم از گچ و دوده برای این کار استفاده می‌کردند.

انواع کانتور
انواع کانتور
انواع کانتور:

اگر بخواهیم کانتورها را دسته‌بندی کلی کنیم، کلاً کانتور به دو دسته پودری و کرمی تقسیم می‌شود. کانتورها نیز برندهای مختلف و حتی رنگها و تن رنگی متفاوتی دارند که با توجه به نیاز پوست باید تهیه شوند.

کانتور پودری کمی حرفه‌ای‌تر است. اگر آماتور هستید توصیه می‌کنیم از کرم پوردهای پودری استفاده نکنید. این کانتور مات بوده و حالت مات روی پوست ایجاد می‌کند.

 کانتورهای کرم مانند برای افراد عادی و آماتور راحتند. این کانتورها یا به شکل کرم بوده یا به شکل پالت و یا حالت استیک دارند.

[button type=”3d” color=”#f7490e” target=”_blank” link=”https://affstat.adro.co/click/49b9922f-793f-4658-a04f-a95930b30ec5/https://affstat.adro.co/click/49b9922f-793f-4658-a04f-a95930b30ec5/aHR0cHM6Ly93d3cuZGlnaWthbGEuY29tL3NlYXJjaC9jYXRlZ29yeS1iZWF1dHkvP3E9JURBJUE5JUQ4JUE3JUQ5JTg2JUQ4JUFBJUQ5JTg4JUQ4JUIx”]با ابزار کانتور آشنا شوید[/button]

آموزش و نحوه کانتور کردن صورت:

آماده سازی پوست صورت برای کانتور کردن:

ابتدا باید به پوست صورت خود پرایمر بزنید. بعد از آن کرم پودر زده و کل پوست صورت را با کرم پودر پوشش دهید. در ادامه باید با یک کانسیلر لک‌های پوست و زیر چشم‌ها را بپوشانید. بعد از آن نوبت یک تثبیت‌کننده خوب است تا آرایشتان را ثابت کند.

حالا دیگر پوستتان آماده است تا کانتور روی آن انجام دهید.

چه براشی برای کانتور کردن مناسب است؟

براش‌ها در اندازه‌های مختلفی وجود دارند که برای جاهای مختلف صورت بکار می‌روند. براش کوچک را برای کناره‌های بینی استفاده‌کنید. این براش شبیه برس سایه چشم است.

اصول کانتور کردن صورت چیست؟

اصول کانتور کردن صورت بدین ترتیب است که شما رنگهای تیره را باید برای قسمتهایی استفاده کنید که می‌خواهید برجسته نباشند. مثلاً اگر پیشانی بلندی دارید باید زیر خط رویش مویتان را تیره کنید تا پیشانی بنظر کوتاه‌تر بیاید.

برجسته کردن گونه‌ها با کانتورینگ:

برای برجسته نمودن گونه باید زیر استخوان گونه را تیره کنید. زیر استخوان گونه‌تان شیبی هست که تا بناگوش ادامه دارد. آن قسمت باید تیره شود. برای محو کردن خط گونه آن را به سمت بالا محو کنید، نه به سمت پایین.

نحوه صحیح کانتور صورت
نحوه صحیح کانتور صورت
باریک کردن بینی با کانتورینگ:

اگر می‌خواهید بینی باریکی داشته باشید، دو طرف بینی را دو خط موازی تیره بکشید و روی تیغه بینی را روشن کنید. بدین گونه بینیتان باریک دیده می‌شود.

فید کردن یا محو کردن کانتور:

خطوط تیره‌ای که ایجاد کرده‌اید نباید زیاد دیده شود. این خطوط را می‌توانید با برس مخصوص یا ابر پنکیک فید یا محو نمایید. بدین صورت که با ضربه ابر آنها را به خورد پوست داده و محو می‌کنید. فقط قصدمان این است که سایه ایجاد کنیم.

برخی افراد موقع محو کردن کانتور ابر را روی پوست می‌کشند که کار اشتباهی است. با این کار ممکن است کرم پودرتان را نیز پاک کنید. سعی کنید ابر را نکشید و فقط با ضربه کانتور را محو کنید.

برای پیشانی رو به بالا و برای فک رو به پایین فید کنید.

استفاده از یک تثبیت‌کننده خوب:

امروزه تثبیت‌کننده‌های آریشی بصورت پودر یا اسپری در بازار موجود است. پس از اتمام کانتور و فید کردن آن می‌توانید از تثبیت‌کننده پودری استفاده کنید.

مطالب مرتبط: انواع کالر کورکتور و تفاوت آن با کانسیلر در چیست؟

کانسیلر چیست؟

حال که یاد گرفتید کانتور چیست بهتر است کانسیلر را نیز بشناسید و تفاوت کانتور و کانسیلر را بدانید. کانسیلر محصولی برای پوشاندن لکه‌های پوست و تیرگی‌های زیر چشم‌هاست. کانسیلر دو نوع ساده و رنگی دارد. از نوع ساده آن برای رفع تیرگی زیر چشم و از نوع رنگی آن برای برای پوشاندن کبودی و جای جوش استفاده می‌شود

مثلاً از رنگ نارنجی برای پوشاندن کبودی و از رنگ سبز برای قرمزی جوش استفاده می‌شود.

از این محصول می‌توانید برای خط‌های خنده عمیق نیز استفاده کنید. برای روی چانه و پیشانی و تیغه بینی نیز از کانسیلر استفاده کنید. برای برجسته‌تر نشان دادن لب‌ها نیز می‌توانید در اطراف لب و خط لب از کانسیلر استفاده نمایید.

از کانسیلر می‌توانید زیر خط گونه نیز بزنید تا خط گونه را عمیق‌تر نشان دهید.

آشنایی با انواع کانسیلر
آشنایی با انواع کانسیلر
انواع کانسیلر:
  • کانسیلر مایع : پر استفاده ترین نوع کانسیلر می باشد که استفاده از آن راحت می باشد و پوشش دهی خیلی خوبی دارد.
  • کانسیلر استیکی یا نیمه جامد : این نوع از کانسیلر برای پوست های خشک مناسب می باشد و لایه نسبتا ضخیمی ایجاد می کنند و تمامی منافذ پوست را میگیرد به همین دلیل برای پوست های چرب مناسب نمی باشد. پوشش دهی مناسبی دارد.
  • کانسیلر کرمی: در پالت های کوچک با رنگ بندی های متنوعی وجود دارد. پوشش دهی خوبی دارد و برای پوشش دادن تیرگی های پوست عمکرد خوبی دارد. برای تمامی پوست ها مناسب می باشد.
  • کانسیلر رنگی: از این نوع کانسیلرها برای یکدست کردن رنگ پوست استفاده می شود. پوشش دهی خوبی در برابر جوش ها و لکه های تیره و … دارد.

[button type=”3d” color=”#f7490e” target=”_blank” link=”https://affstat.adro.co/click/49b9922f-793f-4658-a04f-a95930b30ec5/aHR0cHM6Ly93d3cuZGlnaWthbGEuY29tL3NlYXJjaC9jYXRlZ29yeS1jb25jZWFsZXIvP3NvcnRieT0yMg==”]با انواع کانسلیر آشنا شوید[/button]

انتخاب کانسیلر مناسب با رنگ پوست:

کانسیلر را دو درجه روشن‌تر از پوست انتخاب کنید. بدین صورت تیرگی زیر چشم را بخوبی پوشش می‌دهد.

نحوه استفاده از کانسیلر:

پس از کشیدن کانسیلر در قسمتهایی که گفته شد، نوبت به محو کردن آن می‌رسد. با یک تکه ابر کانسیلر را بصورت ضربه‌ای محو نمایید. که در مطلبی جدا به صورت کامل به کاربرد و استفاده از کانسیلر پرداختیم حتما مطالعه کنید.

تثبیت کردن کانسیلر زیر چشم:

پس از کانسیلر زدن و محو کردن نوبت به فیکس کردن و تثبیت می‌رسد. با پنکیک این کار را انجام دهید. پس از آن می‌توانید با پودر مخصوص کانتور انجام دهید.

نکات مهم کانتور
نکات مهم کانتور – فرق کانتور و کانسیلر

نکاتی که در مورد کانتور کردن باید بدانید:

  • استفاده از برس مناسب برای کانتور
  • کرم مناسب با پوست
  • آشنایی با ساختار صورت و نقاط استخوانی صورت
  • انتخاب رنگ مناسب کانتور
  • کانتور تیره برای کشیدن نقاط تیره و کانتورروشن برای هایلایت
  • خوب محو کردن خطوط کانتور

مطالب مرتبطکاملترین نقد و بررسی کانسیلر مایع رولوشن (REVOLUTIN)

فرق کانتور و کانسیلر:

باید تا به حال متوجه تفاوت کانتور و کانسیلر شده باشید. در واقع کانسیلر محصولی برای پوشاندن تیرگی زیر چشم، جای جوش و یا لکه‌های پوستی است. اما کانتور برای این است که قسمتهایی را برجسته تر کنیم یا برعکس عمق دهیم. کانتور برای سایه سازی و همچینین زاویه‌سازی استفاده می‌شود.

کانسیلر از کرم پودرتان روشن‌تر و همچنین غلیظ‌تر می‌باشد. کرم پودر برای صاف و یکدست کردن پوست است درحالیکه کانسیلر برای رفع عیوب و لک ها.

قیمت کانتور و کانسیلر:

برندهایی متفاوت از کانتور و کانسیلر در بازار موجود است که با توجه به آن می‌توانید خرید کنید. با 50 هزار تومان می‌توانید کانتور برند معمولی بخرید. سایر برندها قیمت های بالاتری دارند. برای کانسیلر هم از 30 هزار تومان به بالا می‌توانید خرید کنید.

[button type=”3d” color=”#f7490e” target=”_blank” link=”https://affstat.adro.co/click/49b9922f-793f-4658-a04f-a95930b30ec5/aHR0cHM6Ly93d3cuZGlnaWthbGEuY29tL3NlYXJjaC9jYXRlZ29yeS1jb25jZWFsZXIvP3NvcnRieT0yMg==”]قیمت انواع کانسیلر را بدانید[/button]

نتیجه گیری

اگر دوست دارید یک آرایش تمیز و خوب داشته باشید حتما باید فرق کانتور و کانسیلر بدانید که در قسمت های مختلف این مطالب به آن پرداختیم ولی اگر هدف شما پوشاندن جوش و لکه است باید کانسیلر را انتخاب کنید و اگر سایه زدن و کوچک کردن بینی کانتور، نظر شما در خصوص تفاوت این دو مورد چیست؟ حتما نظر و تجربه شخصی خود را با ما در قسمت دیگاه به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط:

کانسیلر چیست ؟ نحوه صحیح انتخاب کانسیلر

نقد و بررسی کانسیلر مایع نارس NARS+ نظرات مصرف کنندگان

نقد و بررسی کانسیلر کالیستا مدل Cover Up+ نظرات مصرف کنندگان