همه چیز درباره کانتورینگ صورت + ویدیو کامل

کانتورینگ صورت چیست
کانتورینگ صورت چیست

همه چیز درباره کانتورینگ صورت : همیشه با متعادل سازی عناصر صورت میتوانیم بسیار زیبا و جذاب به نظر برسیم، شما در آرایش نیاز دارید برخی نقاط را پر رنگ ، کم رنگ ،بزرگتر  و یا کوچکتر جلوه دهید به همین خاطر اهمیت کانتور بالا می رود ولی شاید این سوال برای شما پیش بیاد که این کار رو فقط یک آرایشگر میتونه انجام بده ولی شما میتونید با رعایت کرد یک سری از نکات ریز خودتون توی خونه این عمل رو انجام بدید، در ادامه ابتدا به مفهوم کانتورینگ صورت چیست می پردازیم و سپس روش های اصولی کانتور کردن صورت با فرم های مختلف را برای شما بیان میکنم پس با من همراه باشید.

کانتورینگ صورت چیست ؟

اگر بخواهیم یک تعریف کلی برای سوال کانتورینگ صورت چیست بدهیم باید گفت که منظور از کانتور کردن ایجاد سایه روشن هایی هست که به کمک این سایه روشن ها فرم دلخواه به اعضای صورت داده می شود. گرد یا کشیده نشان دادن صورت، برجسته کردن گونه ها, اصلاح فرم بینی، کوتاه یا کشیده کردن پیشانی، پنهان کردن غبغب، برجسته کردن لبهاو… همگی از توانایی هایی است که یک کانتور ماهرانه برای شما میسر می سازد.

نکاتی که برای کانتورینگ صورت باید توجه داشته باشید

از کرمهای تیره باید برای پیشانی،چانه،گونه و بینی استفاده میکنند و از کرم های هایلایت هم جهت برجسته کردن نقاط مختلف صورت استفاده میشود.

بنر گل من و تو

نواحی از صورت که خیلی زیاد در معرض تابش آفتاب باشد را رنگ روشن استفاده میکنند توجه داشته باشید که انتخاب رنگ در کانتور بسیار حساس هست و نباید هیچ مرزبندی بین رنگ ها دیده شود ما انواع فرم صورت داریم که ابتدا باید فرم صورت را درست تشخیص بدیم و سپس متناسب با آن اقدام به کانتر کنیم که در ادامه تمامی موارد را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

"<yoastmark

برای برجسته کردن اعضای صورت چه باید کرد؟

رعایت اصلی که در کانتور بسیار مهم می باشد فیلد یا محو کردن خطوط کانتور و به اصطلاح در هم آمیختن مرزهای تیره و روشن است به گونه ای که نتیجه مطلوب و طبیعی را برای شما به ارمغان آورد.

کانتور صورتهای کشیده:

در صورتی که مایل هستید از کشیدگی صورت خود کم کنید و آن را گرد نشان دهید بایستی این نکته را در تمامی خطوط روشن و تیره خود رعایت کنید که به هیچ عنوان از خطوط مورب و روی پایین استفاده نکنید زیرا اینکار صورت شما را کشیده تر خواهد کرد. در این صورتها بایستی خط تیره(کانتور پودری یا چرب) دقیقا زیر استخوان گونه از سمت گوش تا سه انگشت مانده به بینی به صورت تقریبا صاف یا نیم حلال رو به بالا کشیده شود. بالا و پایین این خط بایستی از یک رنگ کرم پودر و البته چند درجه نسبت به رنگ پوستتان روشن تر استفاده شود. این کار کمک می کند صورتتان گردتر دیده شود.

کانتور صورتهای کشیده
کانتور صورتهای کشیده

کانتور پیشانی های بلند:

از بخش رویش موهایتان به سمت پایین صورت به هر اندازه که میخواهید کوتاهتر دیده شود یک یا دو سانت خطوت تیره ایجاد کرده و در قسمت وسط ابرو در جهت بالا و پهلوها از کانتور روشن استفاده کنید. این کار ها کمک می کند تا پیشانی شما کوتاه و پهن تر دیده شود.

کانتور صورتهای گرد :

اگر صورت شما گرد هست باید از رنگ تیره برای گردن، فک و کنار شقیقه استفاده کنید و از هایلایت برای وسط بینی ، پیشانی، چانه و وسط گونه استفاده کنید از رژ گونه هم برای زیر استخوان گونه استفاده کنید تا آرایش شما جلوه جذابی داشته باشد.

کانتور صورتهای گرد
کانتور صورتهای گرد

کانتور صورت قلبی شکل

شاید این نوع صورت ها با بیضی و دایره ای اشتباه گرفته شود که برای تشخیص اینگونه صورتها  کافیست توجه کنید که اگر اندازه پیشانی و گونه های شما نسبت به اندازه فک شما بیشتر باشد فرم صورت شما قلبی می باشد و برای کانتور کردن باید رنگ شقیقه و چانه خود را تیره و زیر گونه و روی فک را روشن تر انتخاب کنید. برای استخوان های گونه هم میتوانید از رژ گونه متناسب با رنگ میکاپ استفاده کنید.

کانتور صورت قلبی شکل
کانتور صورت قلبی شکل

کانتور صورتهای چاق و تپل:

در این نوع صورتها بایستی خطوط کاملا خلاف صورتهای لاغر و کشیده ایجاد شود. یعنی کشیدن هر نوع خط صاف ممنوع است و بایستی خطوط مرکز صورت که همان خط زیر استخوان گونه است به صورت مورب و روبه پایین تا دو یا سه انگشت مانده به لب کشیده شود. از پایین یک گوش تا پایین گوش دیگر به اندازه یک سانت کانتور تیره ایجاد کنید و در صورتی که غبغب دارید کانتور تیره خود را در غبغب هم انجام دهید.

کانتور صورت مربعی

برای اینکه تشخیص دهید صورت شما مربعی هست یا نه فقط کافی است اندازه طول و عرض صورت شما یکی باشد و گوشه صورت شما دارای زاویه های شکست باشد. حال برای این نوع صورت بهتر هست که شما شقیقه و فک خود را تیره کنید و همچنین از هایلایت برای وسط بینی، چانه و وسط گونه استفاده کنید.

کانتورینگ صورت چیست و کانتور صورت مربع
کانتورینگ صورت چیست و کانتور صورت مربع

کانتور بینی:

درصورتیکه که بینی گوشتی دارید بایستی قسمت‌های گوشتی بینی خود را تیره تر و قسمت استخوان بینی را با کانتور روشن انجام دهید. اگر دو سمت استخوان بینی را خط باریک تیره بکشید و این خط را تا گوشه داخلی ابروها ادامه دهید دماغ کشیده تری خواهید داشت.

در صورت تمایل به سربالایی دیده شدن دماغ کافیست از هایلایتر استفاده کنید. در قسمت انتهایی بینی هرجا هایلایتر را بکار ببرید قسمت انتهایی دماغ خود را تعیین کردید.

برجسته کردن گونه ها:

کافیست زیر استخوان گونه از سمت گوش با رعایت اصل سه انگشت و فرم صورت خود، کانتور تیره و بالای این قسمت که زیر چشم و گونه ها را شامل میشود از کرم های روشن تر که مختص این کار و برای زیر چشم وجود دارد استفاده کنید و برای اینکه رطوبت موجود در این کرمها رو بگیرید کافیست از پودر فیکس استفاده کنید زیرا این پودرها مانع ایجاد چین و چروکهای زیر چشم میشود. میتوانید از پنکک هم استفاده کنید ولی پودر فیکس به علت سبکی، حجم کمتری زیر چشم و در نتیجه عدم برجسته شدن چروک را همراه خواهد داشت.

استفاده صحیح از هایلایت
استفاده صحیح از هایلایت
نکات نهایی کانتورینگ صورت

در نهایت برای اینکه صورت با طراوت و جوانتری داشته باشید کافیست رژ گونه صورتی طور خود را درست از سمت گوش به سمت داخلی گونه ها بکشید.

به یاد داشته باشید رژ گونه های تیره شما را مسن و خسته تر جلوه می دهد.

در این مطلب با کانتورینگ صورت چیست آشنا شدیم و همچنین روش هایی برای کانتور کردن انواع صورت برای شما بیان کردم حتما مطالب من رو در ادامه دنبال کنید تا یک آرایش خوب و عالی داشته باشید.

ویدیو نحوه صحیح کانتور کردن صورت

 

مطالب مرتبط :

نقد و بررسی پالت سفورا 78 سایه

فیلم آموزش آرایش کرم قهوه ای فوق العاده

نکاتی مهم در میکاپ و آرایش روزانه