نوشابه برای گیاهان آپارتمانی کاملا مضر؟ حتما بخونید

نوشابه برای گیاهان آپارتمانی مفیده؟
نوشابه برای گیاهان آپارتمانی مفیده؟

نوشابه برای گیاهان آپارتمانی مفیده؟ شاید شما هم مثل من این روزها توصیه های عجیب و غریب زیادی را در اینترنت مشاهده میکنید که برای رشد بهتر گیاهان خود فلان چیز را بدهید، این روزها هم که اینستاگرام را باز کنید بیشتر پیج های گل و گیاه شروع به تبلیغ نوشابه برای گیاهان آپارتمانی میکنند، آیا نوشابه برای گیاهان اپارتمانی مفیده یا نه؟ اگر به صورت خلاصه میخواهید بدونید باید بگم مفید که نیست بلکه ضرر هم داره پس همراه من باشید تا این مورد رو بررسی کنیم.

جالب هست بدونید خبرگزاری جهموری سالامی ایران در یکی از بخش های خبر نوشته بود نوشابه بخرید ولی نخورید و به گلها بدید!!! و بعد از هندی ها مثال زده بود که هندی ها به درختانشان در باغ نوشابه میدن، اگر ادامه مطلب رو بخونید میدونید ک چرا اشتباه نوشته شده.

تغذیه گیاهان با نوشابه درسته؟
تغذیه گیاهان با نوشابه درسته؟

نوشابه برای گیاهان آره یا نه؟

همانطور که خودتون از من بهتر میدونید نوشابه دارای قند بسیار زیادی هست و اگر به خاک گلدان اضافه شود باعث چسبندگی خاک شده و به گیاه اجازه جذب مواد مغذی را نخواهد داد و همین مورد باعث میشه به مرور گیاه شما از بین بره و یا شما مجبور خواهید بود که خاک گلان را عوض کنید.

بنر گل من و تو

شاید این سوال براتون پیش اومده باشه که پس چرا در زمین های کشاورزی به گیاهان قند میدن؟ شما زمین کشاورزی با اون وسعت رو با گلدان های خودتون یکسان میکنید؟ بله در کشاورزی و برای بهتر شدن فعالیت کرمهای خاکی و باور شدن محصولا از قند استفاده میشه و به همین خاطر هم هست که در هندوستان برای درختان از قند استفاده میشه.

بیشتر شدن آفت با اضافه کردن نوشابه به خاک

همین قند موجود در نوشابه وقتی به خاک اضافه میشه، موجب حمله آفت هایی مانند : شته و مورچه به گیاه خواهد شد. جالب است بدونید که آفت ها جذب شیرینی میشوند و اگر خاک و ساقه شما شیرین باشد محل مناسبی برای رشد آفتهایی مانند مورچه میشود.

اسپری کردن نوشابه روی برگها درسته؟

نوشابه به مرور منافذ موجود روی برگها را پوشش میده و بعد از مدتی شما شاهد از بین رفتن برگ و در نهایت گیاه خواهید بود.

نوشابه برای گیاهان آپارتمانی مضر است
نوشابه برای گیاهان آپارتمانی مضر است

پس نوشابه استفاده کنیم یا نه؟

با توضیحاتی که به شما دادم باز میخواهید از نوشابه استفاده کنید؟ هیچ کدام از مواد تشکیل دهنده نوشابه مانند مواد نگهدارنده، قند، رنگ و… برای گیاهان آپارتمانی مناسب نیست پس به دنبال راه حل بهتری برای تقویت گیاهان خود باشید.

این روزها کودخانگی و کودهای ارگانیک بسیار زیادی با قیمت مناسب در بازار یافت میشه که میتونید از اونها برای تقویت گیاهان خود استفاده کنید. ما در مطلبی جداگانه انواع کود خانگی که میتونید به راحتی در خانه درست کنید را آموزش دادیم که پیشنهاد میکنم بجای نوشابه اونها رو استفاده کنید.

مطالب مرتبط :