تفاوت کرم آبرسان و مرطوب‌ کننده؛ زمان استفاده و عوارض آنها

تفاوت کرم آبرسان و مرطوب‌ کننده
تفاوت کرم آبرسان و مرطوب‌ کننده

تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده چیست؟ آیا نحوه استفاده و کاربرد آنها برای پوست متفاوت است؟ شاید بارها نام این دو محصول به گوشتان خورده باشد ولی کاربرد متفاوت آنها را ندانید. در اینجا در مورد تفاوت دو محصول و زمان استفاده از کرم آبرسان و همچنین عوارض استفاده از کرم آبرسان و عوارض مرطوب کننده به بحث خواهیم پرداخت.

هر دو محصول در واقع محصولات مراقبتی پوست هستند و برای بهبود شرایط پوست بکار می‌روند. برخی افراد تصور می‌کنند آبرسان فقط مخصوص پوستهای خشک است. این تصور اشتباه بوده و هر نوع پوستی نیاز به آبرسانی دارد.

تفاوت کرم آبرسان و مرطوب‌ کننده:

همانطور که گفتیم هر دو محصول برای نرمی و رطوبت پوست تولید می‌شوند. این دو کرم باید هر دو استفاده شوند. زیرا کاربرد و تأثیر متفاوتی دارند. اما زمان استفاده از کرم آبرسان با مرطوب کننده متفاوت است.

بنر گل من و تو

تفاوت دیگر این دو کرم در ترکیبات و فرمولاسیون ساخت آنهاست که در جای خود گفته خواهد شد.

زمان استفاده از کرم آبرسان
زمان استفاده از کرم آبرسان

زمان استفاده از کرم آبرسان :

برای استفاده از این کرم‌ها باید بدانید پوستتان چه زمانی به کدام یک احتیاج دارد. زمانی که پوستتان دهیدراته شده و آب از دست داده باشد، نیازمند یک آبرسان قوی است. پوستهای دهیدراته ممکن است حتی چرب باشند اما ظاهری خشک و پوسته پوسته داشته باشند. زمانی که پوستتان خشک شده باید از مرطوب کننده استفاده کنید.

گاهی اوقات استفاده از هر دو کرم بصورت مکمل مورد نیاز است. طرز استفاده از این دو کرم بدین صورت است که ابتدا کرم آبرسان را می‌زنید، پس از آن برای ماندگاری بهتر و حفظ رطوبت پوست خود از کرم مرطوب کننده باید بزنید.

همچنین لازم به ذکر است که پس از شستن پوست و از بین رفتنن چربی باید از مرطوب کننده استفاده کرد.

بهترین زمانی که میتونید از کرم آبرسان استفاده کنید بعد از حمام است. زیر کرم ضد آفتاب، قبل از کرم مرطوب کننده میتونید از آبرسان استفاده کنید. اگر در مناطق گرم و خشک زندگی می کنید سعی کنید همواره از آبرسان استفاده کنید. در ضمن برای خانم هایی که از چربی کرم ها بیزارن آبرسان گزینه بسیار خوبی هست چون اصلا چرب نیست.

[button type=”3d” color=”#f7490e” target=”_blank” link=”https://affstat.adro.co/click/49b9922f-793f-4658-a04f-a95930b30ec5/aHR0cHM6Ly93d3cuZGlnaWthbGEuY29tL3NlYXJjaC9jYXRlZ29yeS1tb2lzdHVyaXppbmctY3JlYW0v”]بهترین آبرسان و مرطوب کننده ها[/button]

آیا با نوشیدن آب کافی دیگر نیازی به آبرسان هست؟

درست است که نوشیدن آب بر روی پوست مؤثر است، اما به تنهایی کافی نیست. پس حتماً باید از آبرسان و مرطوب کننده استفاده نمود.

پوست دهیدراته با پوست خشک چه تفاوت هایی دارد؟

پوست دهیتراته به پوستی گفته می شود که رطوبت کافی را ندارد. پوست های چرب نیز ممکن است جزو پوست دهیتراته باشند. پس با وجود این که افراد از سد محافظتی لیپیدی مناسبی برخوردار هستند اما همچنان دچار کم آبی پوستی باشند. در جنین مواقعی باید از آبرسان استفاده کرد.

در مقابل پوست خشک پوستی هست که چربی لازم برای جلوگیری از تبخیر آب طبیعی پوست را نمی تواند تولید کند به همین خاطر آب پوست تبخیر می شود و پوست شکننده می شود. برای پوست های خشک حتما باید از مرطوب کننده پوست استفاده کرد.

پوست خشک چه ویژگی هایی دارد؟

پوسته پوسته شدن پوست ، سطح پوست خشک به نظر برسد، پوست زبر و ناهموار باشد.

پوست دهیتراته چه ویژگی هایی دارد؟

رنگ پوست کدر شود، پوستی خسته داشته باشید، احساس کشیدگی در پوست داشته باشید، خطوط ریز بیشتر به نظر بیاید ، علائمی مثل پیری مانند ، افتادگی و شل شدن پوست و یا عمیق تر شدن چروک ها، حساس شدن پوست و قرمزی سریع پوست از نشانه های پوست دهیتراته می باشد.

کرم آبرسان چیست
کرم آبرسان چیست

کرم آبرسان چیست و چه کاربردی دارد؟

پوست در اثر کم آبی و دهیدراته شدن خاصیت کشسانی خود را از دست می‌دهد. پس باید حتماً با محصولات مربوطه آبرسانی شود و آب از دست رفته به آن بازگردد.

کرم‌های آبرسان چنین کاربردی دارند و با احیای آب پوست به آن کمک می‌کنند. در واقع آبرسانی به لایه اپیدرم پوست را بر عهده دارند. این کرم‌ها با دارا بودن فرمولاسیون خاص خود، مانع خشکی پوست شما می‌شوند. کرم آبرسان دارای اسید هیالورونیک، گلیسیرین و اسید اوره است. در حالیکه مرطوب‌کننده‌ها حاوی روغن‌هایی نظیر روغن جوجوبا، زیتون، نارگیل و شی‌باتر هستند. این روغن‌ها بیشتر باعث نرمی و لطافت پوست می‌شوند و به همین دلیل در ساخت مرطوب‌کننده بکار می‌روند. برای خرید آبریسان روی محصول باید دنبال کلمه hydrator بگردید.

معرفی بهترین محصولات آبرسان:
1.کرم آبرسان ایوروشه:

اگر پوستتان خشک و کم آب و دهیدراته شده، این کرم با فرمول بسیار خوبی که دارد و بصورت ارگانیک تهیه شده می‌تواند آبرسانی خوبی انجام دهد. این کرم پوست شما را با طراوت و شاداب می‌کند.

2.کرم آبرسان سینره:

یکی از آبرسان‌هایی که سریعاً جذب پوست شده و از خشکی آن جلوگیری می‌کند. این کرم بافت سفتی نداشته و رقیق است.

3.کرم آبرسان لورال:

این کرم سبک بخوبی آبرسانی پوست را انجام می‌دهد و سری جذب می‌شود. همچنین با استفاده از آن هیچ گونه جوشی ایجاد نشده و یا پوست چرب بنظر نمی‌رسد. برای جلوگیری از زود چروک شدن پوست باید آبرسان استفاده کنید و کرم ابرسان لورال بسیار ایده‌آل است.

[button type=”3d” color=”#f7490e” target=”_blank” link=”https://affstat.adro.co/click/49b9922f-793f-4658-a04f-a95930b30ec5/aHR0cHM6Ly93d3cuZGlnaWthbGEuY29tL3NlYXJjaC9jYXRlZ29yeS1tb2lzdHVyaXppbmctY3JlYW0v”]بهترین آبرسان و مرطوب کننده ها[/button]

کرم مرطوب‌کننده چیست و چه کاربردی دارد؟

کرم‌های مرطوب‌کننده بصورت لایه‌ای روی پوست از آن مراقبت می‌کنند و مانع خشکی و از دست دادن رطوبت پوست می‌شوند. بهترین مرطوب کننده‌ها حاوی روغن‌های گیاهی، موم زنبور عسل، کره کاکائو و … هستند. مرطوب کننده پایه روغنی دارد که روی پوست لایه‌ای محافظ ایجاد می‌کند تا آب از پوست خارج نشود. برای خرید مرطوب کننده روی محصول باید دنبال کلمه moisturizer بگردید. کرم‌های مرطوب کننده حاوی موادی پوشاننده هستند. در ادامه به معرفی چند کرم مرطوب کننده مرغوب می‌پردازیم:

کرم مرطوب‌کننده چیست
کرم مرطوب‌کننده چیست

معرفی بهترین کرم‌های مرطوب کننده:

1.کرم مرطوب کننده سی گل:

پوست آسیب دیده و حساس خود را به دست کرم مرطوب کننده سی گل بسپارید و ببینید چطور باعث رطوبت رسانی و نرمی آن می‌شود. آنتی اکسیدان موجود در این کرم با رادیکال‌های آزاد به مبارزه برخاسته و پوست را نرم و شفاف می‌کند. این کرم با روغن‌های گیاهی و معدنی ساخته می‌شود که پوست شما را ترمیم کرده و برای پوست حساس مناسب است.

2.کرم مرطوب کننده نیوآ:

این کرم مرغوب دارای موم‌های آبی بوده و می‌توانید بطور روزانه از آن استفاده کنید. نیوآ پوستتان را بصورت عمیقی آبرسانی خواهد کرد. کرم نیوآ حاوی ویتامین و روغن‌های طبیعی بوده و به همین دلیل جذب سریعی دارد.

3.کرم مرطوب کننده ایوروشه:

کرم ایوروشه نیز یکی دیگر از محصولات نرم کننده پوست می‌باشد که بصورت عمقی پوست را مرطوب کرده و بسیار مغذی است. با استفاده از این کرم پیری پوست خود را به تعویق بیندازید.

4.کرم مرطوب کننده سینره:

محصول دیگری که به پوست شما نرمی و لطافت می‌بخشد، مرطوب کننده سینره است. با استفاده از این کرم چین و چروک را در پوست کاهش دهید و به احیای پوستتان بپردازید.

5.کرم مرطوب کننده کیو وی:

یکی دیگر از برندهای محبوب کیو وی است . این برند دارای کرمی مرطوب کننده بوده که حاوی ویتامین E و B3 می‌باشد. برای پوست‌های حساس و اگزمایی بسیار مناسب بوده و ترمیم کننده خوبی است.

[button type=”3d” color=”#f7490e” target=”_blank” link=”https://affstat.adro.co/click/49b9922f-793f-4658-a04f-a95930b30ec5/aHR0cHM6Ly93d3cuZGlnaWthbGEuY29tL3NlYXJjaC9jYXRlZ29yeS1tb2lzdHVyaXppbmctY3JlYW0v”]بهترین آبرسان و مرطوب کننده ها[/button]

روشهای صحیح استفاده از آبرسان و مرطوب کننده:

  • استفاده روزانه
  • استفاده بعد از شستشوی پوست
  • انتخاب محصول متناسب با پوست

چرا پوست، دهیتراته می شود؟

عوامل متعددی در دهیتراته شدن پوست دخالت دارند مانند آفتاب، حمام با آب داغ ، کهولت سن ، باد، کم آب خوردن ، استفاده از محصولات نامرغوب ، لایه بردارها ، اسکراب های خشن، دارو ها، آلودگی های محیطی و ….

عوارض مرطوب کننده:

در صورت کلی مصرف مرطوب کننده برای پوست ضرری ندارد. فقط ممکن است با توجه به نوع پوست خود، انتخاب اشتباهی داشته باشند و برایشان عوارضی داشته باشد. مثلاً پوست‌های خشک باید از مرطوب‌کننده‌های چرب‌تری نسبت به پوست‌های چرب استفاده کنند. یا پوستهای چرب باید از مرطوب کننده فاقد چربی استفاده کنند.

همچنین استفاده از مرطوب کننده‌هایی که آب موجود در آنها فوری بخار می‌شود چندان مطلوب نیست. زیرا به سرعت تبخیر شده و لایه شاخی پوست رطوبتی را که باید، دریافت نمی‌کند. در نتیجه پوست بیشتر خشک می‌شود.

عوارض استفاده از کرم آبرسان:

برای جلوگیری از هر گونه عارضه پوستی بهتر است قبل از استفاده از کرم آبرسان، آن را روی پوست گردنتان تست کنید تا در صورت حساسیت مشخص شود. اگر پوست حساسی دارید ار استفاده از کرمهای معطر و حاوی پارابنها و روغن معدنی خودداری کنید.

مطالب مرتبط:

عسل بهترین دوست پوست؛ 14 خواص عسل برای پوست

7 خواص شگفت انگیز و تایید شده جلبک اسپیرولینا پوست و لاغری

پرایمر نیکس مدل pore filler بهترین انتخاب برای پر کردن منافذ باز پوست