چند روش جذاب برای استفاده از سرکه سیب

چند روش جذاب برای استفاده از سرکه سیب
چند روش جذاب برای استفاده از سرکه سیب

سرکه سیب برای بسیاری از مردم مفید و ارزشمند است. سرآشپزها آن را به عنوان یک جزء ترکیبی برای تهیه انواع چاشنی و سس استفاده می کنند. دیگران سرکه سیب را به عنوان درمان کننده ای برای بیماری های مختلف مانند مسائل هضم و گلودرد استفاده می کنند. با این حال، ما قصد داریم در این مطلب با چند روش جذاب برای استفاده از سرکه سیب آشنا شویم که با استفاده از آن ها می توان از ویژگی های غیر غذایی سرکه سیب در زندگی روزمره بهره مند شد.

تسکین آفتاب سوختگی

استفاده از کمپرس سرکه سیب برای آفتاب سوختگی یک درمان قومی قدیمی برای کاهش درد است. در حالی که دلیل زیادی وجود ندارد که چرا این تکنیک کار می کند، شواهد بی نظیری وجود دارند که فضایل سرکه سیب را برای تسکین سوختگی های بد و شدید، می ستایند.

 

تسکین آفتاب سوختگی
تسکین آفتاب سوختگی با استفاده از سرکه سیب

دستورالعمل:

به سادگی سرکه را به نسبت 2: 1 با آب رقیق کنید، روی یک پارچه بمالید و آن را به آرامی در ناحیه آفتاب سوخته شده، چند دقیقه ای بچرخانید. به یاد داشته باشید که سرکه سیب “آفتاب سوختگی” را درمان نمی کند، اما باعث می شود زمانی که دچار آفتاب سوختگی شده اید احساس راحتری داشته باشید.

بنر گل من و تو

 

نرم و لطیف کردن پاها

سرکه سیب دارای هر دو خاصیت ضد باکتری و ضد قارچی است که باعث می شود یک کاندیدای عالی طبیعی برای خیساندن پاها باشد!

 

نرم و لطیف کردن پاها
نرم و لطیف کردن پاها با استفاده از سرکه سیب

 

دستورالعمل:

هرشب پاهای خود را در محلول 2 فنجان سرکه سیب و 4 فنجان آب گرم فرو ببرید و بعد از آن به طور مرتب، مرطوب کنید. بعد از یک هفته از انجام این کار، پای شما بوی تازگی و طراوت می دهد و نرم و لطیف می شود.

 

تمیز و تازه کردن کفش های بد بو

اگر به دنبال منشا بوی بد در اطراف خود می گردید، درست زیر پای شما است. کتونی های بد بود خود را با استفاده از سرکه سیب تمیز و تازه کنید! اسید استیک موجود در آنزیم های تخمیر شده سرکه سیب دارای خاصیت ضد باکتری است که به معنی ضد عفونی کردن باکتری هایی است که در کفش های بوی بد قدیمی یافت می شوند.

 

تمیز و تازه کردن کفش های بد بو
تمیز و تازه کردن کفش های بد بو با استفاده از سرکه سیب

 

دستورالعمل:

داخل و خارج کفش خود را با پارچه ای که در محلول 1/2 فنجان سرکه سیب، 1/2 فنجان آب و 1 قاشق چای خوری بیکینگ پودر غوطه ور شده است، پاک کنید. اجازه دهید کفش هایتان چند ساعت قبل از استفاده خشک شوند.

 

ماده شستشوی مو کاملا طبیعی

موهای ضعیف، شکننده و فردار معمولا قلیایی هستند؛ به این معنی است که در مقیاس بالاتری از pH هستند. سرکه سیب اسیدی است و به شما کمک می کند تا سطوح pH موی خود را حفظ کنید. همچنین دارای خاصیت ضد میکروبی است که بدین معنی است که باکتری ها و قارچ هایی که ممکن است پس از یک روز طولانی در موهای شما پنهان شوند، خنثی می شوند.

 

ماده شستشوی مو کاملا طبیعی
ماده شستشوی مو کاملا طبیعی

 

دستورالعمل:

پس از شامپو کردن و آماده کردن موهای خود، مخلوط رقیق شده سرکه سیب سرکه و آب (نسبت 1: 2) را به پوست سر خود ماساژ دهید. سپس با آب بشویید. این کار را به مدت 1-2 هفته یا تا زمانی که نتایج رضایت بخشی را ببینید، تکرار کنید.

 

سفید کردن دندان ها

با استفاده از سرکه سیب می توان دندان های خود را سفید کرد. در حالی که نتایج فوری نیست، استفاده از یک خمیر ساخته شده از سرکه سیب سرکه و جوش شیرین، دندان ها را در طول 1-2 هفته سفید می کند.

 

سفید کردن دندان ها
سفید کردن دندان ها با استفاده از سرکه سیب

دستورالعمل:

قبل از ادامه دادن فرآیند تمیزکاری شبانه دندان هایتان، از جمله استفاده از خمیر دندان، نخ دندان کشیدن و شستشوی دندان با آب، دندان های خود را با خمیر ساخته شده از سرکه سیب و جوش شیرین (با نسبت 2: 1) مسواک بزنید.

تمیز کردن ابزارآلات زنگ زده

این که آیا شما مجموعه ای از ابزارهای پرفایده را بازسازی می کنید و یا سوکتی را که در طول زمستان در حیاط گذاشته اید، سرکه سیب، دستیار مخفی شما برای از بین بردن زنگ زدگی های سمج و فراگیر است.

 

تمیز کردن ابزارآلات زنگ زده
تمیز کردن ابزارآلات زنگ زده با استفاده از سرکه سیب

 

دستورالعمل:

ابزار را در محلول اسیدی نمک و سرکه سیب (1 قاشق چایخوری به ازای هر فنجان) فرو ببرید و حداقل 48 ساعت قبل از سابیدن زنگ خوردگی ها با استفاده از یک پد ساینده، آن را خیس کنید. پس از آن، اسیدها را از طریق غوطه ور کردن ابزارها در محلول جوش شیرین و آب (1 قاشق چای خوری در هر فنجان) خنثی کنید.

 

آفات را از باغ خود دور نگه دارید.

این دنیا پر از حشرات است و هیچ کس این را بیشتر از باغبانانی که در هر فصل نگران حشرات گرسنه هستند، نمی داند. محلول تهیه شده از نسبت های مساوی آب و سرکه سیب، یک ماده بازدارنده شیمیایی آزاد و طبیعی است که بسیاری از باغداران ارگانیک برای جلوگیری از آفت زدگی استفاده می کنند. آنزیم های استاتیک موجود در سرکه سیب، دفع مورچه ها، کفش دوزک ها و سایر حشرات کوچک را برای انسان و گیاهان بی ضرر می کنند.

 

آفات را از باغ خود دور نگه دارید.
آفات را از باغ خود با استفاده از سرکه سیب دور نگه دارید.

 

دستورالعمل:

به سادگی محلول تهیه شده از نسبت های مساوی آب و سرکه سیب را در اطراف محیط باغ خود و در بین گیاهان خود چندین بار در طول روز در طول فصل رشد اسپری کنید.

 

از بین بردن تگ های پوستی

سرکه سیب می تواند به بهبود رشد بی ضرر که معمولا در نزدیکی پلک ها، گردن و سایر قسمت های نرم پوست ما ایجاد می شود، کمک کند. توانایی اسید استیک موجود در سرکه سیب برای از بین بردن بافت زگیل مانند تگ های پوستی از طریق استفاده مکرر ثابت شده است.

 

از بین بردن تگ های پوستی
از بین بردن تگ های پوستی با استفاده از سرکه سیب

دستورالعمل:

به راحتی سرکه سیب را به تگ های پوستی بمالید و سپس آن ها را با استفاده از باند بپوشانید. این روند را چندین بار در روز در چند روز تکرار کنید و تگ پوست شما ممکن است به تدریج کاهش یابد.

 

درمان سلولیت و لکه های پیری

سرکه سیب یک قابض است که می تواند پوست را تمیز، مقاوم و سفت کند. سرکه سیب همراه با خواص ضد باکتریایی آن، یک گزینه طبیعی برای کاهش شدت آکنه، لکه های پیری و سلولیت است، مخصوصا برای افرادی که دارای پوست حساس هستند.

درمان سلولیت و لکه های پیری
درمان سلولیت و لکه های پیری با استفاده از سرکه سیب

دستورالعمل:

محلول سرکه سیب و آب تصفیه شده (نسبت 1: 2) را، به عنوان بخشی از روال زیبایی روزمره تان، به پوست خود اعمال کنید. برای آشکار شدن نتایج، چند ماه به آن زمان دهید.

 

حذف چمن و علف های هرز

هر صاحب خانه ای می داند که مهم نیست چند بار شما یک علف هرز را بیرون می کشید، یکی دیگر از همان جا بیرون می آید. به جای استفاده کردن از علف کش های سمی و قاتلان علف های هرز شیمیایی، مشکلات خود را با مد قدیمی، به طور طبیعی مدیریت کنید.

 

حذف چمن و علف های هرز
حذف چمن و علف های هرز با استفاده از سرکه سیب

دستورالعمل:

محلولی با یک فنجان سرکه سیب، 2 قاشق غذاخوری نمک و 2 قاشق چایخوری مایع ظرفشویی درست کنید و محلول را در یک بطری اسپری بریزید. چند بار در طول یک بعد از ظهر علف های هرز را کاملا اسپری کنید. ممکن است تا 24 ساعت طول بکشد تا علف های هرز به طور کامل بمیرند.

 

امیدوارم از آموزش چند روش جذاب برای استفاده از سرکه سیب لذت برده باشید.