چگونه از باغچه نگهداری کنیم

چگونه از باغچه نگهداری کنیم

برای این که از باغ یا باغچه خود لذت کافی را ببرید کارهای بسیار زیادی باید انجام شود مانند هرس چمن، هرس شاخه ها، آبیاری چمن و مهمتر از همه آبیاری آن است که آیتم هایی مانند زمان آبیاری، اندازه آبیاری در آن دخیل می باشد. ارتفاع چمن، مقدار کود، زمان کود، نوع کود، تشخیص بیماری گیاهان، سم پاشی والی آخر در زیبای باغچه تاثیر دارد اگر از باغچه مواظبت نکنید نمی توانید زیبایی و لطافت آن را ببینید.

برای داشتن باغچه سرحال باید این نکات را رعایت کنیم.

 

دقت در آبیاری

دقت داشته باشید در تابستان زمان و نحوه آبیاری بسیار مهم می باشد.

باغچه خود را عمقی آبیاری نمایید. در آبیاری دقت لازم را داشته باشید که آب روی برگ گیاهان نریزد. زیرا سبب پوسیدگی و به وجود آمدن آفت می‌شود.

بنر گل من و تو

نکته حائز اهمین زمان آبیاری می باشد که بهترین زمان غروب  یا قبل از طلوع خورشید است. آبیاری در ساعات ظهر باعث تبخیر زیاد آب می‌شود.

آبیاری باغچه

کنترل میزان کوددهی

کود بیش از حد در تابستان، گیاهان را تشنه تر خواهد کرد در نتیجه مقدار کودی که برای گیاهان استفاده می کنید نباید بیش از حد موردنیازشان باشد.

از سم پاشی بیهوده بپرهیزید

همیشه بیاد داشته باشید که تمامی حشرات زیان آور نیستند و برخی از آنها مفید نیز می باشد پس با شناخت کامل در مورد آفات از سم پاشی بیهوده بپرهیزید. مراقب ظهور اولین علائم حمله آفات و بیماری ها به خصوص شته ها که می توانند به تمام گیاهان اطراف باغ هم حمله کنند باشید! هرگونه لارو حشرات پرنده را از بین ببرید.

پاکسازی باغچه از علف های هرز

همیشه باید علف های هرز را از بین ببریم ولی این مورد در تابستان اهمیت بسیار زیادتری دارد زیرا جذب آب توسط علف های هرز مسبب تشنه ماندن گیاهان اصلی باغچه می شود. برای حذف علف های هرز از علف کش های شیمیایی استفاده نکنید!

چگونه از باغچه نگهداری کنیم

در تابستان هرس کنیم؟!

هرس تابستانه، مکمل هرس زمستانه است، اما باید دقت کنید که در تابستان فقط شاخه های خشک، شاخه های مزاحم و گل های خشک شده را حذف کنید.

فواید مالچ پاشی

برای حفظ رطوبت خاک بهتر است از پالچ پاشی استفاده نمایید. اگر نور خورشید، سطح مالچ را گرم کند باز هم خاک زیر آن خنک و مرطوب می‌ماند. مالچ ها با حفظ رطوبت در خود باعث می‌شوند رطوبت خاک به سختی تبخیر شود و باعث کاهش نوبت آبیاری می شوند. مالچ ها از رویش علف های هرز نیز جلوگیری می‌کنند و همچنین پاکسازی باغچه با وجود مالچ خیلی راحت تر میشود زیرا بستر خاک نرم می شود و بسادگی کنده می شوند. بهتر است از مالچ های طبیعی مانند خرده چمن، خاک اره ، پوست فندق و گردو و پوست درختان پهن برگ و … استفاده کنید و از انواع پلاستیکی آن استفاده نکنید.

چگونه از باغچه نگهداری کنیم