چگونه خانه ای بدون عنکبوت داشته باشیم

چگونه خانه ای بدون عنکبوت داشته باشیم
چگونه خانه ای بدون عنکبوت داشته باشیم

باز هم عنکبوت! دوست داشتن عنکبوت‌ها سخت است! آنها چندش آورند، در گوشه و کنار پنهان می‌شوند و برخی از آنها خیلی سمی هستند. اگر می‌خواهید بدانید چگونه باید آنها را از وسایل خانه دور نگه دارید و از تار تنیدن آنها در همه جا جلوگیری کنید، به خواندن ادامه دهید.

با اینکه شاید از آنها خوش‌تان نیاید، عنکبوت‌ها فواید بسیار دارند. آنها خیلی از آفات معمول را از گیاهان‌مان دور نگه می‌دارند، در واقع آنها این آفات را شکار می‌کنند. اما این هم دلیل نمی‌شود که به آنها اجازه دهیم در خانه و زندگی‌مان بپلکند.

با تمیز و پاکیزه نگه داشتن فضا و کمی سخت کوشی می‌توانید عنکبوت‌ها را از اسباب و اثاثیه‌تان دور نگه دارید. معمولا وقتی قدمی در راه پیشگیری از ورود عنکبوت‌ها به خانه و مبارزه با آنها برمی‌دارید، عنکبوت‌ها ترجیح می‌دهند مکان جدیدی برای زندگی و شکار پیدا کنند و سریعا محو می‌شوند.

بنر گل من و تو

مبارزه شیمیایی با عنکبوت‌ها راهی قطعی و دائمی برای خلاص شدن از شر آنها نیست و برای محیط زیست و سلامت محیط زندگی‌مان هم خوب نیست. پس بهتر است راه‌های دیگر را امتحان کنید.

خانه ای بدون عنکبوت : مرحله اول

مکان‌هایی که عنکبوت ها می‌توانند در آنها مخفی شوند را تمیز کنید و تا حد ممکن این مکان‌ها را کمتر کنید. پشت اثاثیه خانه، درون کمدها، لا به لای وسایل و اسباب بازی بچه‌ها را همواره تمیز نگه دارید. خرده‌های غذا را از روی زمین جارو کنید. هر جا که فکر می‌کنید ممکن است عنکبوت ها به مخفی شدن در آن علاقه داشته باشند را تمیز نگه دارید.

خانه ای بدون عنکبوت : مرحله دوم

گیاهان درون و اطراف خانه را هرس کنید و تمیز نگهشان دارید. برگ‌های خشک شده، شاخه‌های خشکیده‌ای که روی زمین افتاده اند و گیاهان انبوه و هرس نشده بهترین مکان‌ها برای مخفی شدن عنکبوت‌ها و طعمه آنها هستند. اگر عنکبوت‌های زیادی به خانه‌تان حمله کرده اند و روی تمام اسباب و اثاثیه اثری از تار عنکبوت هست، گیاهان‌تان را به خوبی هرس کنید و یا اگر می‌توانید برای مدتی آنها را از خانه دور کنید.

خانه ای بدون عنکبوت : مرحله سوم

با کمک جارو دستی یا جارو برقی تارهای عنکبوت درون و بیرون خانه را تمیز کنید. به گوشه و کنارهای سقف خانه و درون درز و شکاف‌‌ها نگاهی بیاندازید و اگر تار عنکبوتی دیدید آن را تمیز کنید. بد نیست به طور مرتب خانه را گردگیری کنید، این هم به فراری دادن عنکبوت‌ها کمک می‌کند. احتمالا بعد از تمیز کردن خانه از تار عنکبوت، باز هم بعد از مدتی تارهای آنها را می‌بینید اما ناامید نشوید، آنقدر به تمیز کردن تارها ادامه بدهید تا عنکبوت‌ها فرار را به قرار ترجیح دهند. هر چقدر مرتب‌تر این کار را انجام دهید، زودتر از شر آنها خلاص می‌شوید چون عنکبوت‌ها ترجیح می‌دهند در جایی تار بتنند و لانه بسازند که کسی مزاحم‌شان نشود و تارشان را خراب نکند.

خانه ای بدون عنکبوت : مرحله چهارم

چراغ‌های خانه را به رنگ زرد تهیه کنید. بر طبق تحقیقات رنگ زرد حشرات کمتری را به خود جذب می‌کند و حشرات کمتر یعنی عنکبوت‌های کمتر.

خانه ای بدون عنکبوت : روغن نعناع

شواهد و مدارک فراوان درباره‌ی اثربخشی روغن نعناع در بیرون راندن حشرات وجود دارد. البته روغن‌های دیگر نیز هستند که می‌توانند در خارج کردن عنکبوت‌ها از خانه به شما کمک کنند – از جمله روغن گل سرخ و روغن اوکالیپتوس و غیره. استفاده از این‌گونه روغن‌ها علاوه بر بیرون راندن حشرات از خانه،‌ باعث می‌شود محل زندگی‌تان بوی شگفت‌انگیز و مطبوع به خود بگیرد.

خانه ای بدون عنکبوت : سرکه

سرکه نیز تاثیر و عملکردی مشابه‌ی روغن نعناع دارد؛ با این تفاوت که علی‌رغم ارزان بودن‌، به هیچ وجه به خوشبویی روغن نعناع نیست. یک ظرف خالی اسپری را با آب و سرکه پر کنید،‌ و آن را اطراف شکاف‌ها و ترک‌ها، و مکان‌ها و سوراخ‌های ورودی عنکبوت‌ها به داخل خانه اسپری نمایید.

خانه ای بدون عنکبوت : جوش شیرین

مسلما عنکبوت‌ها از جوش شیرین خوش‌شان نمی‌آید؛ از این رو، پاشیدن مقداری جوش شیرین اطراف خانه می‌تواند در دور کردن عنکبوت‌ها موثر باشد.

خانه‌ای بدون عنکبوت برای‌تان آرزومندیم!