طرز تهیه شیرینی لطیفه در منزل + ویدیو

طرز تهیه شیرینی لطیفه در منزل
طرز تهیه شیرینی لطیفه در منزل

طرز تهیه شیرینی لطیفه در منزل : یکی از شیرینی هایی که ما ایرانی ها طرفدار اون هستیم شیرینی لطیفه هستش، این شیرینی اصالتی تبریزی داره همانطور که از اسمش میاد خیلی لطیف و خوردنی هست که از دو قسمت نان که وسط اون رو خامه تشکیل میده درست میشه که در برخی موارد داخل خامه از پودر پسته استفاده میشه زیاد صحبت نکیم و بریم سراغ اصل مطلب و اونم طرز تهیه شیرنی لطیفه در منزل با ما همراه باشید و مراحل کار رو در ویدیو مشاهده کنید.

مواد لازم برای تهیه شیرینی لطیفه

آرد: 3/4لیوان
نشاسته ذرت : ۳ قاشق غذا خوری سرخالی
شکر:۳/۴ لیوان
تخم مرغ: 3 عدد
بکینگ پودر: 1/2 قاشق چای خوری
وانیل: 1/4 قاشق چای خوری
نمک :1 پنس
پودر قند به میزان لازم
پودر پسته برای تزیین
خامه فرم گرفته به میزان لازم

طرز تهیه شیرنی لطیفه در منزل

ابتدا برای بهتر شدن و همچنین نرم تر شدن نون این شیرینی حتما آرد ، نشاسته ذرت، بکینگ پودر و نمک را سه بار از الک رد کنید و کنار بگذارید. تاکید میکنم سه بار از الک رد کنید.

بنر گل من و تو

داخل ظرفی زرده و سفیده تخم مرغ رو از هم جدا کنید(تخم مرغ خنک باشه)

جدا کردن زده و سفیده
جدا کردن زده و سفیده

سفیده را کمی بزنید تا کف کند سپس نیمی از شکر را اضافه و انقدر بزنید تا کاملا فرم بگیرد و از ظرف نریزد (بیش از حد هم نزنید وگرنه باعث خشک شدن شیرینیتون میشه) اونو داخل یخچال بزارید.

اضافه کردن شکر به سفیده
اضافه کردن شکر به سفیده

زرده را با بقیه شکر و وانیل حداقل ۵ دقیقه بزنید تا کرم رنگ و کشدار شود. سفیده را از یخچال خارج کنید و زرده را به آن اضافه کنید و با لیسک به آرامی فولد کنید تا پف سفیده نخوابد.

اضافه کردن زرده
اضافه کردن زرده

سپس مواد خشک الک شده را اضافه کنید و با لیسک فولد کنید.(طبق کلیپ) مواد را داخل قیف با سر ماسوره ساده ریخته سینی فر را چرب و کاغذ روغنی بیاندازید و به اندازه ای که تو تصویر میبینید با فاصله چند سانتی دایره های یکسان بزنید.

خمیر شیرینی لطیفه
خمیر شیرینی لطیفه

روی تمام دایره ها مقداری پودرقند الک کنید و سینی را داخل فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ بزارید(من ۱۸۰ درجه با فن گذاشتم ) برای حدود 10 دقیقه، دقت کنید که شیرینی اصلا تغییر رنگ ندهد وقتی پف کرد و احساس کردید یکم داره زیرش طلایی میشه کافیه.

بعد از پخت و خنک شدن با ماسوره شکوفه یکی از شیرینیها رو خامه زده و شیرینی دیگر را روش قرار دهید و داخل کپسول کاغذی بزارید و با پودر پسته تزیین کنید فوق العاده پوک ، سبک و خوشمزه تر از لطیفه بازاریه حتما امتحان کنید.

شیرینی لطیفه
شیرینی لطیفه

ویدیو طرز تهیه شیرینی لطیفه در منزل

توجه کنید که 
  1. دقت کنید تمام مراحل آماده سازی تا پخت با سرعت عمل انجام بشه و وقفه ای بین آماده سازی تا گداشتن تو فر نباشه.
  2. این شیرینی مثل درست کردن کیک اسفنجیه و از نکات مهم درست کردنش هم زدن درست و فولد کردن مواده پس خواهش میکنم تمام نکات رعایت و درست عین رسپی عمل کنید تا به نتیجه دلخواه برسید. این مقدار مواد۳۰عدد شیرینی بهتون میده که رو هم بچسبونی میشه ۱۵عدد نوش جونتون به و انشالله برای خوشی هاتون درست کنید و از کنار هم بودن لذت ببرید.
  3. توجه داشته باشید موقعی که شیرنی ها در داخل فر هستند در فر رو باز و بسته نکنید.
  4. زمانی که میخواهید سفیده ها را هم بزنید حتما از دور تند استفاده کنید.
  5. سر همزنی که با آن میخواهید سفیده ها را بزنید چرب و خیس نباید باشد. و حتما هم زدن را در یک جهت انجام دهید.
  6. سر همزنی که سفیده ها را میزنید نباید خیس یا چرب باشد ، جهت هم زدن در یک جهت باشد.