آموزش ساخت گلدان با خمیر پلیمیر (مجسمه سازی)

آموزش ساخت گلدان با خمیر پلیمیر (مجسمه سازی)
آموزش ساخت گلدان با خمیر پلیمیر (مجسمه سازی)

ساخت گلدان با خمیر پلیمیر : کار با خمیرهای مجسمه سازی و پلیمری خیلی جذاب و دوست داشتنی هستش شما میتونید به راحتی با استفاده از این خمیر ها اشیا تزیینی جذابی بسازید ما در این آموزش میخواهیم به شما نحوه ساخت گلدان یل خمیر مجسمه سازی (پلیمری) را آموزش بدیم این رو هم بگم که اکثر مردم خمیر های پلیمیری را به اسم فیمو میشناسن که یک تصور اشتباه هست چون فیمو یک برند در ساخت خمیر های پلیمری هستش.

شما قرار نیست گلدانی درست کنید که کاملا شبیه به گلدان ها یتولید شده کارخانه باشد این کار دست شما هستش و ارزش اون بی نهایت خواهد بود توجه داشته باشید که خمیر پلیمیری را میتونید در فر قرار بدید تا کاملا پخته شود.

لوازم مورد نیاز ساخت گلدان با خمیر پلیمیر

1- خمیر پلیمیری به راحتی میتونید با سرچ در اینترنت و یا لوازم مجسمه سازی آن را تهیه کنید. (شما میتوانید از خمیر مجسمه سازی هم برای این کار استفاده کنید) در سه رنگ

بنر گل من و تو

2- لعاب خمیر

3- برس رنگ

4- ساکولنت و یا کاکتوس کوچک برای این گلدان انتخاب کنید

لوازم مورد نیاز ساخت گلدان با خمیر پلیمیر
لوازم مورد نیاز ساخت گلدان با خمیر پلیمیر

مراحل ساخت گلدان با خمیر پلیمری

در زیر مرحله به مرحله ساخت گلدان با خمیر پلیمیری را مشاهده میکنید خیلی آسون و راحت میتونید این گلدون رو درست کنید

مرحله اول

2 یا 3 رنگ از خمیر پلیمری را انتخاب کنید و آنها را ورز دهید و به صورت شکل زیر در بیاورید. شما میتوندی از تک رنگ نیز استفاده کنید ولی برای زیباتر شدن کارتون من توصیه میکنم که حتما از 3 رنگ نزدیک به هم استفاده کنید.

لوله کردن خمیر
لوله کردن خمیر

مرحله دوم

حال لوله های آماده شده در مرحله قبل را از یک طرف به هم متصل کنید و آنها را همانند تصور زیر به هم ببافید تا رنگ ها در هم تنیده بشه.

بافت خمیرها
بافت خمیرها

مرحله سوم شکل دهی

با انگشت سبابه خود شروع به شکل دادن گلدان کنید این کار را به نحوه انجام دهید که خمیر به شکل گلدان در بیاد همانند شمل زیر توجه داشته باشید که حتما در وسط گلدان برای زهکشی سوراخی در ته گلدان ایجاد کنید تا در زمان آبیاری آب اضافی از آن خارج شود.این زهکشی را میتونید با استفاده از انتهای قلمو ایجاد کنید.

شکل دهی به خمیر
شکل دهی به خمیر

مرحله پایانی

حالا نوبت به پختن گلدان ها رسیده گلدان ها را که آماده کردید و شکل دهی تمام شد درون فر یا ماکروفر در دمای 275 درجه فارنهایت به مدت 20 دقیقه قرار دهید تا خوب پخته شود. پس از پختن گلدان ها را بگذارید تا کاملا خنک بشن و بعدش با استفاده از قلمو لعاب خمیر را به داخل گلدان ها بزنید تا از نفوذ آب در اونها و تخریب گلدان جلوگیری کند و باعث دوام هرچه بیشتر آن شود.

گلدان - پخت خمیر پلیمیری
گلدان – پخت خمیر پلیمیری
ساخت گلدان خمیری
ساخت گلدان خمیری
ساخت گلدان در خانه
ساخت گلدان در خانه

حال دیدید که میشه به راحتی و با استفاده از خمیر در خانه برای خودمون گلدان درست کنیم و هم از درست کردنش لذت ببریم و هم اینکه گلدانهای زیبا برای گیاهان زیبامون داشته باشیم. با ما همراه باشید با آموزش های متفاوت و جذاب دیگه راستی تا یادم نرفته بگم در آموزشی نحوه تزیین گلدان با پارچه رو هم بهتون آموزش داده بودیم حتما مطالعه کنید.