اثرات عجیب و بار نکردنی نگهداری گل و گیاه در خانه

اثرات عجیب و بار نکردنی نگهداری گل و گیاه در خانه

تاثیر نگهداری گل در خانه : شاید یکی از زیباترین موجوداتی که میشه به راحتی در خانه نگهداری کرد گل و گیاه باشه که علاوه بر زیبایی فواید بسیار زیادی برای افراد خانواده خواهد داشت، در این مطلب به بررسی اثرات نگهداری گل و گیاه در خانه خواهیم پرداخت پس با من همراه باشید.

افزایش اعتماد به نفس

یکی از اثرات نگهداری گل و یگاه در خانه بالا بردن اعتماد به نفس شما می باشد ، گل کاری و باغبانی و ایجاد محیطی دلپذیر باعث بالابردن حس اعتماد به نفس و خوب بودن در فرد می‌شود. باغبانی باعث می‌شود فرد به‌دلیل خلق زیبایی، احساس غرور و رضایت کند. و زمانی که گیاهان شما به رشد و گلدهی برسند این اعتماد به نفس بالاتر خواهد رفت.

از سوی دیگر، هنگامی که گیاهان به گل می‌نشینند، سبزی‌ها آماده چیدن می‌شوند و… باغبان حسی از رضایت‌خاطر پیدا می‌کند و نتیجه زحمات خود را می‌بیند و این نتیجه مطلوب به نوعی برای فرد مانند پاداش کارهایش تلقی می‌شود.

بنر گل من و تو

رسیدن به حس آرامش

نگاه کردن به گل و گیاهان و لذت بردن از زیبایی های آنها به ما کمک می‌کند روحیه نا متعادل و نا آرام خود را تغییر دهیم و به حالت تعادل برسیم. بنابراین این بار اگر بی‌حوصله، کلافه و عصبی بودید، سری به گل‌های باغچه یا گلدانتان بزنید تا دوباره آرامش پیدا کنید.بهتون پیشنهاد میکنم در مواقعی که بی حوصله هستید و مشکلات کاری شما را آزار  میدهد چند دقیقه ای رو کنار گیاهان باشید.

پاکسازی هوای محل زندگی

از دیگر تاثیر نگهداری گل و گیاه در خانه تصفیه کردن هوای و دادن هوای تازه به محیط زندگی شما می باشد. زمانی که گیاهان عمل فتوسنتز را انجام میدهند دی اکسید کربن را جذب و اکسیژن تازه را وارد محیط خواهند کرد. گیاهان مناسب برای تصفیه هوای محیط بامبو و فیکوس بنجامین می باشد که نگهداری راحتی دارند.

باغبانی کردن در خانه باعث می شود :

اگر شما اقدام به باغبانی در خانه کنید باعث ایجاد فعالیت در شما خواهد شد و همیشه با موجودات زنده سروکار خواهید داشت که سرشار از زیبایی و نشاط هستند که در ادامه به فواید باغبانی می پردازیم.

 سلامت جسم و کاهش استرس

باغبانی و گلکاری باعث افزایش فعالیت بدنی و همچنین افزایش ترشح اندروفین در بدن می‌شود که این امر منجر به کاهش استرس خواهد شد. اگر آنقدر خوش‌شانس باشید که در خانه باغچه‌ای داشته و در آن یک یا چند درخت کاشته باشید هربار که درخت‌ها را هرس می‌کنید حرکات کششی خواهید داشت. جالب است بدانید حرکات بدن و کشش اندام ها هنگام هرس و کوتاه کردن شاخ و برگ درختان، به اندازه زمانی است که شما دوچرخه‌سواری یا شنا می‌کنید.

افزایش مصرف کالری در بدن

همچنین کارکردن در حیاط خانه و گل‌کاری باتوجه به میزان فعالیت شما می‌تواند باعث سوختن 250 کالری در ساعت شود و همین امر در کنترل فشارخون و بهبود جریان خون و تنظیم سوخت و ساز بدن بسیار موثر است.

نگه داشتن گل در خانه و محل کار

گیاهان منبع انرژی مثبت هستند

همانوطر که گفتیم نگهداری گل و گیاه حس آرامش به ما خواهد داد ولی در برخی منابع گیاهان را منبع انرژی مثبت میدانند مانند اسطوخودوس ، سرخس و گل داوودی چینی های باستان سرخس را به کسانی که در حال جدایی هستند پیشنهاد میکنند تا مانع این عمل شوند.

گیاهان صدای اضافی محیط را کم میکنند

از دیگر اثرات نگهداری گل و گیاه در خانه کاهش صدای محیط اطراف می باشد به این شکل که چون به پاکسازی هوا اقدام میکنند و برخی از صدا های ورودی از پنجره ها را با برخورد به خود دفع میکنند ما احساس میکنیم که گل و گیاه صداهای اضافی محیط را کاهش میدهد.

مطالب مرتبط :

۶ فایده شگفت‌انگیز که باغبانی دارد

نکاتی برای نگهداری گل و گیاه در خانه

همه چیز در خصوص روش نگهداری و کاشت گل داوودی