ترفند های خانگی استفاده از برنج

برنج
برنج

برنج هم خوشمزه و هم محبوب است. برنج در آشپزی تقریبا در هر فرهنگی مورد استفاده قرار می گیرد. برنج خیلی بیشتر از منبع کربوهیدرات بدون گلوتن است. برنج یک ماده خشک کننده (عامل خشک کن) است که رطوبت را از بین می برد، کود معدنی، لایه بردار، هادی گرما و یک ماده ضدعفونی کننده است. در این مطلب با ترفند های خانگی استفاده از برنج و بسیاری از استفاده های غیر آشپزی این دانه چند منظوره و بزرگ آشنا می شویم.

 

از گوشی های هوشمند خود محافظت کنید

در میان بسیاری از ویژگی های مفید برنج می توان به خاصیت خشک کنندگی آن اشاره کرد. برنج یک ماده خشک کننده (عامل خشک کردن) است که می تواند مورد استفاده قرار گیرد تا رطوبتی را که به تجهیزات الکترونیکی گران قیمت مانند گوشی ها و ساعت های هوشمند تراوش کرده است را از بین ببرد. حتی اگر گوشی شما پس از خیس شدن غیرفعال شود، این برنج ممکن است گوشی تلفن همراه خیس شده شما را احیا کند.

 

محافظت از گوشی های هوشمند با استفاده از برنج
محافظت از گوشی های هوشمند با استفاده از برنج

 

دستورالعمل:

قبل از خشک کردن گوشی، باتری و سیم کارت را بیرون بیاورید. قبل از تمیز کردن و نصب مجدد سخت افزار، گوشی را در برنج خام قرار دهید.

بنر گل من و تو

 

تمیز کردن قهوه ساب

اگر فنجان صبحانه شما بد بوتر از معمول است، دانه های گران شما ممکن است مقصر نباشند. قهوه ساب ها در طول زمان چربی را جذب می کنند که طبعا عطر و طعم قهوه را از بین می برد. برنج یک روش مؤثر و سودمند برای تمیز کردن و ضدعفونی کردن دستگاه قهوه ساب است. علاوه بر این، برنج هم زمان می تواند تیغه ها را صیقل دهد و تیز کند!

 

تمیز کردن قهوه ساب با استفاده از برنج
تمیز کردن قهوه ساب با استفاده از برنج

 

دستورالعمل:

قهوه ساب را بشویید سپس آن را تا نیمه با برنج پر کنید و برنج را به طور ریز خرد کنید.

 

گیاهان خود را آبیاری کنید.

آب برنج حاوی مواد مغذی است که نه تنها به نفع مردم بلکه به نفع گیاهان نیز می باشد. مملو از مواد معدنی مانند نیتروژن، پتاسیم و فسفر است. آب برنج یک کود نشاسته ای و کاملا طبیعی است که خاک را در مواد مغذی خیس می کند و هر دو گیاه و بستر گل را تغذیه می کند.

 

گیاهان خود را با استفاده از آب برنج آبیاری کنید.
گیاهان خود را با استفاده از آب برنج آبیاری کنید.

 

دستورالعمل:

محلول آب برنج را با قرار دادن یک فنجان برنج خام در یک کاسه آب آماده کنید. اجازه دهید 30 دقیقه خیس بخورند. آب را داخل آبپاش بریزید.

 

رسیده شدن میوه

بیشتر میوه های تجاری موجود قبل از اینکه رسیده شوند چیده می شوند تا میوه در حمل و نقل به فروشگاه های خرده فروشی دوام بیاورد. اغلب در طول زمانی که در خانه در کاسه میوه شما قرار می گیرند، به طور کامل رسیده نمی شوند. پوشاندن میوه های نرسیده با برنج، گاز اتیلن منتشر شده توسط میوه جوان را به دام می اندازد و اجازه می دهد که سریعتر رسیده شوند!

 

رسیده شدن میوه
رسیده شدن میوه ها با استفاده از برنج

دستورالعمل:

میوه را در یک کاسه با برنج بپوشانید و اجازه دهید به مدت 30-90 دقیقه رسیده شود (میوه نارس می تواند تا یک روز در برنج استراحت کند تا به طور کامل برسد).

 

درد را تسکین دهید

برنج هادی گرمای عالی است که نه تنها گرما را انتقال می دهد، بلکه آن را حفظ هم می کند. از آنجا که برنج حاوی چربی یا روغن نیست، پوسیدگی ندارد و می تواند مورد استفاده مجدد قرار گیرد. هر دو این خواص، برنج را یک پرکننده ی ایده آل برای پد گرم کننده یا پک خنک کننده تبدیل می کنند. بیایید آن را “بسته برنج” نامگذاری کنیم.

 

درد را تسکین دهید
با استفاده از برنج درد را تسکین دهید

 

دستورالعمل:

یک جوراب یا یک بسته یخ قابل استفاده مجدد را با برنج پر کنید و آن را در مایکروویو به مدت 45 تا 60 ثانیه گرم کنید یا تا زمانی که داغ شود. بسته ی برنج را در فریزر ذخیره کنید و روز بعد آن را به عنوان یک پک سرد مورد استفاده قرار دهید.

 

پاک کننده صورت دست ساز بسازید

آب برنج یک محصول زیبایی ضد پیری است که در بسیاری از فرهنگ های آسیایی استفاده می شود. زیرا باعث تغذیه، پاک شدن و محافظت از پوست می شود. مملو از ویتامین های B1، C و E است. آب برنج موجب تقویت و مرطوب کردن پوست شما با کسری از هزینه های بالای سرم های صورت می شود. علاوه بر این، هنوز هم می توانید برنج را طبخ کنید.

پاک کننده صورت دست ساز بسازید
با استفاده از برنج، پاک کننده صورت دست ساز بسازید

دستورالعمل:

1/2 فنجان برنج خام را قبل از پوشاندن آن با آب تصفیه شده در یک کاسه، بشویید. اجازه دهید برنج به مدت 15 تا 30 دقیقه بماند و آب برنج غنی از مواد مغذی را در یک ظرف بریزید.

 

کف بطری و گلدان را پاک کنید.

بطری ها و گلدان ها اغلب خیلی بلند یا دارای شکل عجیب هستند که حتی با یک برس بطری نیز به اندازه کافی تمیز نمی شوند. اما استفاده کردن از خواص لایه برداری برنج برای پاک کردن ظروف شیشه ای و سرامیکی، زمان شما را در حین تمیزکاری ذخیره می کند.

کف بطری و گلدان را پاک کنید.
با استفاده از برنج، کف بطری و گلدان را پاک کنید.

 

دستورالعمل:

1/4 فنجان برنج را به یک بطری یا گلدان همراه با صابون و آب بریزید تا قبل از شستشو، بقایای کثیفی سمج را حذف کند.

 

از بین بردن بوی ماهی

این ترفند شگفت انگیز از همسایگان کره ای است که از آب برنج استفاده می کنند تا بوی ماهی خال خالی نمک پاشیده شده را از بین ببرند. آب برنج به طرز شگفت انگیزی عطر و بوی بد ماهی را از بین می برد و گوشت آن را نیز کاملا ترد می کند.

از بین بردن بوی ماهی
از بین بردن بوی ماهی با استفاده از برنج

 

 دستورالعمل:

ماهی را در یک ظرف آب برنج به مدت 15 تا 30 دقیقه قرار دهید. آب برنج را به وسیله قرار دادن 1/2 فنجان برنج خام در یک کاسه آب تهیه کنید و اجازه دهید30 دقیقه بماند.

 

تیغه های مخلوط کن را تیز کنید

تیغه های مخلوط کن در حین مورد استفاده قرار گرفتن کند می شوند و پیدا کردن قطعات جایگزین سخت است و معمولا نیاز هست که سفارش داده شوند. به جای سرچ کردن اینترنت برای پیدا کردن قطعات تولید کننده و یا جایگزین کردن کل مخلوط کن خود، در زمان و هزینه با استفاده از برنج برای تیز کردن تیغه های کند صرفه جویی کنید.

 

تیغه های مخلوط کن را تیز کنید
تیغه های مخلوط کن را با استفاده از برنج تیز کنید

 

دستورالعمل:

1/2 فنجان برنج خام را با مخلوط کن ریز کنید. (حدود 1-2 دقیقه).

 

از به هم چسبیدن نمک جلوگیری کنید

آب و هوای مرطوب نه تنها باعث می شود مردم عرق کنند و دچار بوی بد شوند، بلکه اثرات مخربی بر چاشنی ما نیز دارد. هوای گرم و مرطوب، پودرهایی مانند نمک و فلفل را با هم ترکیب می کنند. از آنجا که برنج یک عامل خشک کننده است، اضافه کردن چند تکه از آن به شیکر چاشنی رطوبت را به بالا هدایت می کند!

 

از به هم چسبیدن نمک جلوگیری کنید
از به هم چسبیدن نمک با استفاده از برنج جلوگیری کنید

دستورالعمل:

5-2 قاشق چای خوری برنج را به شیکر نمک و فلفل اضافه کنید؛ مقدار واقعی با توجه به اندازه شیکرهای شما متفاوت است.

 

امیدوارم از آموزش ترفند های خانگی استفاده از برنج لذت برده باشید.