خرید و بسته بندی صحیح کرفس

خرید و بسته بندی صحیح کرفس
کرفس

کرفس گیاه بسیار پر خاصیتی است که در آشپزی کاربرد دارد. برگ کرفس حاوی مقدار قابل توجهی ویتامین A  (بتاکاروتن) است و ساقه کرفس منبع ویتامین هایB6,B2,B1 ویتامین C و همچنین پتاسیم، اسید فولیک، کلسیم، منیزیوم، آهن، فسفر، سدیم و چند نوع از اسیدهای امینه ضروریست. هورمونهای گیاهی موجود در گیاه کرفس به همراه روغن های ضروری آن نه تنها طعم معطری به کرفس می دهند، بلکه برای بدن بسیار مفید هستند. اما برای بهره بردن از خواص و فواید کرفس باید در خرید و بسته بندی صحیح کرفس دقت کرد که در این مطلب با نکاتی برای خرید و بسته بندی صحیح کرفس آشنا می شویم.

کرفس برای درمان بسیاری از بیماری ها از جمله دردهای معده، فشار خون بالا، بوی بد دهان، یبوست، ناراحتی های اعصاب، عفونت مجاری ادراری، آرتروز، روماتیسم مفید است. همچنین برای آرامش اعصاب و بیماریهای روحی نظیر (Vertigo) مفید است. علاوه براین کرفس حاوی آنتی‌اکسیدان است و موجب کاهش تورم یاخته‌های بدن، سم‌زدایی و مبارزه با روماتیسم و بیماری‌های سرطانی می شود. اینها تنها گوشه ای از خواص کرفس برای بدن هستند.

کرفس را می‌توان به راحتی با میوه‌ها و گیاهان دیگر مصرف کرد چون باعث دشواری در گوارش نمی‌گردد. برای نمونه با آب انگور و سیب (برای مبارزه با روماتیسم)، با زنجبیل (برای مبارزه با میگرن و سردرد) و با لیموترش (برای مبارزه با سرماخوردگی و قند بالای خون).

بنر گل من و تو

 

نکاتی برای خرید کرفس سالم:

هنگام خرید، کرفس های  سفت و ترد را انتخاب کنید که برگ هایشان به راحتی شکسته می شوند. ساقه کرفس باید یکدست و فشرده باشد. به رنگ ساقه ها هم دقت کنید. کرفس تازه رنگش سبز کمرنگ است و آنهایی که سبز تیره هستند یا لکه های قهوه ای دارند از مرز تازگی گذشته اند. در این صورت از خواص کرفس کاسته شده است. همچنین لا به لای ساقه ها را به آرامی باز کنید تا اثری از لکه های سیاه و قهوه ای وجو نداشته باشد.

 

خرید و بسته بندی صحیح کرفس
کرفس

 

روش های نگهداری صحیح کرفس:

– برای نگهداری از کرفس ها به یک ظرف دربسته نیاز دارید تا ساقه ها را داخل آن قرار دهید یا اینکه می توانید یک کیسه پلاستیکی دورشان بپیچید و در یخچال بگذارید.

 

– یک راه دیگر هم برای نگهداری از کرفس وجود دارد. کرفس ها را در یک پارچه نمدار قرار دهید تا تازگی شان حفظ شود. برای استفاده از بیشترین خواص کرفس بهتر است آنها را ظرف یکی دو روز بعد از خرید مصرف کنید. اگر ساقه ها را خرد کرده و شسته اید باید بگذارید آب آنها کاملا خشک شود و بعد در یخچال بگذارید، در غیر این صورت خیلی زود ساقه ها  فاسد و کم خاصیت می شوند. کرفس ها را در فریزر هم  می توانید نگهداری کنید تا برای مدت طولانی تری بنوانید از کرفس استفاده کنید.

 

– علاوه بر راه های ذکر شده راه دیگری وجود دارد که بتوانید کرفس را تا چند هفته تازه نگه دارید. کافی است سرو ته کرفس را با چاقو ببرید و آنها را در یک کیسه پلاستیکی در فریزر بگذارید. اکنون ساقه های کرفس را هم محکم در فویل آلومینیومی بپیچید و در یخچال نگه دارید .