11 خواص گریپ فروت ؛ گریپ فروت بهترین میوه برای کاهش وزن

خواص گریپ فروت
خواص گریپ فروت

آشنایی با خواص گریپ فروت : امروز می خوایم در مورد یکی دیگه از میوه هایی که خواص بسیار زیادی دارند گفتگو کنیم. گریپ فروت میوه ای هست که دارای ویتامین های بسیار زیادی هست و همین باعث میشه درمان خیلی از بیماری ها به حساب بیاد.

امروزه همه خانم ها و آقایون به دنبال کاهش وزن هستند من به همشون پیشنهاد میدن گریپ فروت رو در رژیم غذاییشون حتما جا بدن اگر میخوان سریعتر و راحت تر به نتیجه برسند. این یه مورد از خواص بی نظیر میوه گریپ فروت هست اگر دوست دارید با بقیه خواص گریپ فروت آشنا بشین حتما این مطلب مفید رو مطالعه کنید.

گریپ فروت، میوه ای شبیه پرتقال است ولی درشت تر، و داخلش به رنگ های سفید ، صورتی و قرمز می باشد. گریپ فروت، مزاج سرد، با تری و رطوبت بسیار زیاد دارد. میوه گریپ فروت به صورت چند عددی روی یک شاخه رشد می کنه شبیه انگور برای همین بهش گریپ فروت یعنی میوه انگوری گفته می شود. زادگاه گریپ فروت جنوب آمریکا می باشد میوه با مزه ترش و عطر و طعمی تند.

بنر گل من و تو

خواص گریپ فروت برای سلامتی

برخی از خواص این گیاه اثبات شده است و میتوانید به راحتی از آن استفاده کنید، این میوه منبع غنی از ویتامین c هست که همین مورد باعث شده برای سیستم ایمنی بدن بسیار مفید باشه و همچنین لاغری دفع سموم بدن کاربرد داشته باشه که در ادامه تمامی موارد رو بررسی میکنیم.

با گریپ فروت، قرص های سرماخوردگی را دور بریزید

این میوه خوشمزه به خاطر داشتن مقادیر بالای ویتامین C بدن را در مقابل سرماخوردگی ایزوله می کند. با وجود ویتامین C موجود در گریپ فروت کمک بسزایی در حفظ و بهبود سیستم ایمنی بدن می شود. از آنجایی که ویتامین C موجب جلوگیری از سرطان معده و دهان نیز می شود پس مصرف این میوه توصیه می شود.

خواص گریپ فروت برای سرماخوردگی
خواص گریپ فروت برای سرماخوردگی
اگر دوست دارید وزن خود را کاهش دهید گریپ فروت بخورید

گریپ فروت میوه ای بدون کربوهیدرات می باشد و همین باعث می شود متابولیسم بدن بهینه سازی شده و انرژی ایجاد می شود. اگر این ماده مغذی را در رژیم روزانه خود قرار دهید با ایجاد انرژی لازم دیگر نیازی به خوردن مواد غذایی که باعث چاقی می شوند نخواهید بود.

علاوه بر این باعث چربی سوزی نیز می شود. بر اساس تحقیقات انجام شده خوردن نصف یک عدد گریپ‌ فروت یا نوشیدن یک لیوان از آب این میوه قبل از هر وعده‌ی غذایی بسیار سودمند است. افرادی که در این تحقیق مورد بررسی قرار گرفتند، در ۱۲ هفته تقریبا ۲ کیلوگرم وزن کم کردند.

گفته می‌شود که بوی آن نیز می‌تواند حس گرسنگی را کاهش دهد و همین امر برای کاهش وزن مفید خواهد بود. مقادیر زیادی از فیبر موجود در آن می‌تواند گرسنگی را کمتر کند و از بروز حس گرسنگی کاذب در افراد چاق جلوگیری خواهد کرد.

این میوه محتوای آب بالایی دارد و همین امر به تغییر چهره پوست و افزایش نرخ متابولیک بدن کمک خواهد کرد. پالپ و فیبر آن می‌تواند به اجابت مزاج کمک کند و خطر ابتلا به سرطان روده را کاهش دهد. این ماده همچنین به رفع تشنگی کمک فراوانی می‌کند.

گریپ فروت آرامش بخش طبیعی

اگر هر روز صبح کمی گریپ فروت میل بفرمایید ذهنی آرام خواهید داشت. این میوه بسیار مفید باعث کاهش استرس و اضطراب می شود.

گریپ فروت سموم بدن را دفع می کند

هر کاری که باعث دفع سموم بدن شود کمک بسیار زیادی به کبد کرده است. پس در واقع گریپ فروت کبد را پاکسازی می کند. سم زدائی از کبد باعث بهبود بیماری هایی مثل افسردگی، گرفتگی عضلات و اسپاسم و همچنین سردردهای شدید می شود. با مصرف این میوه بدنی سالم داشته باشید.

خواص گریپ فروت برای کودکان
خواص گریپ فروت برای کودکان
با مصرف گریپ فروت از سرطان پروستات و ریه خود را محفوظ کنید

این میوه فوق العاده به خاطر داشتن آنتی اکسیدان بالا شما را از سرطان پروستات محفوظ می کند. همچنین گریپ فروت از ابتلا به سرطان ریه پیشگیری و مبارزه می کند. اگر شما هم جزو افرادی هستید که با همه مضررات و مشکلات مصرف دخانیات باز هم دست بردار نیستید روزانه 3 لیوان آب گریپ فروت حتما میل کنید تا اثرات سوء مصرف دخانیات را به حداقل برساند. این میوه با فعال سازی آنزیم هایی بدن را مقاوم می کند.

گریپ فروت صورتی برای جلوگیری از سرطان ریه موثر می باشد.

گریپ فروت برای دیابتی ها ضرر ندارد.

خبر خوش برای دیابتی های عزیز اینکه می توانند با خیال راحت گریپ فروت مصرف کنند. گریپ فروت به کاهش نشاسته در بدن کمک می کند همچنین جریان قند خون را در بدن تنظیم کرده و باعث می شود قند خون ثابت بماند.

از آنجایی که افراد مبتلا به دیابت نوع 2 دارای واکنش های متفاوتی هستند حتما پس از خوردن غذا گریپ فروت را مصرف کنید و قند خون را اندازه بگیرید تا مطمئن شوید که میتوانید این میوه مفید را در زنجیره غذایی خود جای بدهید.

با مصرف گریپ فروت خواب راحتی داشته باشید

یکی از خواص گریپ فرت این است که اگر قبل از خواب یک لیوان گریپ فروت بنوشید خواب راحتی را خواهید داشت. این موضوع به خاطر حضور تریپتوفان در گریپ فروت است. این ماده شیمیایی با خواب مرتبط است. سطح تریپتوفان در گریپ فروت اجازه می‌دهد خواب راحتی داشته باشیم.

گریپ فروت سرشار از فیبر است

گریپ فروت منبع فیبر است و همین برای کسانی که سوء هاضمه دارند بسیار مفید می باشد. گریپ فروت با سرعت بخشیدن به مایعات گوارشی اجابت مزاج را راحت تر می کند. برای کسانی که مشکل یبوست دارند گریپ فروت بهترین داروی درمان یبوست می باشد.

با خوردن یک لیوان آب گریپ فروت روده ها تحریک شده و هضم و گوارش بهتر انجام می شود.

خواص درمانی گریپ فروت
خواص درمانی گریپ فروت
زنان باردار میتوانند گریپ فروت مصرف کنند

آب این میوه لذیذ از چاقی دوران حاملگی ، کلسترول بالای خون و پسوریازیس جلوگیری می کند. گریپ فروت  برای رفع خستگی و بی خوابی، سوزش سر دل و بیماری صبحگاهی، دیابت بارداری و سندرم متابولیک و یبوست برای زنان باردار مفید می باشد.

گریپ فروت، فولیک اسید مورد نیاز برای رشد جنین را می تواند تامین کند.

آب گریپ فروت باعث کاهش میزان استروژن در بدن شده و می تواند خطر ابتلا به سرطان پستان را در زنان افزایش دهد. پس زنان باردار و شیرده بهتر است در مصرف گریپ فروت احتیاط کنند.

با خوردت گریپ فروت خطر ابتلا به سنگ کلیه را کاهش دهید.

گریپ فروت به خاطر داشتن  اسید سیتریک شرایط تشکیل سنگ کلیه را کاهش می دهد و همچنین برای درمان سنگ کلیه نیز کارساز می باشد.

گریپ فروت مضر برای مزاج سرد و ایجادکننده فشار پایین و درد مفاصل و کم حافظگی

از نظر طب سنتی (دکتر می‌رغضنفری) با تاکید بر اینکه افراد دارای مزاج سرد و مرطوب به هیچ وجه نباید از این میوه به خصوص در فصول سرد سال استفاده کنند گفت: افراد سردمزاج با خوردن این میوه دچار افزایش سردی و رطوبت مزاج شده و ممکن است دچار علائمی چون افت فشارخون، تورم مفاصل، افت حافظه و پر خوابی شوند.

روغن گریپ فروت
روغن گریپ فروت

آیا روغن گریپ فروت مفید می باشد؟

روغن گریپ فروت از دانه های این میوه درست می شود. و برای بیماری های باکتریایی و درمان فعونت و هم چنین افزایش رشد مو بسیار مفید می باشد.

چه مرکباتی دارای کیفیت بالاتری هستند؟

مرکباتی که پوست رویی و پوست نازک داخل میوه، خیلی ضخیم نباشد و اندازه آن در حد میانه و فاقد هسته یا دارای هسته‌های ریز باشد کیفیت بالاتری دارند و هر چه پوسته‌ها نازک‌تر باشد، کیفیت میوه بالاتر و لطیف‌تر و هضم و جذب آن راحت‌تر است. کسانی که می‌خواهندکمتر دچار نفخ و مشکلات هضمی ناشی از مصرف مرکبات شوند بهتر است به این نکته توجه کنند.

مصرف گریپ فروت بسیار بهتر از مصرف داروهای دیگر است:

گریپ فروت منبع طبیعی از داروهایی است که به مبارزه با بیماری‌های مختلف کمک می‌کند. این میوه در هر فصلی موجود است.گریپ فروت یک ماده طبیعی است و مصرف آن از داروهای شیمیایی و مصنوعی بهتر است. می توان از این میوه برای کنترل کلسترول استفاده کرد و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی –عروقی را تا حد زیادی کاهش داد.

گریپ فروت با برخی داروها تداخل دارد حتما با پزشک خود در مورد مصرف گریپ فروت مشورت کنید

تحقیقات نشان داده که گریپ‌فروت با دارو های ضد چربی خون، دارو های ضد افسردگی دیازپام، تربازولام و میدازولام و وارفارین تداخل دارویی ایجاد می کند.

مطالب مفید:

نگاهی به فواید و خواص میوه به برای سلامتی

خواص توت سفید؛ 21 خاصیت باورنکردنی این میوه کوچک برای سلامتی

تمامی فواید و خواص عرق خارشتر برای سلامتی