درست کردن کود با استخوان

کود استخوانی

با دنبال کردن مراحل زیر یاد بگیرید چگونه در خانه کود استخوانی درست کنید! استخوان یک فرمول غنی از مواد مغذی است که معمولا با بخار پز کردن و آسیاب کردن استخوان‌های حیوانات ایجاد می‌شود. استخوان می‌تواند خاک را تا سطح بالایی از فسفر، پتاسیم، نیتروژن و کلسیم تقویت کند. برای اینکه بفهمید چطور و چه موقع از کود استخوان در باغ استفاده کنید این مقاله را بخوانید.

آماده‌سازی کود خشک

درست کردن کود با استخوان

مرحله ۱. استخوان‌ها را تمیز کنید:

شما می‌توانید از استخوان بوقلمون، گاو، استخوان‌های مرغ انتخاب کنید. ایتخوان گاو بهترین انتخاب است. آسیاب کردن استخوان مرغ راحت تر است.

اولین قدم شما برداشتن هر گونه باقیمانده چربی و گوشت از استخوان است. در نظر بگیرید که سطح را کاملا تمیز کنید تا استخوان تمیزی باقی بماند؛ این کار بسیار مهم است چون اگر چربی بماند رسوب می کند و گیاهان شما قادر نخواهند بود مواد غذایی را کامل جذب کنند. اگر این کار موثر واقع نشد، استخوان ها را به مدت 5 دقیقه بپذید.

بنر گل من و تو

مرحله ۲. پخت

کود استخوانی

بعد از تمیز کردن استخوان‌ها، آن‌ها را در دمای ۴۰۰ تا ۴۵۰ درجه فارنهایت بپذید تا زمانی که خشک و شکننده شوند تا مرحله آسیاب کردن آسان شود. به طور ایده‌آل، استخوان‌های کوچک و متوسط یک ساعت طول می‌کشد تا به آن مرحله برسد. آن‌ها را کنار بگذارید تا خنک شوند. اگر فر ندارید آن ها به مدت 30 دقیقه بخار پز کنید فقط قبل از اینکه مراحل بعدی را انجام دهید منتظر بمانید تا استخوان ها خشک شوند.

مرحله ۳. خورد کردن

استخوان ها را درون کیسه محکمی ریخته و با استفاده از یک چکش یا وسیله های دیگر استخوان ها را به قطعات ریز تبدیل کنید.

مرحله ۴. آسیاب کردن

تکه‌های استخوان را درون مخلوط‌کن بریزید و آن‌ها را تا زمانی که جا دارد خورد کنید. چه مخلوط خوبی!

مرحله 5. خاک خود را امتحان کنید

دقت کنید که ترکیب مواد مغذی خاک خود را بشناسید. به این ترتیب شما به راحتی می توانید از میزان استفاده کود برای خاک مورد نظرتان تصمیم بگیرید. اگر میزان کلسیم و فسفر در خاک شما بالا باشد، تنها یک قاشق چای خوری به کود معمولی اضافه کنید. در غیر این صورت اگر خاک دچار کمبود مواد معدنی است ، کمیت را افزایش دهید.

کود مایع ایجاد کنید

کود بدست آمده را درون قابلمه ریخته و آب روی آیخته و اجازه دهید با حرارت ملایم به جوش آید. به مخلوط کردن ادامه دهید تا زمانی که هیچ استخوانی به صورت رسوب وجود نداشته باشد. سپس قابلمه را از روی حرارت برداشته تا کود مایع سرد شود.