طرز تهیه کیک خیس با محلبی خوشمزه

طرز تهیه کیک خیس با محلبی
طرز تهیه کیک خیس با محلبی

طرز تهیه کیک خیس با محلبی : یکی از خوشمزه ترین کیک هایی که من درست کردم همین کیک خیس با مغز محلبی هست، پیشنهاد میکنم حتماااااا یبار امتحانش کنید دیوونه ش میشید، کیک خیس شکلاتی با بافتی نرم و مغز محلبی که تو دهن آب میشه واووو باز دلم خواست، پس با ما همراه باشید و در انتهای پست ویدیو مراحل تهیه رو مشاهده کنید.

مواد لازم برای کیک خیس با محلبی

تخم مرغ ۴ عدد
شکر ۱ لیوان
شیر ۱ لیوان سرخالی(یک بند انگشت کمتر از ۱لیوان باشه)
روغن مایع ۱۰ قاشق غذا خوری
آرد ۲لیوان
وانیل ۱قاشق چای خوری
بیکینگ پودر ۱ قاشق مربا خوری
پودر کاکائو ۳ قاشق غذا خوری

مواد لازم برای کیک خیس با معز محلبی
مواد لازم برای کیک خیس با معز محلبی

طرز تهیه کیک خیس با مغز محلبی

بنر گل من و تو

برای تهیه کیک خیس با مغز محلبی ابتدا تخم مرغ و شکر را حدود ۸دقیقه هم بزنید تا سفید و کشدار بشه، اواسط کار وانیل رو اضافه کنید. بترتیب روغن مایع و شیر رو اضافه و خوب مخلوط کنید.

حالا آرد + پودرکاکائو + بیکینگ پودر را ۳بار الک کرده و در دو مرحله به مواد اضافه، ابتدا با لیسک مخلوط و بعد با دور کند همزن درحد یکدست شدن بزنید. داخل قالب۲۰×۳۰ که با کره چرب شده بریزید و توی فر با دمای۱۸۰درجه بمدت ۲۵ الی۳۰ دقیقه بپزید.از قالب که جدا کردید قسمت برجسته کیک رو با چاقو جدا کنید و دوباره داخل قالب برگردونید .با وسیله ای که تو کلیپ مشخصه قسمتهایی از کیک رو سوراخ کنید.

برای خیس کردن کیک:

1 لیوان شیرراروی حرارت گرم کنید و۴۰گرم شکلات تخته ای خردشده اضافه وخوب مخلوط کنید وتمام سطح کیک را بااین مایه خیس کنید(طبق کلیپ)
مواد لازم برای محلبی؛
شیر ۴لیوان
شکر ۱لیوان
تخم مرغ ۱ عدد
آرد سفید ۲ قاشق غذا خوری
نشاسته ذرت ۲ قاشق غذا خوری
وانیل ۱ قاشق چای خوری
کره ۵۰ گرم
شکلات چیپسی سفید ۴۰ گرم

طرز تهیه کیک خیس با محلبی (بخش خیس)

تمام مواد غیر از شکلات رو با هم مخلوط روی حرارت مدام هم بزنید تا به غلظت برسه در آخر شکلات رو افزوده و مخلوط کنید و این مخلوط را روی سطح کیک ریخته و صاف کنید. تو دمای محیط بزارید تا خنک شه دراین فاصله گاناش رو آماده کنید.

مواد لازم برای گاناش

200 گرم خامه صبحانه را داخل قابلمه کوچکی ریخته روی حرارت بزارید تا از اطراف شروع به حباب زدن کنه مواظب باشید نجوشه .حرارت رو خاموش و۸۰ گرم شکلات تخته ای خرد شده اضافه و خوب مخلوط کنید. و روی محلبی بریزید و داخل یخچال بزارید یک شب بمونه و بعد برش زده و تزیین و نوش جان کنید.

کیک خیس با معز محلبی
کیک خیس با معز محلبی

نکته: تو قالب کوچکترم میتونید درست کنید اونوقت ارتفاع کیکتون بیشتر میشه. با اضافه های کیک هم میتونید یک دسر خوشمزه درست کنید که در آینده آموزش اون رو هم براتون قرار میدم.

ویدیو طرز تهیه کیک خیس با مغز محلبی

 

مطالب مرتبط :

طرز تهیه کیک شربتی

طرز تهیه شیرینی لطیفه

طرز تهیه محلبی با مغز پرتقال