درمان های طبیعی با طب سنتی و چای سبز

درمان های طبیعی با طب سنتی و چای سبز
درمان های طبیعی با طب سنتی و چای سبز

چای سبز هزاران سال است که به عنوان دارویی مورد استفاده قرار می گیرد ، منشاء آن در چین است اما در سراسر آسیا بسیار مورد استفاده قرار می گیرد ، این نوشیدنی دارای بسیاری از موارد استفاده از کاهش فشار خون تا جلوگیری از سرطان است.

دلیل اینکه چای سبز مزایای سلامتی بیشتری نسبت به چای سیاه دارد به دلیل فرآوری آن است. چای سیاه به شکلی فرآوری می شود که تخمیر را امکان پذیر می کند ، در حالی که فرآیند تخمیر چای سبز مانع از آن می شود. در نتیجه ، چای سبز حداکثر مقدار آنتی اکسیدان ها و پلی فنل ها را حفظ می کند و موادی را که به چای سبز می دهد فواید بسیاری دارد.

فواید سلامتی چای سبز که شما در مورد آنها اطلاع ندارید

در اینجا لیستی از مزایای شگفت انگیز چای سبز وجود دارد – مزایایی که شاید از آن آگاه نبودید. در مورد برخی از این مزایا هنوز مورد بحث است ، بنابراین اگر می خواهید از چای سبز برای مقاصد دارویی استفاده کنید ، تحقیقات خود را انجام دهید.

بنر گل من و تو

رژیم لاغری با چای سبز سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد. پلی فنول موجود در چای سبز برای تشدید سطح اکسیداسیون چربی و میزان سرعت تبدیل بدن به کالری مفید عمل می کند. اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در این باره کسب کنید ، این مقاله را بررسی کنید: آیا نوشیدن چای سبز راهی مؤثر برای کاهش وزن است؟

دیابت: چای سبز ظاهرا به تنظیم سطح گلوکز باعث کند شدن قند خون بعد از خوردن غذا می شود. این می تواند از انسداد زیاد انسولین و در نتیجه ذخیره سازی چربی جلوگیری کند.

بیماری های قلبی. دانشمندان فکر می کنند ، چای سبز روی پوشش رگ های خونی کار می کند و به آنها کمک می کند تا در آرامش و آرامش بیشتری داشته باشند و در مقابل فشارخون مقاومت کنند. همچنین ممکن است از تشکیل لخته ها که عامل اصلی حمله قلبی هستند ، محافظت کند.

سرطان مری: این می تواند خطر ابتلا به سرطان مری را کاهش دهد ، اما همچنین به طور کلی تصور می شود سلولهای سرطانی بطور کلی بدون آسیب رساندن به بافت سالم اطراف آنها از بین می رود.

کلسترول چای سبز کلسترول بد خون را کاهش می دهد و باعث افزایش نسبت کلسترول خوب به کلسترول بد می شود.

گفته می شود که آلزایمر و پارکینسون. وخیمیت ناشی از آلزایمر و پارکینسون را به تأخیر می اندازد. مطالعات انجام شده بر روی موش ها نشان داد كه چای سبز سلول های مغزی را از مرگ محافظت می كند و سلول های آسیب دیده مغزی را ترمیم می كند.

پوسیدگی دندان. مطالعات نشان می دهد که آنتی اکسیدان شیمیایی “کاتچین” موجود در چای می تواند باکتری ها و ویروس هایی را که باعث عفونت گلو ، پوسیدگی دندان و سایر شرایط دندان می شوند از بین ببرد.

فشار خون. تصور می شود مصرف منظم چای سبز خطر فشار خون بالا را کاهش می دهد.

Depression.Theanine یک اسید آمینه است که به طور طبیعی در برگهای چای یافت می شود. این ماده است که تصور می شود خاصیتی آرامش بخش و آرام بخش دارد و برای مصرف کنندگان چای سودمند است.

ضد ویروسی و ضد باکتریایی. کاتچین های ضد عفونی کننده ضد باکتری و ضد ویروسی هستند که آنها را برای درمان همه چیز از آنفلوانزا گرفته تا سرطان موثر می سازند. در برخی مطالعات نشان داده شده است که چای سبز مانع شیوع بسیاری از بیماری ها می شود.

چای سبز ظاهراً می تواند در ایجاد چین و چروک و علائم پیری نیز موثر باشد ، این به دلیل فعالیت های آنتی اکسیدانی و ضد التهابی آنها است. هم مطالعات حیوانی و هم انسانی نشان داده اند كه چای سبز كه بصورت موضعی اعمال می شود می تواند آسیب آفتاب را كاهش دهد.

خطرات بالقوه نوشیدن چای سبز

در چای سبز کافئین وجود دارد. اگر به کافئین حساسیت دارید ، باید یک فنجان در روز باید حد شما باشد. در اینجا روشی برای کمک به کاهش مقدار کافئین موجود در آن وجود دارد:

چگونه می توان از چای سبز با کاهش کافئین موجود در آن لذت برد

چای سبز همچنین حاوی تانن (که می تواند باعث کاهش جذب آهن و اسید فولیک شود). اگر باردار هستید یا سعی در تصور کردن دارید ، ممکن است چای سبز برای شما ایده آل نباشد.

 

نحوه نوشیدن چای سبز

انتخاب های زیادی می توانید هنگام خرید چای سبز داشته باشید. می توانید چای سبز را با سایر مواد سالم مانند زنجبیل ، یک نوشیدنی سالم و خوشمزه انتخاب کنید که در طب سنتی هم مطرح می باشد.

همچنین می توانید این نوع خاص از چای سبز – matcha را که دارای بافت ضخیم تری است ، امتحان کنید: چگونه می توان سلامت خود را با چای سبز Matcha بهبود بخشید

حتی بیشتر ، شما می توانید مزایای چای سبز را با این دستور العمل های کبریت تجربه کنید: 15 دستور العمل Matcha Watering Mouth شما باید همین حالا امتحان کنید

برای به دست آوردن آنچه می خواهید نیاز به انگیزه دارید؟

مهم نیست که با چه چالش هایی روبرو هستید ، احتمالاً به انگیزه های زیادی احتیاج دارید. بنابراین این راهنمای ارزشمند را از دست ندهید تا انگیزه ای به شما بدهد!

 

چه مقدار چای سبز باید بنوشید؟

اینها برخی از فواید بسیاری است ، اما واقعیت این است که یک فنجان چای در روز به شما تمام دستاوردهای فراوان را نخواهد داد. هیئت منصفه در مورد تعداد جام ها لازم است. برخی می گویند به اندازه دو فنجان در روز و برخی دیگر پنج فنجان. اگر به فکر پایین آمدن این مسیر هستید ، ممکن است بخواهید به جای آن یک مکمل چای سبز مصرف کنید (این کار شما را از حمام خارج می کند).