طرز تهیه باقلوا آکاردئونی یا پلیسه بسیار خوشمزه

طرز تهیه باقلوا آکاردئونی یا پلیسه
طرز تهیه باقلوا آکاردئونی یا پلیسه

طرز تهیه باقلوا آکاردئونی یا پلیسه : این باقلوا هم یکی از باقلوا های ترکیه ای هست که بسیار خوشمزه و خوردنیه، اسم دیگه اون باقلوا پلیسه هست که یک باقلوا شیک و زیبا به حساب میاد. از ویژگی های خوب اون برای کسانی که مبتدی هستند پیچیده نبودن پیچیدن اون هست، من برای این باقلوا از خمیر آماده باقلوا ساتفاده کردم که شما هم میتونید از خمیر یوفکا استفاده کنید. برای تهیه باقلوا آکاردئونی به مواد اولیه نظیر:گلاب، شکر، هل، آرد، بکینگ پودر، زرده تخم مرغ، خاکه قند، شیر، روغن نیاز دارید که در اکثر خونه ها پیدا میشه. بریم سراغ آموزش تهیه.

مواد اولیه تهیه باقلوا پلیسه

ورق باقلوا 1 بسته 480 گرمی
ایرمیک یا آرد سمولیما حدودا 1 لیوان
روغن مایع 1 فنجان
کره آب شده 1فنجان حدودا 100 گرم

مواد رویه باقلوا

بنر گل من و تو

تخم مرغ 2 عدد

شیر 1 لیوان

روغن مایع 1 فنجان

شکر 1 فنجان

وانیل مقداری

بکینگ پودر1 پاکت که مقدارش 10 گرم

گردو خرد شده به دلخواه

شربت باقلوا

شکر 2لیوان

آب 2/5لیوان

لیمو 1 پر(برش)

طرز تهیه باقلوا آکاردئونی یا پلیسه

ابتدا شربت باقلوا رو درست میکنیم چون باید خنک شده رو روی باقلوا بدیم.شکر و اب را داخل قابلمه ای میریزیم و حدادا 20 دقیقه رو شعله متوسط بهش زمان میدیم تا قوام بیاد و در آخر لیمو را داخلش میاندازیم…من شیرعسلی هم داخلش ریختم و از میزان شکرش کم کردم .

حالا روی ورق های باقلوا مخلوط کره و روغن مایع بمالیدو روش هم از ایرمیک بپاشید و به صورت پلیسه های دامن😉تا بزنید و به صورت ایستاده جوری که ملیسه ها رو به بالا باشن داخل سینی باقلواتون بچینید،این کار را تا اخر ادامه بدید تا کل ظرفتون پر شود.ورق های پلیسه شده را فشرده و چسبیده بهم داخل سینی بچینید.باقیمانده مخلوط کره و روغن مایع را با برس روی خمیرهای چیده شده بمالید. داخل فر از پیش گرم شده به دمای 190 درجه سانتیگراد قرار بدید تا کمی روی خمیرهاتون طلایی شود،حدودا 15 دقیقه.

مراحل تهیه باقلوا پلیسه
مراحل تهیه باقلوا پلیسه

تو این فاصله میریم سراغ درست کردن مواد رویه، همه مواد مربوط به رویه را باهم مخلوط کنید و وقتی سینیرا از فر خارج کردید با ملاقه روی خمیرهای نیم پخته بریزید و مجدد داخل فر با همان دما به مدت 30 دقیقه قرار بدید تا کامل پخته شود. حالا باقلوا پخته شده را برش بدید و در همان حالت که داغ داغ شربت خنک را روش بریزید و 2 ساعت بعد سرو کنید.

باقلوا آکاردئونی
باقلوا آکاردئونی
نکات مهم

من برای ایرمیک یا آرد سمولینا جایگزینی صلاح نمیبینم..بعضی ها ممکن نشاسته ذرت را پیشنهاد بدن که من موافق نیستم.حالا دیگ خوددانید😊.

آرد سمولینا رو از لوازم قنادی ها میخرن.

میتوانید گردو هم اضافه نکنید یا از انواع مغزها استفاده کنید .

برای تزیین هم از بادیان ستاره ای که معمولا داخل شربت باقلوا موقع قل خوردن میندازم استفاده کردم.

رسپی باقلوا آکاردئونی یا پلیسه از ساناز عزیز