طرز تهیه رولت خامه ای خانگی + ویدیو

طرز تهیه رولت خامه ای خانگی + ویدیو
طرز تهیه رولت خامه ای خانگی

طرز تهیه رولت خامه ای خانگی : یه رولت خوشمزه با یه دستور بی نقص دارم براتون شاید براتون اتفاق افتاده که قبلن رولت درست کردید کلی براش وقت گذاشتید و رولتتون رول نشده یا شکسته و ترک خورده و به کاغذ چسبیده و موادتون حروم شده😣 این رسپی حرف نداره و مثل رولت قنادیه نرم و لطیف و انعطاف پذیر.پس هر دستوری که داشتید بزارید کنار و اینو امتحان کنید انشالله که استفاده کنید و مثل بقیه کارها مفید واقع بشه، بدون شک یکی از پرطرفدار ترین شرینی های ما ایرانی ها رولت هست که با ترکیب کیک اسفنجی و خامه بسیار وسوسه انگیز هست. حتما ویدیو ببینید.

مولد لازم برای تهیه رولت خامه ای خانگی

4عدد تخم مرغ درشت (هم دمای محیط)
۳۰گرم آرد سفید قنادی
۳۰گرم نشاسته ذرت
۷۰گرم شکر دانه ریز
۴۰میلی لیتر روغن مایع
۴۰میلی لیتر شیر سرد
کیوی ۵عدد رسیده
خامه فرم گرفته به میزان لازم
۱قاشق چای خوری وانیل، ۱قاشق چای خوری سرکه و ۱قاشق غذاخوری عسل
کره برای چرب کردن قالب
برای سس گاناش ۲۰۰گرم خامه+۱۷۵گرم شکلات خرد شده

طرز تهیه رولت خامه ای خانگی

قبل از هرکاری فرتون رو روی دمای ۱۶۰الی۱۷۰درجه سانتی گراد روشن کنید وبزارید داغ شه. قالب ۳۰×۴۰سانت رو با کره(حتما بدون نمک)چرب کنید و کاغذ روغنی انداخته و کاغذ رو هم با کره کمی چرب کنید.

بنر گل من و تو

خب حالا زرده و سفیده رو از هم جدا کنید و سپس سفیده رو با نصف شکر و سرکه انقدر هم بزنید تا فرم بگیره و از ظرف نریزه و بزارید کنار. زرده رو با وانیل ونصف شکر با همزن بقدری هم بزنید که حجمش دو برابر و کشدار شه، عسل + روغن مایع و شیر رو اضافه و با همزن هم بزنید.حالا همزن رو بزارید کنار و از این به بعد با لیسک کار کنید.

نشاسته و آرد رو ۳بار از الک رد کرده و در دو مرحله افزوده و هم بزنید و بعد سفیده در دو مرحله اضافه و همزده لازم نیست بصورت دورانی هم بزنید چون نمیخوایم پف کنه.مواد رو داخل ظرف ریخته و۳ بار به زمین بکوبید تا حبابهای هوا خارج بشه و داخل فر طبقه وسط بزارید (فن حتما روشن باشه)به مدت ۱۲الی۱۴دقیقه و بعد از فرخارج کنید و رولت رو از ظرف بیرون بیارید.

و بزارید روی سیمی توری تا خنک شه(لازم نیست مثل بقیه دستورها پارچه روش بکشید یا پودر قند بپاشید بافتش به حدی نرمه که همینطوری لوله میشه)کاغذ رو جدا کنید و با کمک یه پارچه یا کاغذ روغنی رول کنید و بزارید یخچال تا بیست دقیقه بمونه و بعد باز کنید و خامه کشی کنید (خامه رو من از قنادی میگیرم خامه شیرین شده از فریزر خارج میکنم یکم یخش باز شه وبا همزن حدود ۵الی ۷دقیقه میزنم تا فرم بگیره)کیوی رو پوست گرفته و سر و ته اونها رو با چاقو ببرید که ردیف پشت سرم هم بتونن وایستن و اونها رو طبق تصویر روی رولت بچینید و رول کنید و تو کاغذ روغنی بپیچید و یه نایلون فریزر بکشید و بزارید فریزر بمدت نیم ساعت وبعد بیرون آورده وسس گاناش روش بریزید.

من برای تزیینش شکلات رو با پوست کن تراش دادم وبا چیپس کیوی تزیین کردم.

رولت خامه ای خانگی
رولت خامه ای خانگی
نکات مهم برای رولت خامه ای
  1. دمای فر خیلی مهمه و همون دمایی که تو رسپی اومده بزارید من ۱۶۵با فن گداشتم.
  2. بجای کیوی میتونید از پرتقال یا کیوی استفاده کنید.
  3. مواد رو دقیق با ترازو اندازه بگیرید.
  4. برای چرب کردن سینی یا کاغذ مطلقا از روغن مایع استفاده نکنید میچسبه.
  5. برای رنگی شدن میتونید چند قطره رنگ ژله ای به مواد رولتتون بزنید.
  6. اگر احیانا رولتتون بیشتر از تایمی که گفته شد تو فر موند وخشک شد نگران نباشید از فر خارج کنید ویک ظرف هم سایز خودش روش بزارید وصبر کنید نرم میشه.
  7. نشاسته رو حذف نکنید باعث تردی رولت میشه.
  8. سرکه برای بهتر فرم گرفتن وقوام سفیده ست.
  9. عسل برای خوشرنگ شدن نون رولت.

ویدیو طرز تهیه رولت خامه خانگی

مطالب مرتبط:

طرز تهیه شیرینی مشهدی

شیرینی نخودچی رو خودتون درست کنید

طرز تهیه شیرینی لطیفه در منزل