طرز تهیه سوپ برای سرماخوردگی کودکان

طرز تهیه سوپ سرماخوردگی کودکان
طرز تهیه سوپ سرماخوردگی کودکان

طرز تهیه سوپ سرماخوردگی کودکان :اگر كوچولوتون به خاطر سرماخوردگي كم اشتهاس و غذاي حجم دار رو به سختي ميخوره ، ميتونيد فقط با تركيب آب گوشت، شلغم و گشنيز سوپ رقيقي درست كنيد كه هر سه اين مواد خيلي براي سرماخوردگي مفيد هستن. اين روزا خيلي ها دنبال دستور غذا مناسب سرماخوردگي هستن. اين سوپ پيشنهاد منه. شما هم اگر پيشنهادي مناسب سرماخوردگي بچه ها داريد بفرماييد.

[accordion]توجه داشته باشید که این سوپ سرماخوردگی کودکان برای نوزادهای بالای 8 ماه مناسب هست[/accordion]

موادی که شما نیاز دارید

موادی که در ادامه ذکر میشه براي ٢الي ٣ وعده هست

شلغم (يك عدد كوچك)
رشته فرنگي (٢ ق غذاخوري)
گوشت بوقلمون يا مرغ (قد يكي دو انگشت)
سيب زميني كوچك (يك دوم)
هويج كوچك (يك دوم)
پيازچه (٣ عدد)
دال عدس(٢ ق غذاخوري)
ليموترش (يك دوم)
گوجه فرنگي كوچك (١ عدد)
گشنيز نمك و زردچوبه (اندكي- در صورت تمايل)

بنر گل من و تو
مواد لازم برای سوپ سرماخوردگی کودکان
مواد لازم برای سوپ سرماخوردگی کودکان

[accordion]♦️♦️مصرف گوجه زير يكسال بستگي به ميزان حساسيت كوچولوها، توصيه پزشك كودك و صلاحديد خودتون داره!!![/accordion]

طرز تهیه سوپ سرماخوردگی کودکان

گوشت را همراه دال عدس شسته شده، هويج، سيب زميني ، پيازچه و شلغم خرد شده در قابلمه كوچكي بريزيد و با حدود يك ليوان آب روي شعله ملايم بپزيد . براي جلوگيري از سر رفتن غذا ميتوانيد مقدار كمي روغن اضافه كنيد.

بعد از پخت مواد، رشته فرنگي را اضافه كنيد.هر جاي كار اگر آب غذا براي پخت كافي نبود كمي آب جوشيده اضافه كنيد. گوجه رنده شده و سپس گشنيز خرد شده را اضافه كنيد. در آخر ليمو ترش را چكانده و تا رسيدن غذا به غلظت دلخواه صبر كنيد.

طرز تهیه سوپ سرماخوردگی کودکان
طرز تهیه سوپ سرماخوردگی کودکان
خواص سوپ سرماخوردگی کودکان

♦️گوشت بوقلمون به عنوان منبعی سرشار از فسفر و پتاسیم ماده غذایی مناسبی برای کودکان محسوب می‌شود.مصرف گوشت بوقلمون به‌ویژه در فصل سرما برای کودکان و سالمندان بسیار مناسب است.

♦️گشنیز به دلیل فعالیت آنتی بیوتیکی خود برای رفع مشکلاتي نظير آنفولانزا و التهاب سینه مفید است.سوپ رقیق از آب مرغ و گشنیز تازه و مصرف چند مرتبه در روز در برطرف شدن تب و سرماخوردگی موثر است. .

♦️سیب‌زمینی به خاطر فیبر و نشاسته‌اش برای رژیم غذایی کودکان و افزایش مقاومت بدنشان مفید و مؤثر است.

♦️پیازچه عاملی آنتی باکتریال و ضدویروس است که برای مبارزه با آنفلوآنزا، عفونت های ویروسی و درمان سرماخوردگی بسیار عالی است و به طور طبیعی، سیستم تنفسی را وادار می کند تا ترشحات را دفع کند.

♦️دال عدس دارای آهن فراوان است. آهن از کم خونی و سایر بیماری های جلوگیری کرده و همچنین از لخته شدن خون پیشگیری می کند. مصرف دال عدس به زنان شیر ده توصیه می شود زیرا باعث بالا رفتن حجم شیر آنها می شود.

خواص شلغم

شلغم یک آنتی بیوتیک طبیعی است و میتواند مقاومت بدن را در برابر بیماریهای ویروسی و عفونی بالا ببرد، می گوید: شلغم تركيبات میکروب کش و ضدعفونی کننده دارد و سبب التيام علائم زكام و سرماخوردگی می شود و از ابتلای به آن جلوگیری میکند. خلط آور، درمان کننده سرفه های خشک، گلو درد، ملين سينه و التیام دهنده تنگی نفس است و در کل ریه ها را پاک و با لينت ملایم رودهها سموم و میکروب ها را از بدن خارج میکند.

و روش های زیادی میتوان از شلغم برای التیام علائم سرماخوردگی استفاده کرد. با استفاده از بخور شلغم آبپز یا بخارپز میتوانید به التيام سردرد ناشی از سرماخوردگی کمک و ریه ها و مجاری تنفسی را از

خلطهای مسدود کننده پاکیزه کنید. به این طریق سینوس ها باز و گرفتگی بینی رفع می شود. قرقره آب شلغم پخته هم برای التیام گلودرد موثر است.

همچنین میتوانید شلغم خام یا پخته را رنده یا له کنید و با عسل بخوريد. برای رفع سرماخوردگی نوزادان و کودکان می توانید در شلغم حفرهای ایجاد کنید و در آن مقداری عسل بریزید و روی آن را بپوشانید. پس از مدتی، آب شیرینی از اختلاط عسل و آب شلغم ایجاد میشود که به عنوان یک شربت شیرین و مقوی سیستم ایمنی برای کودکان اثرات درمانی مطلوبی دارد.

یکی از موثرترین فرآورده های شلغم، سوپ آن است که خاصیت فوق العاده ای برای درمان سرماخوردگی دارد. این سوپ را از ترکیب جو، هویج، شلغم، پیاز و گشنیز تهیه کنید.

با توجه به خواصی که در بالا گفته شد سوپ سرماخوردگی کودکان که دستور اون گفته شد دارای خواص بیشماری هست که حتما برای کوچولو خودتون درست کنید.

مطلب از : my.baby.food

مطالب مرتبط :

طرز تهیه سوپ شیر به همراه خواص آن

طرز تهیه سوپ گشنیز خوشمزه

طرز تهیه سوپ عدس قرمز با دو روش

طرز تهیه سوپ کدو حلوایی