طرز تهیه قطاب یزدی خانگی خوشمزه + ویدیو

طرز تهیه قطاب یزدی خانگی
طرز تهیه قطاب یزدی خانگی

طرز تهیه قطاب یزدی خانگی : سلام مهربون و همراهان خوبم ببینید چی براتون آوردم آخ که این قطاب معرکه ست بخدا هر چی بخوری بازم دلت میخواد، بهتون پیشنهاد میکنم حتما امتحانش کنید، حالا من مدرنشو زدم که هم تنوع بشه و هم جذابتر، مدل سنتیش هم هست هر مدلش رو دوست داشتید درست کنید فوق العاده ست راستی ویدیو هم براتون آماده کردم که میتونید در انتهای مطلب مشاهده کنید. در این رسپی بدون استفاده از روغن میخوایم روش درست کردن رو آموزش بدیم.

از شیرین های سنتی کشور عزیزمون قطالب یزدی هست که از اصلی ترین سوغات استان یزد به شمار میاد طعم و مزه فوق العاده خوشمزه ای داره، من خودم هر وقت میرم یز از این شیرین ها حتما یک جعبه میخرم ولی خب میشه اونو توی خونه با موادی که در اکثر خونه های پیدا میشه درست کرد پس در ادامه با من همراه باشید تا درستش کنیم.

طرز تهیه قطاب یزدی
طرز تهیه قطاب یزدی

طرز تهیه قطاب یزدی خانگی

این شیرین خوشمزه از دو قسمت تشکیل شده که من مواد لازم و نحوه درست کردن هر قسمت رو جداگانه بهتون میگم

بنر گل من و تو
مواد لازم برای تهیه خمیر قطاب

آرد سفید ۴۳۰ گرم (میزان آرد ممکنه بسته به نوع آردها متغیر باشه)
مخلوط روغن جامد و کره آب شده۳/۴لیوان
زرده تخم مرغ ۳عدد
ماست پرچرب ۱ لیوان
بیکینگ پودر ۱ قاشق مربا خوری
پودر دارچین ۱ قاشق چای خوری
پودر قند ۱ قاشق غذاخوری
نمک ۱/۴ قاشق چای خوری

طرز تهیه خمیر قطاب یزدی

زرده ها را با نمک مخلوط کنید و سپس ماست و بیکینگ پودر را هم با هم مخلوط کرده و به زرده اضافه کنید و خوب هم بزنید و در آخر روغن را اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. حالا پودر قند، پودر دارچین را افزوده و سپس آرد الک شده را اضافه کنید و مخلوط کنید تا خمیری شکل بگیره که به دست نچسبه(آرد بیش از اندازه اضافه نکنید و زیاد هم ورز ندهید چون به روغن میفته) خمیر را درون کیسه فریزر بذارید و داخل یخچال ۱ ساعت استراحت دهید.

مواد میانی قطاب یزدی

گردو پودر شده ۱لیوان
پودر قند ۳/۴ لیوان
پودر دارچین ۱قاشق مربا خوری
گلاب چند قاشق غذا خوری

نحوه درست کردن مواد میانی قطاب یزدی

تمام مواد را با هم مخلوط کنید تا خمیر نسبتا سفتی بدست بیاد سپس خمیر را از یخچال خارج کنید و با وردنه به قطر ۲میل باز کنید و با کاتر دایره کاتر بزنید و از مواد میانی داخلش بذارید و طبق کلیپ که در زیر مشاهده میکنید میتونید به دو شکل بپیچید من با دستگاه بیسکوییت شکل دادم و یه سری رو هم به همون روش سنتی درست کردم باشد که مورد رضایت شما عزیزان قرار بگیرد، قطابها رو داخل سینی فر که کاغذ روغنی گذاشتید بچینید و تو فر از قبل گرم شده با دمای۱۸۰درجه سانتی گراد بمدت۲۰دقیقه بپزید.بعد از فر خارج کنید و اجازه بدهید کمی خنک شوند بعد داخل پودر قند بغلتانید و با یه فنجون چایی این خوشمزه ی بی همتا رو نوش جان کنید😉

قطاب یزدی
قطاب یزدی

ویدیو طرز تهیه قطاب یزدی خانگی

نکات مهم روش تهیه شیرین قطاب یزدی

قطابها رو میتونید داخل روغن هم سرخ کنید.

برای تهیه قطاب به جای ماست از همان اندازه شیر استفاده کنید

اگر از روغن برای سرخ کردن استفاده میکنید بعد از سرخ شدن، قطاب ها رو روی یک دستمال قرار بدین تا روغن اضافه جذب دستمال بشه و بعدش با استفاده از پودر قند روی قطاب ها الک کنید و بعد در ظرف سرو قرار می دیم. برای نگهداری قطاب ها رو داخل ظرف درب دار در جای خشک نگهداری می کنیم.

میتونید برای تزیین قطاب از پودر پسته استفاده کنید.

مطالب مرتبط :

طرز تهیه شیرینی پرتقالی

شیرینی برنجی خانگی فوق العاده

طرز تهیه شیرینی بهشتی یا کرکی