طرز تهیه کیک روسی عسلی خوشمزه + ویدیو

طرز تهیه کیک روسی عسلی
طرز تهیه کیک روسی عسلی

طرز تهیه کیک روسی عسلی : یه کیک خارجکی طور پختم چه کیکی،فقط در یک کلام میتونم بگم محشره و هرتیکه شو که گاز میزنی انگاری تو بهشتی🤗انقدر خوشمزه ست که نمیدونم چطوری توصیفش کنم بایدخودتون بپزید وتستش کنید اونوقت به حرف من میرسید، اسم دیگه اون کیک اسپارتاک یا کیک لایه ای روسی هست. میخوام در این مطلب بهتون طرز تهیه کیک اسپارتاک عسلی رو با ویدیو کامل بهتون آموزش بدم پس با من همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک اسپارتک

4 پیمانه آرد

3 قاشق غذاخوری پودر کاکائو

بنر گل من و تو

کره 100 گرم

عسل 3 قاشق چای خوری

جوش شیرین 1 قاسق چای خوری

تخم مرغ 4 عدد

پودر شکر 1 پیمانه

طرز تهیه کیک روسی عسلی

مرحله اول

4 پیمانه آرد رو با 3 قاشق غذاخوری پودر کاکائو را الک و با هم مخلوط کنید. داخل قابلمه ۱۰۰گرم کره را روی حرارت ذوب و3 قاشق غذاخوری عسل و 1 قاشق چای خوری جوش شیرین را اضافه،هم زده تا مثل تصویر کف کنه.ازروحرارت بردارید.
۴عدد تخم مرغ را داخل ظرفی شکسته و۱پیمانه پودر شکرو اضافه،خوب هم بزنید و مایه کره ای را آروم اضافه و خوب مخلوط کنید.آرد را در ۳ مرحله اضافه وباقاشق همزده تاخمیری شود.خمیر نهایی چسبنده ست.روی سطح کار کمی آرد بپاشید و خمیرو منتقل کرده و بشکل لوله دربیارید و به۱۲الی۱۴قسمت مساوی تقسیم کنید.

چونه کنید و با وردنه به قطر ۱الی۲میل باز کنید و مثل عکس تا بزنید (اینکار برای راحت منتقل کردن خمیره که پاره نشه) و منتقل کنید روی سینی فرکه کاغذ روغنی گذاشتید و با یک کاتر یا بشقاب با قطر ۱۸سانت برش دهید و با چنگال سوراخ سوراخ کنید (اضافه های خمیر را دور نریزید همه رو بزارید رو یک کاغذ روغنی بعدا لازمش داریم)،داخل فر از قبل گرم شده با دمای۱۸۰درجه سانتیگراد به مدت ۳الی۴دقیقه بپزید (بیشتر ازاین تایم نشه چون نونها خشک میشن) هر۱۴عدد نون روبه این شکل آماده کنید و سلفون بپیچید و بزارید کنار

مرحله دوم

1 پیمانه  پودر شکر

2 قاشق غذاخوری آردسفید

2 قاشق غذاخوری نشاسته ذرت

۲و۱/۲پیکانه شیر

مواد بالا رو با هم مخلوط تا یکدست شه ۱عدد تخم مرغ رو اضافه، روی حرارت مدام هم زده تابه غلظت فرنی برسه.در آخر ۱ قاشق مربا خوری وانیل را اضافه ، از رو حرارت بردارید.به یک ظرف دیگر منتقل و سلفون بکشید طوری که سلفون با سطح کرم تماس داشته باشه،بزارید کنار تا خنک شه.داخل کاسه ای۳۰۰گرم کره را با همزن برقی بزنید تا پفکی بشه و کرم خنک شده را کم کم اضافه و با همزن بزنید تا فرم بگیره(کرم باید خنک باشه و گرنه موقع اضافه کردن به کره میبره).

روی ظرف سرو کمی از کرم را بریزید و یکی از نونها را روش بزارید بچسبه به سطح ظرف و موقع کار سر نخوره. و حالا تمام لایه ها را کرم بزنید و روی هم بزارید.لایه آخر و اطراف کیک رو با کرم کاور کنید.حالا اون اضافه های نون رو که گفتم لازم داریم داخل فر باهمون درجه و تایم بپزید و آسیاب کنید پودرشه و اطراف کیک را باهاش کاور کنید.و کیک رو بزارید یخچال تا کرم کمی خودشو بگیره و سفت شه

کیک اسپارتاک
کیک اسپارتاک

برای روی اسپارتاک عسلی

برای رویه کیک روسی باید سه قاشق غذاخوری شکر،سه قاشق غذاخوری پودرکاکائو،شش قاشق غذاخوری شیر را با هم مخلوط کنید، روی حرارت همزده تا شکر حل شود، یک قاشق غذاخوری کره و پنجاه شکلات را اضافه کنید،شکلات که حل شد بردارید و روی کیک بریزید و صاف کنید.کیکو داخل یخچال بمدت دوازده ساعت بزارید تا خوب مواد به خورد هم برن.با خامه فرم گرفته و شکلات تزیین و نوش جان کنید.

مطالب مرتبط :

طرز تهیه کرپ کیک بیست لایه شکلاتی

طرز تهیه چیز کیک شکلات تلخ

طرز تهیه کیک شنی