طرز تهیه کیک سیب با روکش سس کارامل فوق العاده خوشمزه

طرز تهیه کیک سیب با روکش سس کارامل
طرز تهیه کیک سیب با روکش سس کارامل

طرز تهیه کیک سیب و دارچین : همانطور که میدانید سیب جز خوراکی های سالمی هست خواص فراوانی برای بدن ما دارد و از مهمترین خواص آن میتونیم به جوان سازی پوست اشاره کنیم و همچنین سیب را برای درمان نقرس، درد مفاصل، تنظیم فشارخون، تقویت کننده مغز و … استفاده میکنند. کیک خوشمزه سیب که با سس کارامل پوشش دادم به همراه کمپوت سیب و مغز گردو تزیین کردم رو برای آموزش امروز آماده کردم که امیدوارم مفید باشه. در آخر ویدیو طرز تهیه کیک سیب و همچنین ویدیو طرز تهیه سس کارامل رو هم براتون آماده کردم ایمدوارم مفید باشه.

مواد لازم برای تهیه کیک سیب و دارچین و گردو

تخم مرغ۴عدد

آرد سفید سه صفر۳۱۵گرم

بنر گل من و تو

شکر۱پ.روغن مایع۲/۳پیمانه

سیب رنده شده۳پیمانه

وانیل۱/۲قاشق چای خوری

دارچین۱قاشق

بیکینگ پودر۱/۲قاشق غذاخوری

جوش شیرین۱/۲قاشق چای خوری

مغز گردوی خرد شده۱/۲ پیمانه

طرز تهیه کیک سیب و دارچین

تخم مرغ و شکر و وانیل را به مدت ۵ دقیقه با همزن بزنید تا حجیم شده کشدار و رنگ آن روشن شود.روغن را اضافه کرده و کمی مخلوط کنید.آرد، بیکینگ پودر،جوش شیرین و دارچین را سه بار الک کرده و به مواد اضافه کنید. سیب را نیز اضافه کنید و در آخر مغز گردو را با مواد مخلوط کنید.قالب ۲۵ سانت را چرب و آردپاشی کرده یا کاغذ قرار دهید.خمیر کیک را درون قالب ریخته و قالب را در فری که از قبل با حرارت ۱۷۰درجه سانتی گراد گرم شده به مدت ۴۵_۵۵دقیقه قرار دهید.پس از آن با خلال چوبی تست کنید. اگر خلال تمیز بیرون آمد کیک آماده است.کیک را روی توری فلزی خنک کنید.و سس کارامل روی آن ریخته و با هر چی دوست دارین تزیین کنید.میتونید کیک رو دولایه کنید و بین دولایه خامه فرم گرفته یا کرمچیز و سس کارامل و مغز گردو بذارین.

– برای پیمانه کردن سیب با قاشق داخل پیمانه بریزید و فشار ندهید.
– من برای تزیین کیک از کمپوت سیب استفاده کردم.

طرز تهیه کیک سیب و دارچین
طرز تهیه کیک سیب و دارچین

تزیین کیک سیب و دارچین با کمپوت سیب

برای تهیه کمپوت سیب از ۳۰عدد سیب کوچولو استفاده کردم.پوستش جدا کردم و داخل یه ظرفی که آب و آبلیمو بود ریختم تا زمانی که همه آماده میکنم رنگش تیره نشه.بعد هم که حدود ۴لیوان اب و ۲لیوان شکر روی حرارت گذاشتم تا شکر حل بشه سیبها رو ریختم داخلش و گذاشتم تا سیب کمی پخته بشه ولی نرم نشه.بعد هم کمی گلاب ریختم یکی دو جوش که زد از روی حرارت برداشتم و اجازه دادم تا توی همون ظرف بمونه و خنک بشه.دوست داشتم سیبها سفید باشند ولی میتونید برای زرد رنگ کردن سیبها از زعفران استفاده کنید و یا برای قرمز کردنشون از آب آلبالو استفاده کنید.از رنگ خوراکی هم میشه ولی من دوست ندارم.سال گذشته پستی در این مورد داشتم.

نکات مهم

  • از جایگزین کردن مواد لازم اطلاعی ندارم چون به همین صورت درست کردم.
  • آرد رو وزن کنید تا دقیق باشه.
تزیین کیک سیب و دارچین
تزیین کیک سیب و دارچین

ویدیو طرز تهیه کیک سیب و دارچین و گردو

طرز تهیه سس کرامل

یک لیوان شکر را درون قابلمه ای که سطح وسیعی داشته باشه ریخته و روی حرارت متوسط قرار بدین بدون اینکه به هم زده و یا از قاشق استفاده کنید هر از گاهی قابلمه را تکان بدین تا شکر ذوب و کاراملی بشه.سپس 75 گرم کره اضافه کرده و با قاشق چوبی به هم بزنید تا کاملا یکدست بشه و به رنگ مطلوب برسه سپس از روی حرارت بردارید و 150گرم خامه صبحانه گرم شده به آن اضافه کرده و مخلوط کنید.اگه دیدید کمی سفت شد مجدد روی حرارت ملایم به هم بزنید تا کاملا روان شود.

درصورتیکه تکه هایی از شکر درون کارامل به حالت گلوله ای و سفت درآمد نگران نباشید پس از اضافه کردن خامه بلافاصله از صافی رد کنید.از این سس برای فیلینگ و فراستینگ انواع نانها،کیکها و شیرینیها،سرو بستنی،وافل و پنکیک و …میتوان استفاده کرد و تا مدت زیادی در یخچال قابل نگهداری است.فقط کافی است که موقع سرو کمی آن را حرارت دهید تا روان شود.

✔حتما لایه نازکی از شکر کف تابه باشه تا سریع ذوب بشه در غیر اینصورت ممکنه قبل از ذوب کامل شکر بسوزه.
✔در مرحله ذوب شکر اصلا از قاشق استفاده نکنید.
✔رنگ سس به سلیقه خودتون بستگی داره در مرحله ذوب شدن شکر و بعد اضافه کردن کره میتونید تنظیم کنید ولی مراقب باشید شکر نسوزه و کارامل تلخ نشه.

رسپی کیک سیب و دارچین از نجمه السادات شریعتمداری