لمینت ناخن چیست؟ قیمت، معایب و مزایا نحوه انجام آن (اینفوگرافی)

لمینت ناخن - مراحل ترمیم لمینت ناخن
لمینت ناخن - مراحل ترمیم لمینت ناخن

لمینت ناخن چیست؟ آیا جز آن دسته افرادی هستید که علاقه‌ای به کاشت ناخن نداشته و می‌خواهید فرم طبیعی ناخن‌های خود را داشته باشید. اما همیشه با شکستگی ناخن‌ها مواجه می‌شوید. لمینت ناخن یا کاور ناخن چنین کاری را برای شما انجام می‌دهد. یعنی ضمن اینکه فرم طبیعی ناخن‌هایتان را خواهید داشت، آن‌ها را محکم‌تر کرده و مانع لب پریدگی و شکستگی آنها می‌شود. همچنین از ریش شدن لبه ناخن جلوگیری می‌کند.

لمینت در واقع روی صدف ناخن کار شده و می‌توانید ناخن هایی زیبا و بادوام و بلند داشته باشید، بدون اینکه کاشت ناخن انجام دهید. لمینت قابلیت ارتجاعی داشته و سبک و انعطاف‌پذیر است. در این مطلب به انواع لمینت ناخن، مراحل لمینت و ترمیم آن خواهیم پرداخت.

انواع لمینت ناخن
انواع لمینت ناخن

انواع لمینت ناخن:

اینکه چه نوع مدلی برای لمینت انتخاب کنید، کاملاً بر اساس سلیقه افراد است. لمینت به رنگهای متفاوتی هست. ولی ساده شیشه‌ای را انتخاب کنید بهتر است تا پس از مدتی از آن خسته نشوید.

بنر گل من و تو

تفاوت کاشت و لمینت ناخن در چیست؟

برای کاشت ناخن، ابتدا ناخن‌ها سوهان زده شده و نازک می‌شوند. سپس از تیپ‌های مخصوص استفاده کرده و ناخن را بلند می‌کنند. بعد از آن مواد کاشت با ضخامت روی آن قرار داده می‌شود.

کاشت ناخن ظاهری طبلیعی ندارد که برخی دوست ندارند. ناخن ممکن است کمی برجسته بنظر آید. اما لمینت اینگونه نبوده و لایه نازکی روی ناخن گذاشته می‌شود. بدین ترتیب نسبت به کاشت طبیعی‌تر بوده و برای برخی افراد بهتر است.

مطالب مفید: راهکارهایی برای افزایش سرعت رشد ناخن

تفاوت کاشت و لمینت ناخن
تفاوت کاشت و لمینت ناخن

لمینت ناخن برای چه افرادی مناسب است؟

یکی از فعالیت هایی که خانم ها برای آراستگی خود انجام می دهند و امروزه بسیار رونق گرفته است؛ زیرا لمینت ناخن یک روش زیبایی است که در آن لایه‌ای نازک از ماده پلاستیکی یا ژل بر روی ناخن‌ها اعمال می‌شود تا آن‌ها را محکم و زیبا کند و این لایه ای که روی ناخن می آید نازک تر از لایه ای ست که با مواد زیاد هنگام کاشت روی ناخن می آید. این روش به طور عمده برای تقویت و زیبایی ناخن‌ها استفاده می‌شود و برای برخی افراد خاص ممکن است مناسب تر باشد.

افرادی که روی ناخنشان ناهمواری، زده، ضربه و یا ترک مشاهده می‌شود می‌توانند ناخن خود را کاور کنند. به این صورت ناخن براق‌تر و صاف‌تر می‌شود همینطور افرادی که ناخن‌های ضعیف و شکننده دارند می توانند به طور ممتد لمینت ناخن کنند و از زیبایی همیشگی ناخن هایشان لذت ببرند. لمینت ناخن می‌تواند به تقویت ناخن‌های شکننده کمک کند و آن‌ها را محکم‌تر کند و زیبایی ناخن ها را به مراتب بیشتر کند. لایه‌ی محافظتی لمینت ناخن می‌تواند از خرابی و شکستگی ناخن‌ها جلوگیری کند. البته دقت داشته باشید که انجام لمینت ناخن برای همه افراد نمی تواند مناسب باشد زیرا مهم است بدانید که لمینت ناخن ممکن است ناخن‌ها را به مواد شیمیایی واکنش دهد و در برخی افراد مشکلاتی مانند حساسیت و التهاب را ایجاد کند.

پس از آنکه ناخن هایتان بلند شد امکان شکستی در ناخن هایتان بالا می رود و می تواند باعث بروز مشکلاتی شود. پس نگهداری و تعویض منظم لمینت ناخن ضروری است و بهتر است قبل از استفاده از لمینت ناخن با یک تکنسین متخصص صحبت کنید و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید. در ادامه به صورت موردی به برخی از این موارد پرداخته ایم:

  • افرادی که روی ناخنشان ناهمواری، زده، ضربه و یا ترک مشاهده می‌شود می‌توانند ناخن خود را کاور کنند. به این صورت ناخن براق‌تر و صاف‌تر می‌شود.
  • همچنین کسانی که کاشت ناخن دوست ندارند و یا از آن خسته شده‌اند، این گزینه جایگزین خوبی است. افرادی هم که به مواد لیکوئید حساسیت دارند، می‌توانند کاور کنند.
  • اگر کاشت پودر را دوست ندارید و لاک ژل روی ناخنتان دوام نمی‌آورد، لمینت گزینه خوبی است.
  • کسانی که کارهای خاص انجام می‌دهند، مثلا شغلی دارند که نمی‌توانند کاشت کنند، می‌توانند با لمینت ناخن‌هایی زیبا و مرتب داشته‌باشند.
  • کسانی که کاشت ناخن خود را برداشته و ریموو می‌کنند، ناخن‌هایی نازک و ضعیف دارند. این افراد می‌توانند برای مستحکم‌تر شدن ناخن از لمینت استفاده‌کنند.
  • افرادی که بچه کوچک دارند می‌توانند کاشت نکرده و لمینت کنند.
  • افرادی که ناخن‌هایشان به شدت آسیب‌پذیر است.
عملکرد لمینت ناخن چیست
عملکرد لمینت ناخن چیست

لمینت به چه کسانی توصیه نمی‌شود؟

اگرچه که لمینت ناخن می تواند برای بسیاری از افراد مناسب باشد، برای برخی از افراد نیز می تواند باعث بروز مشکلاتی شود که فرد را دلگیر کند. افرادی که دچار عفونت ناخن یا آسیب‌های مرتبط با ناخن هستند حتما قبل از انجام این عمل با یک متخصص مشورت کنند. اگر ناخن‌ها دچار عفونت، قارچ ناخن یا آسیب دیگری هستند، لمینت ناخن می‌تواند مشکلات را تشدید کند یا این عفونت‌ها را منتقل کند و آسیب جدی به ناخن های شما وارد کند. در این موارد، بهتر است ابتدا به پزشک معالج خود مراجعه کرده و عفونت را درمان کنید.

  • اگر احیاناً به عفونت‌های قارچی دچار هستید، کاشت و لمینت مناسب شما نیست. زیرا یکی از مواردی که در بیماریها چک می‌شود ناخن است. در این صورت نمی‌توانید پیشرفت بیماری را ببینید.
  • افرادی که سیستم ایمنی بدنشان ضعیف است بهتر است کاشت و لمینت نکنند.
مواد و وسایل مورد نیاز جهت انجام لمینت:
  • محلول ضد قارچ
  • ژل بیس
  • مواد لمینت شامل ژل فایبر گلاس
  • پرایمر غیر اسیدی
  • دستگاه یو وی
  • سوهان برقی
  • وسایل مانیکور از جمله ناخن‌گیر، سوهان، کاتر و گوشت‌گیر
  • پد الکلی

مطالب مفید: نقد و بررسی محلول لاک پاک کن نیوساد

مراحل انجام لمینت و کاور ناخن
مراحل انجام لمینت و کاور ناخن

آموزش مراحل انجام لمینت و کاور ناخن:

مرحله اول:سوهان زدن ناخن

ابتدا دست‌هایتان را با آب و صابون بشویید. اگر آلودگی و چربی روی ناخن‌هاست برطرف کنید. حالا با سوهان برقی روی ناخن بکشید و سطح صیقلی ناخن را از بین ببرید. مواظب باشید فشار بیش از حد روی ناخن ندهید و این کار را بصورت کاملاً سطحی انجام دهید.

با ابزار مانیکو و سوهان روسی انتهای ناخن را به عقب کشیده و اضافه‌های دور ناخن را تمیز کنید.

با سوهان معمولی ناخن‌ها را به شکل گرد یا مربع فرم دهید.

مرحله دوم: تمیزکردن ناخن و استفاده از ضد قارچ و پرایمر:

در این مرحله ابتدا پودرهای ناشی از سوهان کشیدن ناخن را خوب تمیز کنید. با یک برس نرم این کار را بکنید. اگر پودر یا کثیفی یا پرزی بماند در نهایت ناخن زیبایی نخواهید داشت. از پارچه برای تمیز کردن استفاده نکنید، زیرا ممکن است پرز داده و روی ناخن معلوم باشد.

حالا نوبت به زدن ضد قارچ می‌رسد. به آرامی آن را با پنبه روی ناخن بمالید. سپس پرایمر روی ناخن زده تا مواد روی ناخن بچسبند. این پرایمر ضد اسیدی است.

مرحله سوم: زدن ژل بیس

ابتدا روی ناخن یک لایه ژل بیس بزنید. زدن ژل بیس نیاز به کمی دقت دارد. باید کمی با فشار آن را روی ناخن بکشید تا به روی روزنه‌ها و منافذ بنشیند. یکی از مواردی که در زدن ژل بیس باید رعایت کنید این است که ژل بیس باید با کناره ناخن کمی فاصله داشته باشد. در غیر اینصورت زیر آن هوا گرفته و خوب نمی‌شود.

روی هر ناخن را که ژل بیس زدید آن را در دستگاه یو وی بگذارید تا خشک شود. برای هر ناخن همین کار را جداگانه انجام دهید. 30ثانیه کافیست تا ژل در دستگاه خشک شود.

مراحل لمینت ناخن
مراحل لمینت ناخن
مرحله چهارم: لمینت کردن

لمینت را روی ناخن بصورت لایه‌های نازک زده و در دستگاه بگذارید تا خوب خشک شود. 3بار این کار را تکرار کنید تا ضخامت کافی و مناسب ایجاد شود. بهتر است لایه‌ها نازک باشند. لمینت همانطور که گفته شد رنگهای متفاوت و برندهای مختلف در بازار موجود است.

مرحله پنجم: استفاده از پد الکی

اینکه لمینت روی ناخنتان چسبناک باشد و حس کنید خشک نشده امری عادیست و در واقع پس از بیرون آوردن از دستگاه باید با پد الکلی محکم روی آن بکشید تا حالت چسبناک از بین برود.

مرحله ششم: زدن لاک ژل

این مرحله بر اساس سلیقه است. می‌توانید روی آن لاک ژل رنگی بزنید و در دستگاه بگذارید تا خشک شود. همچنین می‌توان از لاک‌های معمولی استفاده‌کرد.

مطالب مفید: ویدیو آموزشی مانیکور و لاک زدن ناخن

مزایای لمینت ناخن:

لمینت ناخن دارای مزایای زیادی ست که مهم ترین آنها محکم شدن ناخن و همینطور زیبایی بسیار زیاد آن است. تقویت ناخن‌ها لمینت ناخن می‌تواند به تقویت ناخن‌ها کمک کند و آن‌ها را محکم‌تر کند و از شکستگی های مداوم آن بکاهد. با اعمال لایه‌ای از ماده پلاستیکی یا ژل بر روی ناخن‌ها، میزان شکنندگی و خرابی ناخن‌ها کاهش می‌یابد و آن‌ها مقاوم‌تر می‌شوند.

علاوه بر این انجام لمینت ناخن می تواند زیبایی و ظاهر جذابی به ناخن های شما ببخشد. با استفاده از لمینت ناخن، می‌توانید به ناخن‌های خود ظاهری جذاب و زیبا ببخشید.

  • حس سنگینی نداشته و سبک است
  • قابل لمس است
  • سرعت در انجام
  • صدف سالم می‌ماند
  • ماندگاری و دوام خوب
  • قابل انعطاف و مقاوم
مزایا و قیمت لمینت ناخن
مزایا و قیمت لمینت ناخن

عوارض و معایب لمینت ناخن:

درست است که لمینت کردن به ناخن زیبایی و جلوه خاصی داده و حس خوشایندی دارد، اما باید بگویم نباید در طولانی مدت این کار را انجام دهید. انجام چنین کاری برای زمان زیاد سبب ایجاد عفونت‌های قارچی و فرسودگی و خرابی ناخن می‌شود.

توصیه می‌شود پس از مدتی بگذارید ناخن استراحت کرده و آن را تقویت نمایید.

قیمت لمینت ناخن:

قیمت و هزینه لمینت ناخن کاملاً بسته به مرکز و فردی است که برایتان آن کار را انجام می‌دهد. قاعدتاً یک فرد حرفه‌ای قیمت بالاتری را پیشنهاد می‌دهد. ضمناً به نسبت کیفیت و مرغوبیت مواد مصرفی نیز قیمت‌ها متفاوت است. ترمیم لمینت ناخن از لمینت ارزانتر است.

ترمیم لمینت ناخن:

لمینت ناخن را تا سه بار می‌توانید ترمیم کنید. ولی پس از آن باید آن را برداشته، ریموو کنید و دوباره لمینت کنید.

مراحل ترمیم لمینت ناخن:

در واقع هنگام ترمیم باید ابتدا لاک ژل را تراشیده و دوباره مراحل گفته شده در بالا برای انجام لمینت را انجام داد.

در نهایت توصیه ما این است که لمینت ناخن را نزد فرد حرفه‌ای و با مواد مرغوب انجام دهید تا مشکلی برای ناخن‌هایتان پیش نیاید. اگر سوال و یا تجربه ای در خصوص مراحل ترمیم لیمنت ناخن و یا قیمت اون دارید حتما در بخش دیدگاه مطرح کنید تا سایر دوستان هم از تجربیات شما استفاده کنند.

مطالب مرتبط:

علت بروز خطوط روی ناخن و بهترین روش های درمان آن

بررسی کاشت ناخن

توصیه هایی برای عفونت قارچی ناخن

بی بی کرم چیست چرا باید برای پوست استفاده کنیم؟