معجزه آب برای پوست؛ 12 خواص نوشیدن آب برای پوست

خواص نوشیدن آب برای پوست
خواص نوشیدن آب برای پوست

فواید نوشیدن آب برای پوست : تردیدی در این مورد نیست که آب، این عنصر حیاتی برای سلامت ما و بدنمان بسیار مفید است. خواص نوشیدن آب برای پوست یکی از فوائد این عنصر لازم و ضروری برای حیات بشر است. پوست از لایه‌هایی تشکیل شده و لایه بیرونی باید حاوی آب باشد تا پوست نرم و لطیف بوده و حالت کشسانی و طراوت جوانی خود را حفظ‌کند.

در صورت کم آبی بدن، پوست به سرعت تحت تأثیر قرار گرفته و حالت پوسته پوسته به خود می‌گیرد. دهیدراته شدن پوست نیز به دلیل کم آبی است. پوست با از دست دادن آب خود پیر شده و چین‌ و ‌چروک می‌خورد. به همین دلیل آبرسانی به بدن و پوست بسیار حائز اهمیت است. در ادامه به ذکر خواص نوشیدن آب برای پوست می‌پردازیم.

فوائد نوشیدن آب برای بدن و سلامتی

اگر خاطرتان باشه ما در مطلبی جداگانه به فواید نوشیدن آب برای سلامتی و همچنین خواص نوشیدن آب ولرم پرداختیم که میتونید مطالعه کنید که خلاصه آن در زیر آمده.

بنر گل من و تو
  • نوشیدن آب سموم را از بدن دفع کرده و باعث بهبود عملکرد بدن می‌شود. سموم از راه تعریق و ادرار خارج و دفع می‌شوند و این آب است که با رقیق کردن سموم به دفع بهترشان کمک می‌کند.
  • بی آبی سبب بروز انواع سردرد و میگرن می‌شود.
  • نوشیدن آب برای یبوست بسیار مفید بوده و به هضم بهتر غذا و تحرکات روده کمک می‌کند.
  • نو.شیدن آب سبب هیدراته پوست شده و به پوست و بدن آبرسانی می‌کند.
  • مو نیز همچون پوست نیاز به آبرسانی دارد. لذا آب بنوشید ا موهایی نرم و لطیف داشته باشید. کمبود آب سبب خشکی و شکنندگی موها می‌شود.
  • از ورم و پف بدن جلوگیری می‌کند. زیرا در هنگام کم آبی بدن، مغز به بافتها دستور ذخیره آب داده و در نتیجه بدن ورم می‌کند.
  • آب نوشیدن به حفظ سلامت کلیه و در نتیجه کبد کمک می‌کند. کبد نقش مهمی در سچربی سوزی دارد و بدین ترتیب با کمک آب می‌توانید وزن هم کم کنید.
فواید نوشیدن آب برای پوست
فواید نوشیدن آب برای پوست

خواص نوشیدن آب برای پوست

از آنجا که درصد قابل توجهی از بدن ما را آب تشکیل می‌دهد، کمبود آن در بدن سبب بروز اختلالاتی می‌شود و باید به قدر کافی و ضروری مصرف شود. در اثر دهیدراته شدن پوست، آب بدن از بین رفته و پوست پژمرده می‌شود. از آنجا که پوست از سلول تشکیل شده و سلولها نیز برای بهتر عمل کردن به آب نیاز دارند، با نوشیدن آب کافی می‌توان به آنها آبرسانی کرد.  با ما همراه باشید تا به خواص آب برای پوست بپردازیم:

1. خواص آب برای پوست؛ درمان و مبارزه با بیماریهای پوستی

نوشیدن آب یک راه درمانی بسیار مفید برای مبارزه با اگزما، خارش‌ و حساسیت پوستی و پسوریازیس بوده و اختلالات پوستی را درمان می‌کند. خارش و ترک پوست به علت کم ابی در بدن به وجود می اید از خواص نوشیدن آب بر پوست کمتر شدن خارش پوست است. زمانی که بدن و پوست شما آب کافی دریافت کند خیلی کمتر دچار ترکهای پوستی خواهید شد.

2. نوشیدنی کم هزینه و مفید برای پوست

آب با اینکه یک نوشیدنی بسیار کم هزینه است، به شدت برای پوست مفید است. بدون هزینه زیاد پوستی شفاف را تجربه کنید. همه می‌دانیم که امروزه محصولات بهداشتی و مراقبتی پوست چه هزینه بالایی دارند. بدون صرف هزینه زیاد پوستی سالم داشته باشید. نوشیدن آب کافی باعث آبرسانی به بافت های پوستی میشود.

3. رفع استرس و نگرانی؛ خواص آب برای پوست

هنگام استرس و اضطراب با یک دوش آب سرد از شر استرس خلاص خواهید شد. همانگونه که می‌دانید استرس یکی از عوامل تأثیرگذار بر پوست صورت است و از شفافیت آن می‌کاهد. با نوشیدن آب از آن جلوگیری کنید.

خواص آب برای پوست
خواص آب برای پوست

4. سفت شدن پوست صورت با آب

از دیگر خواص نوشیدن آب برای پوست به سفت شدن پوست صورت میتوان اشاره کرد، ابتدا صورت خود را با آب گرم شسته و سریعاً آن را با آب سرد بشویید. می‌بینید که چطور پوستتان سفت می‌شود. آبرسانی به پوست سبب می‌شود پوستی شفاف و باطراوت داشته باشید.

شستن صورت با آب سرد نیز سبب زیبایی پوست می‌شود. دو تا سه دقیقه قرار گرفتن زیر دوش آب سرد کمک خوبی برای جوان‌تر نمودن پوست است.

بدین ترتیب می‌توانیدپوست شکم، بازرو، چا و فکتان را سفت کنید.

5. از بین برنده التهابات زیر چشم با نوشیدن آب

یکی از خواص نوشیدن آب برای پوست در مورد پوست زیر چشم است. اگر زیر چشمهایتان دچار التهاب و یا خشکی است، کمپرس آب سرد به همراه نوشیدن مقدار کافی آب می‌تواند مفید باشد.

6. فواید نوشیدن آب برای پسوت؛ از بین بردن سموم بدن:

از دیگر خواص نوشیدن آب برای پوست، دفع سموم اضافی است. با نوشیدن آب بیشتر به تعریق و ادرار بیشتر کمک کرده و سموم بهتر دفع می‌شوند. پس سعی کنید به اندازه کافی از این نوشیدنی استفاده کنید.

7. جوان ماندن پوست و جلوگیری از پیری زودرس:

حالت کشسانی حفظ شده و پوست جوان و صاف بنظر می‌رسد. با نوشیدن اب به پوستتان آبرسانی کرده و زیباتر بنظر آیید.همچنین آب کافی از بیشتر شدن جوش و آکنه جلوگیری می‌کند. با این کار پیری را به تأخیر بیاندازید. گفتیم که با نوشیدن آب به علت آبرسانی به پوست میتوانید پوستی جوان و شاداب داشته باشید.

8. بهبود و ترمیم زخم‌ها با نوشیدن آب

آفتاب سوختگی و ترمیم پوست سوخته زمان زیادی طول می‌کشد. با نوشیدن آب کافی این روند را سریعتر کنید.

9.نوشیدن آب و درمان آکنه صورت

خواص نوشیدن آب برای پوست بسیار فراوان بوده و یکی از مهمترین آن درمان آکنه‌هاست. چون آب سموم را از بدن دفع می‌کند، پوست شفاف می‌شود. همچنین آب منافذ پوست را کوچکتر می‌کند و همین مرود سبب می‌شود پوست کمتر دچار آکنه شود.

فواید آب برای پوست و آکنه
فواید آب برای پوست و آکنه

10. خواص آب برای پوست حفظ تعادل PH

با حفظ تعادل PH، لکه‎های پوستی کمتر شده و پوست براق می‌شود. با آب نوشیدن اسیدیته پوست به تعادل رسیده و پوستی بسیار خوب برایتان به ارمغان آورد.

11. تغییر رنگ پوست با نویشیدن آب

با نوشیدن روزانه آب بخوبی می‌توانید روشن شدن پوست صورتتان را دریابید. به مدت یک ماه این کار را انجام دهید و ببینید چطور رنگ پوستتان شفاف می‌شود.

12. رفع پوسته پوسته شدن؛ فواید نوشیدن آب برای پوست

با بخور آب گرم می‌توانید پوسته پوسته شدن پوست را از بین ببرید. بدین صورت سلولهای مرده از پوستتان جدا می‌شوند و پوست نرم و لطیف می‌شود.

چه میزان آب برای سلامت پوست لازم است؟

طبق تحقیقات انجام شده در دانشگاه های مختلف میزان روزانه 3 لیتر آب برای مردان و 2.2 لیتر آب برای زنان لازم می باشد. پس سعی کنید تا حد امکان این میزان را رعایت کنید.

تأثیر نوشیدن آب برای مو:

مو نیز برای سلامت و زیبایی نیاز به آب دارد. آبرسانی به مو سبب می‌شود موهایی درخشنده داشته باشید. موهایتان را با آب سرد بشویید تا براق شوند. در صورتی که موها آبرسانی نشوند، خشک و شکننده شده و از زیبایی آنها کاسته می‌شود. در اثر کم آبی رشد مو نیز کم می‌شود.

شما چه تجربه ای در خصوص فواید آب برای پوست یا خواص نوشیدن آب برای پوست دارید؟ حتما در بخش دیدگاه برامون بنویسید.

مطالب مرتبط :

نوشابه انرژی زا

تفاوت کرم آبرسان و مرطوب‌ کننده

بهترین نوشیدنی چربی سوز قبل از خواب