معرفی جامع کود شوک

معرفی جامع کود شوک
معرفی جامع کود شوک

کودهای برند نامدار شوک جزو محصولات بسیار پرطرفدار به ویژه در ایران است که به دلیل خواص بی‌نظیری که دارند تاثیرات فوق العاده‌ای بر روی سلامت گیاهان و کیفیت محصولات خواهند داشت.

ما در این مقاله تمام اطلاعات ضروری را درمورد کود شوک در اختیارتان قرار می‌دهیم و انواع محصولات آن را معرفی می‌کنیم. تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

کود شوک چیست؟

امروزه با توجه به تنوعی که در کودهای کشاورزی وجود دارد بین تولیدکنندگان بر سر ساخت کودهای با کیفیت و کاربردی رقابتی تنگاتنگ بوجود آمده است که کودهای برند معتبر شوک توانسته‌اند به خوبی در این رقابت پیروز شوند.

بنر گل من و تو

در بین تمام کودهای موجود در بازار، کود شوک توانسته است با ویژگی‌های منحصر بفردی که دارد رضایت کشاورزان و باغداران را کسب کند و آن‌ها را به سود اقتصادی زیادی برساند. تمامی کودهای برند شوک ساخت کشور آمریکا می‌باشند و با تکنولوژی نانو تولید شده‌اند.

اجزاء تشکیل دهنده کودهای نانو به قدری ریز شده‌اند که می‌توانند با حداکثر سرعت توسط گیاه جذب شوند بنابراین اگر شما در عرض 2 روز تاثیرات آنها را بر روی گیاهان خود مشاهده کردید تعجب نکنید. در ادامه مقاله به بررسی سایر ویژگی‌های کود شوک می‌پردازیم.

ویژگی های کود شوک چیست؟

تا این قسمت از مقاله به طور کلی با کود شوک آشنا شده‌اید و ضرورت استفاده از آنها را می‌دانید، اکنون بهتر است با ویژگی‌های اساسی و بسیار مهم کود شوک و تاثیرات آنها بر گیاهان آشنا شوید. برخی از مهم‌ترین ویژگی های کود شوک عبارتند از:

  • کودهای شوک محصولاتی صد در صد آمریکایی هستند که بسیار با کیفیت می‌باشند؛
  • غلظت بسیار بالایی دارند و باید با آب رقیق شوند بنابراین مقدار کمی از کود شوک می‌تواند برای حجم زیادی از گیاهان مصرف شود؛
  • کود شوک می‌تواند با بهبود بافت خاک سلامت گیاه را تضمین کند؛
  • بهبود ویژگی‌های کیفی و کمی محصولات یکی دیگر از ویژگی‌های کود شوک است که می‌تواند بسیار موثر باشد؛
  • کود شوک برای تمامی محصولات زراعی و باغی کاربرد دارد و همچنین از مزایای این کود برای گیاهان آپارتمانی نیز می‌توان بهره برد.
  • محصولات کمپانی شوک با تکنولوژی نانو تولید شده، به این معنی که عناصر تشکیل دهنده آن به قدری ریز شده‌اند که می‌توانند با حداکثر سرعت جذب گیاه شده و تاثیر خود را در زمان بسیار کوتاهی بگذارند.

در ادامه به طور اختصاصی به بررسی تاثیرات کود شوک بر گیاهان مختلف می‌پردازیم.

مزایای کود شوک برای درختان میوه

کودهای برند شوک می‌توانند با تاثیر بر درختان میوه مانند مرکبات، انگور، پسته، گردو، بادام و… به باغدار در مسیر پرورش هرچه بهتر این درختان و برداشت میوه‌ای با کیفیت کمک کند. برخی از مهم‌ترین مزایای کود شوک برای محصولات باغی عبارتند از:

  • بهبود طعم، عطر و رنگ میوه؛
  • افزایش حجم و اندازه میوه؛
  • افزایش مقاومت درختان؛
  • افزایش مقاومت درختان در برابر بیماری‌ها و آفات؛
  • بهبود بافت و ساختار خاک؛
  • افزایش سبزینگی درختان میوه؛

مزایای کود شوک برای محصولات زراعی

همانطور که پیش‌تر گفته شد، کود شوک می‌تواند برای تمام گیاهان از جمله محصولات زراعی کاربرد داشته باشد. در ادامه به بررسی مزایای کودهای شوک برای محصولات زراعی می‌پردازیم.

  • افزایش جذب عناصر مغذی؛
  • افزایش تناژ محصولات زراعی؛
  • افزایش خوشه دهی؛
  • بهبود مقاومت و استحکام گیاهان زراعی؛
  • بهبود و توسعه ریشه دهی؛
  • جلوگیری از بروز بیماری‌هایی مانند خوابیدگی در گندم؛
  • جذب و نگهداری آب در خاک؛
  • ضد عفونی کردن خاک و از بین بردن آفات؛
  • کاهش شوری خاک؛

معرفی محصولات شوک

کودهای برند شوک مجموعه گسترده‌ای از کودهای طبیعی و مایع را شامل می‌شوند که برای تمام گیاهان مختلف کاربرد دارند. در ادامه به معرفی تمام محصولات شوک می‌پردازیم.

کود اسید هیومیک شوک

کود هیومیک اسید شوک یک ماده آلی فرآوری شده می‌باشد که از مواد آلی تشکیل شده و از غلظت و کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.

کود اسید هیومیک شوک
کود اسید هیومیک شوک

هیومیک اسید شوک یک اصلاح کننده قوی خاک است و با بهبود بافت خاک رشد ریشه را تحریک کرده و شرایط را برای افزایش رشد گیاه مهیا می‌کند.

کود آهن شوک

کود آهن مایع شوک می‌تواند به سرعت نیاز گیاهان به آهن را برطرف کند. آهن یکی از عناصر اصلی مورد نیاز گیاهان است که در فرآیندهای متعددی نقش دارد. با مصرف کود آهن شوک میتوانید عطر و طعم محصولات خود را چند برابر کنید.

کود سه بیست شوک

کود سه بیست شوک از غلظت بسیار بالایی برخوردار است و عناصر غذایی مورد نیاز گیاه را با کیفیت زیاد در دسترس ریشه قرار می‌دهد و از این طریق به تنظیم سوخت و ساز گیاه کمک می‌کند.

کود جلبک دریایی شوک

کود جلبک دریایی شوک از عصاره جلبک آسکوفیلوم نودوسوم تشکیل شده است که می‌تواند در محصولاتی مانند یونجه تا 30 درصد وزن خشک محصول را افزایش دهد و در میوه‌هایی مانند مانند گوجه فرنگی باعث افزایش رنگ آوری شده و در انگور سبب افزایش آب غوره می‌شود. به طور کلی رنگ، طعم و حجم محصولات را بهبود می‌بخشد.

کود آمینو اسید شوک

کود آمینو اسید مایع شوک با تامین تمام ۱۳ نوع آمینو اسید مورد نیاز گیاهان، به رشد هرچه بهتر گیاه و تنظیم چرخه سنتز و سوخت و ساز کمک می‌کند و قابلیت مصرف به صورت ترکیب با سایر کودها و همچنین سموم، علف کش و قارچ کش‌ها را دارد و و در نتیجه میزان جذب و اثر گذاری آنها را چند برابر می‌کند.

کود مخصوص گندم شوک

عملکرد اصلی کود مخصوص گندم و جو شوک افزایش تناژ گندم و جو است. این محصول با استفاده از فرمول منحصر بفرد آن و ترکیبی از عناصر ضروری قادر است میزان برداشت شما را در هر هکتار به ۷.۵ تن برساند.

کود ده ایکس شوک

کود شوک 10 ایکس یک کود کامل و تقویتی است که می‌تواند تناژ محصولات شما را به طرز چشم گیری افزایش دهد.

کود ده ایکس شوک
کود ده ایکس شوک

این کود فوق العاده از 10 عنصر و ترکیب مختلف تشکیل شده است که به خوبی نیاز گیاهان را در هر مرحله رشد برطرف می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر از کود ده ایکس شوک به مقاله پیوست شده مراجعه کنید.

کود فسفر بالا شوک

کود فسفر بالا 10-52-10 شوک و کود فسفر بالا 80 درصد شوک تاثیر بسیار فوق العاده‌ای در توسعه و افزایش ریشه دهی دارد و از این طریق به بهبود مقاومت گیاهان کمک می‌کند.

کود گیاهان آپارتمانی شوک

کود شوک به عنوان یک کود دارای تمامی عناصر درشت و ریز مغذی، جلبک و آمینو اسید، برای گیاهان آپارتمانی یکی از بهترین کودهای موجود است.

استفاده از این کود می‌تواند منجر به عملکرد فوق‌العاده در گیاهان شما شود و با تأمین نیازهای غذایی، به رشد بهینه آنها کمک کند.

کود کلسیم شوک

کود کلسیم شوک برای تنظیم فرآیند انقسام سلولی و تشکیل بافت‌های جدید، تنظیم جذب و استفاده از عناصر غذایی، افزایش جذب نور توسط گیاهان و تنظیم پاسخ گیاه به هورمون‌های رشد بسیار مهم است.

کود پتاس بالا شوک

کود پتاس بالا مایع شوک حاوی بیشترین مقدار پتاس قابل جذب می‌باشد و به همین در بهبود طعم، رنگ و عطر محصول بسیار موثر است.

همچنین حجم محصول را به طرز چشم‌گیری چند برابر کرده و از این طریق به افزایش تناژ محصول کمک می‌کند.

کلام آخر

در بین تمام کودهای موجود در بازار، کود شوک توانسته است با ویژگی‌های منحصر بفردی که دارد رضایت کشاورزان و باغداران را کسب کند و آن‌ها را به سود اقتصادی زیادی برساند. تمامی کودهای برند شوک ساخت کشور آمریکا می‌باشند و با تکنولوژی نانو تولید شده‌اند.

کودهای برند نامدار شوک می‌توانند با تاثیر بر درختان میوه و محصولات زراعی مانند گندم، پسته، هندوانه، یونجه و… به باغدار و کشاورز در مسیر پرورش هرچه بهتر این گیاهان و برداشت محصولی با کیفیت کمک کند. اگر به دنبال خرید محصولات شوک هستید می‌توانید به صفحه فروشگاهی  نیاز گیاهان مراجعه کنید.

منبع: نیاز گیاهان