موس صورت چیست و نحوه استفاده از آن چگونه است؟

موس صورت چیست و نحوه استفاده از آن چگونه است؟
موس صورت چیست و نحوه استفاده از آن چگونه است؟

نحوه استفاده از موس صورت : اگر تا به حال اسم موس صورت را نشنیده‌اید و با آشنایی ندارید در این پست به توضیح در مورد این وسیله آرایشی، کاربرد و مزایای آن و همچنی نحوه استفاده از آن خواهیم پرداخت راستی اگر سوال درخصوص نحوه خرید و اینکه چه مارکی رو باید انتخاب کنید هست من نکاتی که قبل از خرید باید بدانید رو هم لیست کردم. پس حتما تا انتهای مطلب با من همراه باشید.

موس صورت چیست ؟

موس جزو کرمهای آرایشی به حساب می‌آید که پوشانندگی دارد، در واقع شبیه کرم پودر است، اما از لحاظ فرمولاسیون و ظاهر کمی متفاوت است. موس کرمی با بافت سبک است که ظاهری مخملی  و تقریبا بافت و ظاهری بین کرم پودر و پنکیک دارد. موس صورت برای پوشش دهی بکار رفته و برای افراد با پوست نرمال تا چرب بسیار مناسب است. موس صورت منافذ پوست را مانند پنکیک نمی‌بندد و این به علت همان بافت سبکی است که گفته شد.

موس صورت بر خلاف کرم پودر، چرب نیست بافتی یکدست روی پوست ایجاد می‌کند، مثل پنکیک هم خشک نیست. چون حالت بافت پودری دارد چین و چروکها را کمتر نشان می‌دهد. برای هر نوع پوستی نیز کاربرد دارد.

بنر گل من و تو
موس صورت چیست ؟
موس صورت چیست ؟

استفاده از موس صورت چه مزایایی دارد؟

موس صورت با خاصیت پوشانندگی و بافت سبکی که دارد برای انواع پوستها و بخصوص پوستهای چرب مناسب بوده و پوست را یکدست می‌کند و لکه‌های پوستی را می‌پوشاند. چون بافتش سنگین نیست به پوست اجازه می‌دهد نفس بکشد و همچنین باعث جوش زدن پوستتان نمی‌شود. به همین خاطر خیلی راحت می‌توانید روزانه آنها را بکار ببرید.

زمانی که از موس استفاده‌می‌کنید، نیازی به زدن پنکیک ندارید، بر خلاف کرم پودر که باید برای تثبیتش پنکیک بزنید.

استفاده از موس صورت به عنوان زیرساز:

برای زیرسازی پوست و پوشاندن لکها می‌توان از موس صورت استفاده‌کرد، کاری که بسیاری از آرایشگران نیز انجام می‌دهند. به این خاطر که موس حالتی مات دارد، برق پوست را نیز از بین می‌برد و پوست را صاف و یکدست می‌کند.

ویژگیهای موس صورت:
  • پوشش دهی خوب و یکدست
  • بافتی نرم و سبک
  • نرمی و لطافت دهی به پوست
  • زیرسازی برای آرایش
  • از بین بردن براقی پوست
  • مناسب برای استفاده روزانه
  • تنوع در رنگ

انواع موس صورت:

برای انواع مختلف پوست، انواع موس وجود دارد که رنگهایی متفاوت نیز دارند.

1.موس صورت با خاصیت ضد آفتاب:

مانند بسیاری از کرم‌پودرها که در آنها از ضدآفتاب استفاده می‌شود، برخی موسها نیز خاصیت ضد آفتاب دارند. برخی از آنها حاوی ضدآفتاب با حداقل SPF، 10 هستند.

2.موس صورت با خاصیت مات کنندگی:

من موس یا موس با خاصیت مات کنندگی برای پوستهای مختلط تا چرب مناسب است.

نحوه استفاده از موس صورت
نحوه استفاده از موس صورت

طرز استفاده از موس صورت:

طرز بکار بردن موس مانند کرم پودر است. بطوریکه با انگشت، پد، اسفنج آرایشی می‌توانید آن را به پوست صورت بزنید و آن را محو کنید. اگر استفاده روزانه دارید، کمی با انگشت روی پوستتان بزنید و پخش کنید ولی اگر برای میهمانی می‌خواهید بزنید با اسفنج و پد کمی بیشتر بزنید.

کمی کرم روی صورت زده و با پد به شکل ضربه‌ای آن را پخش کنید. کرم جذب پد نشده و جذب پوست می‌شود. می‌توانید از برسهایی با شکلهای متفاوت نیز استفاده‌ کنید.

شکل ظاهری و بسته‌بندی موس صورت:

این محصول از جایی که نرم و سبک است، معمولاً در شیشه‌های خیلی کوچک و کاسه‌ای شکل به فروش می‌رسد. همچنین به شکل تیوپ پلاستیکی، پمپی عرضه می‌شود.

انتخاب موس صورت مناسب پوستتان:

1.انتخاب موس صورت از روی رنگ آن:

برای انتخاب موس صورت نیز مانند کرم پودر باید از روی رنگ تشخیص داد. باید رنگ موس با پوست هماهنگ باشد، تا بهتر لکها را بپوشاند.

2.انتخاب موس صورت از روی شکل و بافت:

موسی که با پوست شما سازگار است را خریداری کنید. اگر پوستی خشک یا معمولی رو به خشک دارید، موس مایع با پوست شما سازگارتر است. اگر پوستی چرب دارید از نوع موس مات و فشرده پودری استفاده کنید. در فصلهای مختلف باید نوع کرم و موس تغییرکند. مثلاً در تابستان موس و کرم سبک با ماندگاری و نیز آبرسان مورد نیاز است. در حالیکه در فصل زمستان آبرسانی آن بیشتر به چشم می‌آید. چون بخاطر هوای سرد، پوست خشک شده و به آبرسانی احتیاج دارد.

3.انتخاب موسی با برند موغوب:

برند کلالا چیزی است که قابل چشم پوشی نمی‌باشد. اگر انواع خوب موس را خریداری کنید، ضد تعریق و ضد آب نیز بوده و ماندگاری بالایی دارند. مارکهایی در بازار وجود دارد که 15 رنگ مختلف نیز دارند و برخی مارکهای معتبر ضد پیری نیز می‌باشند.

برندهای محبوب موس صورت، برند می بلین، آون، اورآل می‌باشند.

نکات خرید موس صورت
نکات خرید موس صورت

نکاتی ضروری جهت خرید موس صورت:

1.حتما آن را روی پوست تست کنید

هیچ گاه محصول آرایشی را بدون تست کردن نخرید. حتما موس را روی پوست صورت امتحان کنید و ببنید آیا با نوع پوستتان هماهنگ و سازگار است. برای خرید موس مانند کرم پودر آن را روی فک خود امتحان کنید.

2.در نور طبیعی موس را تست کنید

برای تست کردن موس سعی کنید در نور طبیعی قرار بگیرید. زیر نور فروشگاه‌ها قطعا نمی‌توان انتخاب درستی داشت. بهتر است بعد از زدن به بیرون رفته آن را به همراهتان نشان دهید تا نظر دهد. بدین شکل می‌توانید موسی بخرید که طبیعی باشد.

3.مراقب سلامتی پوست خود باشید

اگر از موس استفاده میکنید، حتما بعد از استفاده روزانه یا بعد از برگشتن به خانه آن را از روی پوست صورت پاک کرده و صورتتان را بشویید. هیچ گاه با مواد آرایشی روی پوستتان نخوابید.

در کل انتخاب درست لوازم آرایشی و مخصوصا زیر ساز پوست کمک زیادی به بهتر جلوه کردن پوست می‌کند. برخی کرمها یا زیرسازها اگر با پوست هماهنگ نباشند، آن را پیرتر و چروکتر نشان می‌دهند.

مطالب مرتبط :

نقد و بررسی موس اسنس مدل Mousse Makeup

نقد و بررسی ریمل موسیو بیگ لانکوم

کاملترین لیست لوازم آرایشی برای میکاپ عالی و بی نقص