کاملترین لیست لوازم آرایشی برای میکاپ عالی و بی نقص

لیست لوازم آرایشی برای میکاپ
لیست لوازم آرایشی برای میکاپ

لیست وسایل آرایشی میکاپ : برای یک آرایش بی عیب‌و‌نقص و کامل یک سری وسایل آرایش و لوازم با کیفیت نیاز دارید. با توجه به گران‌قیمت بودن وسایل آرایش بهتر از لیست لوازم آرایش مورد نیازتان را تهیه‌کرده و طبق آن به چیزهایی که بیشتر نیازمندید و مورد استفاده‌تان است توجه‌کنید و همان را بخرید. اگر بی برنامه پیش بروید نتیجه‌اش این می‌شود که یک کیف وسایل آرایشی پر از لوازم دارید که به دردتان نمی‌خورد.

خرید لوازم آرایش امروزه با توجه به برندهای متعدد موجود رد بازار کاری دشوار بوده و ممکن است شما را دچار سردرگمی کند. لذا بهتر است قبل از خرید تحقیق بیشتری کرده تا کاربرد بهتر وسایل را بدانید و سپس لیست لوازم آرایشی میکاپ را خرید‌کنید.

آنچه در مورد لوازم آرایشی باید بدانید:

ابتدا خوب فکر‌ کنید و ببینید کدام وسایل آرایشی را بیشتر استفاده‌ می‌کنید. کدام را در کیف آرایشتان همیشه می‌گذارید. چه وسایلی در کیفتان دارید و کدام یک را ندارید. لیست لوازم آرایشی میکاپ را که لازم دارید تهیه‌ کنید.

بنر گل من و تو

راهنمای خرید لوازم آرایش صورت:

برای اینکه لیست لوازم آرایشی برای میکاپ رو بدانیم ابتدا باید یک راهنمای کلی برای خرید داشته باشیم، اگر در آرایش کردن تازه‌ کارید بهتر است بجای کرم پودر از بی‌بی کرمها استفاده‌ کنید تا اصول آرایش را یاد بگیرید و سپس کرم پودر بخرید. BB کرم جزو کرمهای زیبایی است که بافتی سبک داشته و مانند کرم پودرها سنگین نیست. لذا با دارا بودن این مزیت مورد توجه افراد زیادی قرار‌ گرفته‌ است.

بی بی کرم چیست چرا باید برای پوست استفاده کنیم؟
بی بی کرم چیست چرا باید برای پوست استفاده کنیم؟

قبل از خرید بی‌بی کرم حتما نوع پوستتان را مشخص‌ کنید. بی‌بی‌ کرمها برای پوست معمولی و خشک و همچنین برای پوست چرب، مختلط و جوش‌دار تهیه‌شده‌اند.

انتخاب و خرید کرم پودر مناسب:

با توجه به نوع پوستتان کرم پودری بخرید که پوشش کاملی به پوستتان بدهد. در صورتی که پوست چربی دارید از کرم پودرهایی که مخصوص پوست چرب و فاقد چربی هستند، استفاده‌ کنید. دقت‌ کنید کرم پودر روی پوستتان نماسد و باعث جوش زدن نشود. کرم پودری که می‌خرید نباید با رنگ پوستتان چندان تفاوت رنگ داشته‌باشد.

برای انتخاب و تست کرم پودر آن را بر روی گردن یا خط فک امتحان‌ کنید نه بر وری دست. کرم پودرها در دو تن رنگی زرد و صورتی تهیه‌می‌شوند. بسته به پوست خود آن را انتخاب‌کنید. اگر پوستتان رگه‌های قرمز دارد از کرم پودر تناژ صورتی استفاده‌کنید تا این رگه‌ها را بپوشاند.

راهنمایی در خرید کانسیلر مناسب پوست:

در حال حاضر بانوان زیادی از کانسیلر برای آرایش استفاده‌کرده و حتماً این قلم را در لیست وسایل آرایشی برای آرایش دارند. کانسیلر برای پوشش دادن لکها و جای جوشها مناسب است چون پوشش‌دهی بیشتری به دلیل مقدار بیشتر رنگدانه‌ها از کرم پودر دارد.

کانسیلرهای مایع برای پوشاندن زیر چشمها مناسبند. سیاهی زیر چشم را بصورت یک مثلث کانسیلر زده و پخش‌کنید. کانسیلر هلویی رنگ آبی زیر چشم را بهتر پوشش می‌دهد. اگر پوستتان لکه دارد، کانسیلر زرد برای پوشش آنها بخرید. کانسیلر سبز را جهت کمرنگ‌ کردن جوش و کانسیلر نارنی را برای لکهای سیاه استفاده‌ کنید.

استفاده از کانسیلر برای آرایش
استفاده از کانسیلر برای آرایش

کانسیلر را بهتر است با توجه به رنگ کرم پودرتان بخرید. معمولاً باید کانسیلر یک تا دو درجه از کرم پودر روشن‌تر باشد. کانسیلر برای پوشاندن عیوب پوست توصیه‌ می‌شود.

خرید پنکیک:

برای آرایش روزانه از پنکیک استفاده کنید تا کرمتان پخش نشود و به اصطلاح آرایشتان نریزد. پنکیک برای پوستهای چرب بسیاربهتر است زیرا چربی پوست را می‌گیرد. برای پوست خشک بهتر است از پنکیک استفاده‌نشود. در قسمت چرب پوستتان یعنی قسمت Tپنکیک بیشتر استفاده‌ کنید.

خرید و انتخاب برنزه‌ کننده:

اگر پوست برنزه و آفتاب سوخته دوست دارید با استفاده از برنزه‌ کننده می‌توانید این کار را بکنید. برنزه کننده شماره 3را روی پیشانی، گونه و فک استفاده‌کنید. کمی هم روی بینی بزنید.

انتخاب و خرید رژگونه مناسب پوستتان:

رژگونه به صورت شادابی می‌دهد. البته اگر رنگ درست آن انتخاب‌شود. بسته به رنگ پوست خود رژگونه مناسبرا انتخاب‌کنید. برای پوستهای گرم رنگ هلویی و برای پوشتهای سرد و سفید رنگ صورتی مناسب است.

استفاده درست از رژ گونه
استفاده درست از رژ گونه

رژ گونه‌های چرب برای پوستهای خشک بهترند. رژگونه‌هایی به شکل موس موجود است که می‌توانید تهیه‌کنید. اگر پوست چربی دارید، رژگونه پودری بزنید. زیرا پودر چربی پوست را می‌گیرد. بهتر است رنگ رژگونه را با رنگ رژ لب ست و هماهنگ‌کنید.

انتخاب وسایل آرایشی میکاپ چشم و ابرو:

بعد از نکات خرید چطور لیست وسایل آرایشی برای میکاپ عالی را تهیه کنیم و چه وسایلی را باید انتخاب کنیم؟ ابزارهای زیادی برای ابرو در بازار موجود است، از مداد گرفته تا ژل ابرو، ماژیک، ریمل ابرو، سایه ابرو و … . با توجه به استفاده‌تان از این موارد تهیه‌ کنید.

مداد ابرو:

ابرو یکی از اجزا در صورت است که زیبایی آن در فرم صورت بسیار مؤثر بوده و به زیباتر بودنتان کمک‌کند. پس سعی‌کنید بیشتر به ابروهایتان توجه‌کرده و همیشه آنها را تمیز و مرتب نگه‌دارید. لذا مداد ابرو نیز یکی از وسایل آرایشی برای ارایش است که وجود آن در کیف آرایشتان ضروری است، می‌توانید قسمتهای خالی ابروهایتان را با آن بپوشانید.

رنگ خیلی تیره استفاده‌نکنید و خطهای طبیعی به آرامی در ابرو بیندازید. همچنین مدادهای چرب را به ابرو نزنید، مداد چرب ابرو را بسیار غیرطبیعی‌می‌کند و پخش‌ می‌شود.

بجای مداد ابرو از سایه ابرو هم می‌توانید استفاده‌کنید. برخی سایه‌ابروهای مدادی هستند که بسیار استفاده راحت‌تری دارند، ضمن اینکه آسیب کمتری از مداد به ابرو می‌زنند.

کاملترین لیست لوازم آرایشی برای میکاپ عالی و بی نقص

انتخاب و خرید پالت سایه:

یکی از جذابترین لوازم آرایشی برای میکاپ پالت سایه است. پالت سایه‌تان را همیشه از رنگهای طبیعی انتخاب‌کنید. یعنی دارای رنگهایی از تن قهوه‌ای، بژ و مشکی باشد. رنگ سایه قهوه‌ای معمولاً مورد علاقه همه خانمهاست و بودن آن در کیف وسایل آرایشی برای آرایش بانوان الزامی است. رنگهای روشن سایه در گوشه داخلی چشم و استخوان زیر ابرو استفاده‌ می‌شوند، رنگهای تیره هم در گوشه بیرونی بکار می‌روند.

سایه‌های مات کاربرد بیشتری دارند و در همه جا می‌توانید از آنها استفاده‌کنید، بر عکس سایه‌های براق که در برخی جاها قابل استفاده بوده و مناسب همه افراد نیز نیستند. برای مهمانی‌ها یک پرایمر سایه تهیه‌کنید و قبل از سایه زدن بزنید، بدین ترتیب دوام سایه‌تان بیشتر می‌شود. پرایمرها در دو نوع بیرنگ و رنگی هستند و نوع رنگی آن بجای سایه هم استفاده می‌شود.

انتخاب مداد چشم:

مداد چشم را از یک برند معتبر تهیه‌کنید، زیرا چشمها حساس هستند. معمولاً سعی‌کنید یه رنگ کرم، مشکی و قهوه‌ای داشته‌باشید. مداد چشم چشمها را جذابتر و گیراتر می‌کند. برای آرایش غلیظ مداد مشکی و برای آرایشهای روزانه مداد قهوه‌ای بزنید. از مداد کرم یا طلایی در داخل چشم استفاده‌کنید. با این کار چشمهایتان درشت‌تر بنظر می‌آید.

مدادهای داخل چشم را معمولاً از نوع چرب می‌گیرند تا راحت داخل پشم بکشید. مدادهای خشک‌ و با چربی کمتر پخش نمی‌شوند و برای بیرون چشم مناسب‌ترند.

کاملترین لیست لوازم آرایشی برای میکاپ عالی و بی نقص
لیست وسایل آرایشی میکاپ – مداد چشم
انتخاب خط چشم:

اگر مهارت در کشیدن خط چشم دارید خط چشم‌های مایع بخرید. خط چشمهای مویی یا ژلی یا کیکی نیز مناسب شما هستند. اگر تاره کار بوده و زیاد مهارت ندارید خط چشم ماژیکی استفاده‌ کنید.

انتخاب ریمل:

ریمل را همه خانمها دوست دارند و یکی از وسایل میکاپ بسیار محبوب است. قدرت چشمها را نمی‌توان نادیده‌گرفت. لذا باید چشمانی زیباتر داشته‌باشیم. مژه‌هایی پر پشت با ریمل امکان‌پذیر است. بیشتر سعی‌کنید به مژه‌های بالا ریمل بزنید.

انتخاب لوازم آرایشی لب:

خط لب:

با خط لب مرز لبها مشخص شده و نیز می‌توان آنها را بزرگتر و یا کوچکتر کرد. همچنین ماندگاری رژ لب بیشتر می‌شود. اگرتازه‌کارید از خط لبهای نزدیک به رنگ لبتان استفاده‌کنید.

انتخاب رژلب:

خانمها همیشه چند رنگ رژ را در کیف آرایشی و لیست وسایل آرایشی میکاپ خود دارند. بسته به نوع پوست و یا سلیقه‌تا رنگهای متناسب را پیدا‌کنید. رژها انواع مختلف و برندهای متفاوتی دارند. رژها بر اساس بافت و جنسشان نیز تقسیم‌بندی می‌شوند. رژلبهای مایع و جامد و رژهای 24ساعته در بازار موجودند. استفاده از رژ لبهای جامد ساده‌تر است.

برای لبهای باریک رژ لبهاب روشن مناسب‌تر است و برای لبهای پهن هر رنگ رژی می‌توان بکار برد. سعی‌کنید کمی با انواع رژ آشنایی پیدا کنید تا با توجه به موقعیت‌هایی که در آن هستید استفاده‌کنید. رژهای مات و براق نیز یکی دیگر از تقسیم‌بندیهای رژهاست.

ضمناً این نکته را در مورد رژ لب بدانید که رژهایی که دوام و ماندگاری بالایی دارند و ارزان قیمت هستند، حاوی سرب می‌باشند و روی لب می‌چسبند. سرب برای پوست بسیار ضرر دارد.

تست سایر رنگ های رژ لب مدادی گابرینی
تست سایر رنگ های رژ لب مدادی گابرینی

انتخاب و خرید وسایل آرایشی میکاپ:

در لیست وسایل آرایشی برای میکاپ برس های آرایشی هم جایگاه خواص خود را دارند، برسهای آرایشی انواع گوناگونی دارند که با توجه به آن محصول باید خریداری شود. پس به برسهای آرایشیتان برای یک آرایش دقیق و بی‌عیب توجه داشته‌باشید. برسها انواع و سایزهای مختلفی دارند که هر یک مخصوص کاریست. برسی که برای کرم پودر بکار می‌رود سفت‌تر و متراکم‌تر است تا کرم پودر بین آن نرود. اما برس رژگونه نرم و لطیف است. برسهای سایه نیز اشکال مختلفی دارند. برسهایی که برای سایه زدن زیر چشم هستند، باریکند تا سایه زیر چشم پهن نشود.

همچنین برای کرم‌ پودر توصیه می‌کنیم از برسهای گرد حجیم استفاده‌ کنید تا یکنواخت تر کرم را پخش‌کنید.

برسهای تخت:

برسهای تخت ازبهترین نمونه‌های برس برای پخش کرم پودرند. این برسها فشرده و بزرگند و باعث می‌شوند خیلی راحت کرم پودر را بصورتی یکنواخت پخش‌کنید. سایز متوسط این برسها برای رژگونه و پشت چشم است.مارک گوچی یکی از مارکهای خوب برس  می‌باشد.

برس نازک:

برخی افراد ماهر برای کشیدن خط چشم از برسهای خیلی ظریف استفاده‌می‌کنند. برس مخصوص این کار دسته بلند داشته تا بتوانید به راحتی آن را حرکت‌دهید. برس خط چشم باید تخت بوده و موهایش به هم فشرده و محکم باشد تا به راحتی با ان بشود کار کرد.

برس ابرو:

حتما برسهای ابرو را دیده‌اید. برسهای دوکاره‌ای که یک سر آنها برس وشانه و سر دیگرشان برسی برای سایه زدن است. با برس ابرو می‌توانید ابروهایتان را شانه و مرتب‌کنید.

برس مخصوص رژ لب:

یک نمونه رژ لبهای کاسه‌ای هست که آرایشگران حرفه‌ای از آن استفاده‌می‌کنند. این رژها را با برس می‌زنند. برس مخصوص رژ لب از موهای مصنوعی درست‌شده و زیاد فشرده و متراکم نیست. این برسها خیلی راحت رژ را روی لب پخش می‌کنند. این برسها شامل نوع تخت و گرد هستند.

برس مخصوص سایه:

برس سایه از ملزومات کیف آرایش است. برسی نرم و کوچک که سر آن مربعی شکل است. سایه‌های پودری را با این برس بزنید. البته گاهی اوقات با دست می‌توان کار کرد اما در بعضی موارد وجود برس الزامیست.

لیست وسایل آرایشی میکاپ
لیست وسایل آرایشی میکاپ

به استاندارد بودن وسایل آرایشی دقت‌کنید:

از آنجا که وسایل آرایشی تقلبی بسیار زیاد شده‌است، موقع خرید مواظب باشید. .سایل آرایشی که مارک و نام و نشانی ندارند را نخرید که ممکن است برایتا ضرر داشته باشد. لوازم آرایشی تقلبی تحت شرایط خوبی ساخته نمی‌شوند و ممکن است از لحاظ بهداشتی مورد داشته‌باشند. پس همیشه روی محصول را چک‌کرده و از مهراستاندارد آن مطمئن شوید. اطمینان پیدا‌کنید توسط سازمان غذا و دارو تأیید شده‌باشد.

تاریخ انقضای وسایل آرایشی را چک‌کنید:

بر روی همه محصولات آرایشی تاریخ انقضا ثبت‌می‌شود. پس با دقت هنگام خرید تاریخ محصول را چک‌کنید که مبادا از تاریخ گذشته باشد یا تاریخش نزدیک به پایان باشد.

کیفیت مواد و وسایل آرایشی:

حتماً می‌پرسید چطور از کیفیت مواد آرایشی باخبر شویم. شما می‌توانید از مواد آرایشی که قبلا خرید کرده‌اید یا از خرید اطرافیانتان به این اطلاعات دست‌یابید. از طریق اینترنت نیز می‌توانید اطلاعات کسب‌کنید و نظرات کاربران را بدانید.

به اندازه بخرید:

لازم نیست کل وسایل فروشگاه را بخرید، چیزهایی که نیاز دارید را تهیه‌کنید. به توانایی مالیتان نگاه‌کنید. برخی افراد وسایل گران‌قیمتی خریده که از آنها به ندرت استفاده‌ می‌کنند.

در این مطلب با لیست وسایل آرایشی برای میکاپ و نحوه انتخاب آنها آشنا شدید اگر شما هم نظر در این خصوص دارید حتما در بخش دیدگاه ها مطرح کنید تا سایر دوستان هم از آن استفاده کنند.

مطالب مرتبط :

تمامی نکات برای انتخاب وسایل آرایشی و خرید آن

با 10 ماده خطرناک در لوازم آرایشی بیشتر آشنا شوید

بهترین ترندهای لوازم آرایشی پاییزی 2019