هل | خواص چای هل

هل | خواص چای هل
هل | خواص چای هل

اگر وارد مجلسی شوید و انواع چای در آن جا سرو شود کدام چای را برای نوشیدن انتخاب می کنید؟ بدون شک چای هل یکی از انتخاب های شما خواهد بود. چای هل علاوه بر سلامتی برای پوست و مو نیز بسیار مفید می باشد. به هل، برچسب ” ملکه طعم‌ها” را داده‌اند و در آشپزی شرقی، به‌طورگسترده‌ای به‌کار می‌رود.

آنچه که درباره هل باید بدانید

نام علمی گیاه هل Elettaria cardamomum می باشد. در مناطق گرم می روید و کشور مبدا آن هندوستان می باشد که حدود 80% هل دنیا از این کشور تامین می شود. میوه ی هل، بیضی شکل و به رنگ های زرد، سبز یا سیاه است. دانه های معطر و مطبوعی به رنگ قهوه ای در میوه ی آن وجود دارد که به عنوان ادویه و برای خوشبو کردن نوشیدنی ها و غذاها به مصرف می رسد. ما در فرهنگ شرقی از این گیاه برای معطر کردن چای نیز استفاده می شود. عطر هل به دلیل وجود روغن های ضروری دردانه های آن است. خرد کردن دانه های هل در آب داغ باعث آزاد شدن روغن و عطر این دانه ها می شود.

هل از نظر طب قدیم ایران گرم و خشک است.

بنر گل من و تو

خواص چای هل⇓

خواص چای هل
خواص چای هل

هل سم زدا می باشد

مصرف چای هل باعث خروج سموم از بدن می شود. چای هل عملکرد دستگاه گردش خون و گوارش را تنظیم می کند و برای سلامت کلیه ها و کبد مفید است.

هل یار کمی معده

 

جویدن دانه های هل پس از صرف غذا ضمن کمک به هضم و گوارش بهتر غذ

هل یاز کمکی معده
هل یاز کمکی معده

ا، می تواند بوی نامطبوع دهان(مثل بوی سیر و پیاز) را نیز خنثی کند. هل همچنین برای درمان سوزش سر دل، درد معده و سوء هاضمه مفید است.دانه های هل خواص گرمابخشی داشته و معده و روده ها را تقویت می کنند.

هل گردش خون را در پوست افزایش‌می‌دهد

هل، به پوست شما جلا می‌دهد. دلیل اصلی‌اش این است که هل، گردش خون را در پوست شما افزایش‌می‌دهد و کاری که باید انجام‌دهد را انجام‌می‌دهد.

هل تمام مشکلات پوست را حل می کند

هل تمام مشکلات پوست را حل می کند
هل تمام مشکلات پوست را حل می کند

بدون شک پوست شما به حل شدن کامل‌ تمام مشکلاتش نیازدارد نه فقط یک راه‌حل موقت. این همان کاری است که هل انجام‌می‌دهد زیرا سرشار از ویتامین‌ها، عوامل ضدمیکروبی و مواد معدنی است.

تقویت تارهای ضعیف مو با هل

هل، تارهای ضعیف موی‌تان را تقویت‌کرده و موهایی قوی و سالم به شما هدیه‌می‌کند. زیرا دانه‌های هل، دارای خواص ضداکسیداتیو هستند.

کاهش فشار خون با هل

چای هل گردش خون  را در بدن تنظیم می کند و خطر ابتلا به فشار خون بالا را کاهش می دهد