چطور شبکه فر را بدون مواد شمیایی تمیز کنیم؟

چطور شبکه فر را بدون مواد شمیایی تمیز کنیم؟
چطور شبکه فر را بدون مواد شمیایی تمیز کنیم؟

تمیز کردن شبکه فر بدون مواد شیمایی : خیلی مواقع پیش اومده که موقع پخت غذا و شیرینی در داخل فر مقداری از آن روی شبکه های فر ریخته و ما باید اونها رو تمیز کنیمف برای خانم ها تمیز بودن فر یکی از اولویت های خانه داری به حساب میاد. ولی امروز میخوام بهتون روشی رو آموزش بدم که بدون نیاز به مواد شوینده شیمیایی میتونید به راحتی تمیز کردن شبکه فر رو انجام بدین پس با ما همره باشید تا این آموزش جذاب رو به همراه تصاویر مرحله مرحله اون مشاهده کنید.

چیزهایی که شما نیاز داری

در زیر لیست موادی که شما برای تمیز کردن شبکه فر بدون مواد شیمایی نیاز دارید رو آوردم که تو خونه تک تک شما پیدا میشه
جوش شیرین
سرکه سفید
اسکاج
بطری اسپری

مواد لازم تمیز کردن شبکه فر
مواد لازم تمیز کردن شبکه فر بدون مواد شیمایی

مراحل تمیز کردن شبکه فر بدون نیاز به مواد شیمایی

اگر شما در حمام وان دارید شبکه ها را داخل آب قرار دهید و اگر هم ندارید از یک تشت بزرگ که بتوانید شبکه ها را درون اون قرار دهید تهیه کنید و شبکه ها را درون اون قرار بدین. حالا باید آماده تمیز کردن بشید! تا اینجا یک مرحله پیش رفتیم.

بنر گل من و تو
قرار دادن شبکه در وان
قرار دادن شبکه در وان
مرحله دوم : اسپری سرکه

بطری که قابلیت اسپری کردن رو داره پر از سرکه سفید کنید و سپس به آرامی سرکه را روی شبکه اسپری کنید به نحوی که تمام قسمت های باید آغشته به سرکه شود.

اسپری کردن سرکه
اسپری کردن سرکه
مرحله 3: جوش شیرین

خب حالا نوبت وانکش شیمیای یما رسیده آماده هستید؟ حا مقداری جوش شیرین را روی شبکه که از قبل سرکه زدیم بپاشید تا کاملا روی شبکه ها را بپوساند.

پاشیدن جوش شیرین
پاشیدن جوش شیرین
مرحله 4: خیس خوردن

حالا شما باید وان یا تشتی که داشتید رو با آب گرم پر کنید، آب باید روی شبکه ها را بپوشاند بیشتر از آن نیاز نیست، و حالا به مدت 10 دقیقهو حتی بیشتر اجازه بدین که شبکه ها در این محلول قرار داشته باشند. این کار باعث میشه که چربی ها و مواد باقی مانده غذا به راحتی از شبکه ها جدا شوند.

خیس خوردن شبکه فر
خیس خوردن شبکه فر

مرحله 5: تمیز کردن

پس از گذست زمان و خیس خوردن شبکه های فر نوبت اون رسیده که اونها رو از آب خارج کنیم و با اسکاج شروع به تمیز کردن بکنیم. اگر دیدید که قفسه های به خوبی تمیز نشدن مرحله 3 و 4 را دوباره انجان دهید تا مواد به طور کامل تمیز شوند.

تمیز کردن شبکه فر بدون مواد شیمیایی
تمیز کردن شبکه فر بدون مواد شیمیایی

به همین راحتی ما تونستیم تمیز کردن شبکه فر بدون مواد شیمیایی انجام بدیم و حتمی شما هم موافق استفاده نکردن از مواد شیمیایی بیش از حد هستید.

شبکه تمیز شده
شبکه تمیز شده

راستی توجه داشته باشید که اگر شبکه فر شما زنگ زدگی داشته باشه اونو داخل وان حموم نندازید و به جاش از تشت استفاده کنید که زندگ زدگی اون راه فاضلاب رو میونه بگیره

مطالب مرتبط :

روش های فوق العاده برای تمیز کردن وسایل آشپزی

چگونه به راحتی بالش های تخت را تمیز کنیم ؟

۳ روش جذاب برای تمیز کردن بطری های شیشه ای