چطور یک انتخاب رنگ لنز درست داشته باشیم؟ + ویدیو

چطور یک انتخاب رنگ لنز مناسب انتخاب کنیم
چطور یک انتخاب رنگ لنز مناسب انتخاب کنیم

طریقه انتخاب رنگ لنز مناسب : گاهی اوقات لازم است تا با اصول انجام یک کار به درستی آشنا بوده، سپس بهترین و مناسب‌ترین انتخاب را برای خود داشته باشیم تا خیالمان از بابت انتخابمان راحت باشد. یکی از مواردی که باید در انتخاب آن دقت بسیاری صورت گیرد انتخاب رنگ مناسب برای لنز آرایشی (زیبایی) است. این لنزها معمولا به صورت موقت و برای افزایش زیبایی استفاده می‌شوند اما اگر انتخابی درست و خوب نداشته باشید مطمئنا تاثیرات برعکسی بر روی زیبایی چهره و آرایشتان خواهد داشت وهمچنین باعث آسیب رساندن به پوست شما خواهد شد. اگر حوصله خوندن ندارید میتونید ویدیو انتهای مطلب رو مشاهده کنید.

عوامل مهم انتخاب لنز مناسب

انتخاب رنگ لنز چشم مناسب تابع عوامل زیادی از جمله رنگ مو و ظاهر پوست است. اما در نهایت بستگی دارد به سلیقه شما و اینکه دوست دارید ظاهری طبیعی، دراماتیک یا دوست داشتنی تر داشته باشید.

به طور کلی 2 نوع لنز رنگی برای هر تن پوست وجود دارد:

یک مدل از این لنزهای رنگی معمولا با تجویز پزشک و برای تصحیح عیب بینایی فرد مورد استفاده قرار می‌گیرد و مدل دیگر انواع لنزهای رنگی هستند که برای افزایش زیبایی در رنگ‌های مختلف و متنوع وجود دارند.

بنر گل من و تو

لنزهای رنگی که در فروشگاه‌ها و بازار وجود دارند معمولا دارای رنگهای متفاوت هستند. لنز طوسی، لنز خاکستری، لنز آبی، لنز عسلی، لنز یخی، لنز سبز و لنزهایی که دارای خطوط و حاشیه‌های مختلف هستند که معمولا آن‌ها را با نام‌های لنز طوسی دور مشکی، لنز یخی دور مشکی، لنز خاکستری دور مشکی و … می‌شناسند.

برای اینکه رنگ لنز جذاب و مناسبی را انتخاب کنید باید به عوامل زیادی توجه داشته باشید. از عوامل مختلف و تاثیرگذار در انتخاب رنگ لنز می‌توان به رنگ مو و رنگ پوست اشاره کرد.البته سلیقه ی شما هم در این زمینه خیلی مهم است.

عوامل مهم انتخاب لنز مناسب

انتخاب رنگ لنز مناسب

اگر به طور طبیعی دارای رنگ چشم روشن هستید بهترین گزینه برایتان این است که از یک لنز با رنگ نافذ، ظریف و طبیعی استفاده کنید تا حالت طبیعی و بسیار زیباتری را برایتان ایجاد کند. خانم‌هایی که دارای رنگ چشم تیره هستند باید یک رنگ مات را برای عنبیه خود انتخاب نمایند و از این طریق یک بازتاب شیشه‌ای و خاص را برای چشم‌های خود ایجاد نمایند. لنز قهوه‌ای، لنز فندقی، لنز عسلی، لنز عسلی روشن برای یک نگاه طبیعی و رنگ‌های خاص و متفاوت مانند لنز بنفش، لنز سبز و لنز آبی می‌توانند یک نگاه جسورانه و جادویی را برایتان ایجاد کنند.

انتخاب رنگ لنز بر اساس پوست شما

اما بررسی رنگ لنز بر اساس پوست شما دامنه ی گسترده ای خواهد داشت که مفصل به آن خواهیم پرداخت. اگر دارای پوست سبزه ای هستید و مانند بسیاری از مردم فکر می کنید رنگ های روشن برای پوست شما مناسب نیست بشدت در اشتباهید . رنگ عسلی یا قهوه ای روشن، رنگ عالی و جذابی هستند و مناسب پوست های سبزه می باشند . برخی از درجه های آبی و سبز نیز مناسب پوست های سبزه هستند اما درجه های روشن آنها برای این افراد مناسب نیستند.خاکستر تیره هم برای این رنگ پوست مناسب است.

لنز مناسب رنگ پوست گندمی

برای افرادی که رنگ پوست آنها متوسط و یا به اصطلاح گندمی است استفاده از رنگ های روشن، به خصوص رنگ سبز بسیار مناسب است اما دقت کنند که از آذایش سبز استفاده نکنند. رنگ عسلی، فندقی،سورمه ای و خاکستری نیز تاثیر خیلی خوبی بر چهره این افراد می گذارد اما استفاده از لنز چشم آبی رنگ به این افراد توصیه نمی شود . لنزهای آبی و طوسی با همه ی طیف رنگیشان رنگ های فوق العاده ای برای افراد سفید پوست هستند.

انتخاب رنگ لنز مناسب
انتخاب رنگ لنز مناسب

سردی و گرمی رنگ پوست

هنگام خریدن لنز رنگی به تن سرد یا گرم پوست تان دقت کنید . اگر شما دارای رگ هایی به رنگ آبی باشید رنگ پوست شما سرد است و اگر این رگ ها سبز باشند رنگ پوست شما گرم است یا اگر در رنگ پوست تان کمی زردی وجود دارد یعنی پوست تان گرم است و اگر در رنگ پوست تان تن های آبی وجود دارد یعنی رنگ پوست تان سرد است. برای پوست های گرم بیشتر رنگ های روشن در طیف قهوه ای مناسب است و برای پوست های سرد رنگ های تیره تر در طیف آبی مناسب است.

طریقه انتخاب رنگ لنز مناسب

در مجموع بهتر است برای انتخاب رنگ لنز آنها را نزدیک رنگ چشم خودتان انتخاب کنید، زیرا این نوع رنگ ها جلوه خاصی به چشم ها می بخشندو شما را طبیعی نشان می دهند.
اگر قصد دارید از لنزتان هرروز استفاده کنید یک رنگ طبیعی تر انتخاب کنید اما اگر استفاده از لنزتان مخصوص بعضی از مناسبت های خاص است، میتوانید از رنگ های کمی فانتزی تر استفاده کنید تا چهره شما جذاب تر شود.

توصیه میشود برای دریافت لنزهای رنگی حتما به کلینیک های معتبر یا چشم پزشک مراجعه کنید. دقت داشت هباشید که به هیچ عنوان لنز خود را به دیگری قرض ندهید و از لنز فرد دیگری استفاده نکنید زیرا معاوضه لنز خطراتی مانند انتقال باکتری های بیماری زا و در نتیجه ایجاد عفونت های شدید را به دنبال دارد.

طریقه انتخاب رنگ لنز مناسب

باید از لنزهای خود به خوبی مراقبت کنید و آنها را تمیز و ضد عفونی شده در محلول های مخصوص قراردهید.

نباید در زمانی که چشم شما زخمی و تحریک شده یا قرمز است از لنز استفاده کنید زیرا این کار ممکن است عواقب جبران ناپدیری در پی داشته باشد.

ویدیو طریقه انتخاب رنگ لنز مناسب
مطالب مرتبط :

نقد و بررسی پالت چشم و صورت سیتی استایل گلدن رز

10 روش سریع از بین بردن پف چشم

با انواع برس ریمل و کاربرد آن آشنا شوید