کیک پرتقال برگردان خوشمزه و خیلی آسون

طرز تهیه کیک برگردان پرتقال
طرز تهیه کیک برگردان پرتقال

طرز تهیه کیک پرتقال برگردان :اگر به دنبال یک کیک آسون و در عین حال خوشمزه و خوشگل هستید یکی از بهترین پیشنهادها میتونه کیک پرتقالی برگردان باشه که طرز تهیه خیلی راحتی داره. شما میتونید از کارامل برای کف قالب استفاده کنید که جلوه زیبایی به کیک شما میده ولی اینها سلیقه ای هست که بستگی به شما داره با جستجو در سایت میتونید انواع مختلف تهیه کیک رو ببینید و ازشون استفاده کنید. ولی از کیک های میوه ای میتوند به کیک کرامبل آلبالو اشاره کنم.

مواد لازم برای کیک برگردان پرتقال

آرد 2 و نیم لیوان
شکر 1 و نیم لیوان
تخم مرغ 3 عدد
بکینگ پودر 2 قاشق چایخوری
آب پرتقال 2/3 لیوان
روغن 2/3 لیوان
نمک 1/8 قاشق چایخوری
پوست پرتقال رنده شده مقداری
وانیل 1 قاشق چای خوری
برای قسمت کاراملی
شکر 2/3پیمانه
کره 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک پرتقال برگردان

برای تهیه کیک برگردان پرتقال اول کارامل رو آماده میکنیم و سپس پرتقال ها رو کف قالب میچینیم که مراحل اون به این شکا است که شکر و کره را در قابلمه کوچکی ریخته وروی حرارت ملایم بذارید تا شکر ذوب شود گاهی قابلمه رو تکون بدید و صبر کنید تا شکر کاراملی بشه باید به صورت مایعی قهوه ای رنگ در بیاد سپس کف قالب کیک بریزید و پرتقالهای کوچک (من از پرتقال خونی استفاده کردم)بصورت حلقه های نازک برش بزنید وپوستشو جدا کنید وته قالب بچینید .(بعضیها با پوست میزارن که بنظرم مورد پسند عموم نیست وبه تلخی میزنه به همین خاطر من پوستشو جدا کردم).

بنر گل من و تو
کیک پرتقال برگردان
طرز تهیه کیک پرتقال برگردان

تهیه کیک پرتقالی برگردان

روغن و شکر را داخل کاسه بریزید و با همزن بزنید تا شکر حل شود سپس تخم مرغ ها را به نوبت اضافه کنید و هم بزنید تا خوب مخلوط شود سپس مقدار کمی رنده پوست پرتقال و وانیل نیز اضافه کنید.
آرد ، نمک و بکینگ پودر را باهم مخلوط کنید و ۳ بار الک نمایید سپس قاشق قاشق به مخلوط اضافه کنید ، اب پرتقال را نیز در این فاصله اضافه کنید ( به این صورت که کمی آرد و کمی اب پرتقال مجدد کمی ارد و کمی اب پرتقال و … تا تمام شوند ، یکنواخت و آرام مخلوط کنید ). سپس مایه کیک را داخل قالب روی پرتقالها بریزید و قالب کیک را داخل فری که از قبل با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کرده اید و گرم شده است به مدت 45 دقیقه قرار دهید ( 30 دقیقه اول پخت در فر را برای چک کردن باز نکنید ). پس از پخت بلافاصله از قالب خارج کنید وگرنه میچسبه وجدا نمیشه ، برش بزنید و به همراه خامه سرو کنید.

کیک پرتقالی برگردان
کیک پرتقالی برگردان


نکته ها : در صورت تمایل میتوانید مقداری کشمش یا گردوی خرد شده به مایه کیک اضافه کنید ، این کیک بسیار خوشمزه و تهیه ان بسیار آسان است.

رسپی و عکس : فرشته قربانی