آمبره چیست؟ آموزش آمبره مو در خانه مرحله به مرحله + عکس

آمبره چیست؟ آموزش آمبره مو در خانه
آمبره چیست؟ آموزش آمبره مو در خانه

اگر سری به آرایشگاه‌ها بزنید حتما واژه آمبره مو به گوشتان آشناست. تکنیکی برای رنگ کردن مو که اخیراً بسیار رواج پیدا کرده و طرفداران زیادی دارد. اما آمبره چیست و چگونه انجام می‌شود؟ به شکل مختصر باید گفت که در این روش قسمت پایینی موها روشن تر رنگ میشود و موهای شما دارای ظاهری دو رنگ خواهد بود پس با من همراه باشید تا به شکل کامل این روش رو مورد بررسی قرار بدیم

آمبره چیست؟

روشی برای رنگ کردن موهاست که در آن پایین موها روشن و دکلره می‌شود و بالای مو و قسمت ریشه‌ها تیره‌می‌ماند. به اصطلاح موها حالتی دو رنگ پیدا می‌کند که بسیار زیباست. آمبره و سامبره به معنی تغییر درجه روشنایی موست که از تیره به روشن یا بالعکس است. به آمبره بالیاژ هم می‌گویند که زیرمجموعه آن حساب می‌شود.

در این روش پایین مو بی رنگ می‌شود و سپس به رنگ روشن دلخواه درمی‌آید. تنها اشکالی که هست قیمتها و هزینه‌های گزافی است که این تکنیک دارد. در اینجا به شما آمبره در خانه را یاد می‌دهیم تا بتوانید با هزینه کمتری در خانه این کار را انجام دهید.

بنر گل من و تو

انواع آمبره مو :

آمبره کلاسیک یا سنتی: دسته اول بالای مو تیره بوده و رنگ طبیعی خود را دارد و پایین موها روشن می‌‎شود که به این آمبره سنتی می‌گویند.

آمبره معکوس: در دسته دوم بالای مو روشن شده و پایین مو رنگ طبیعی و تیره‌تر دارد که به آن آمبره معکوس گفته‌می‌شود.

آمبره فانتزی: در این نوع آمبره ریشه مو تیره شده و ساقه ترکیبی از رنگهایی است که با هم همخوانی زیبایی دارند.

انواع آمبره مو
انواع آمبره مو

رنگ روشنی را انتخاب کنید که سایه‌ای روشنتر از رنگ موی طبیعیتان باشد و دو درجه روشن تر باشد کافیست. تغییر رنگ باید بصورت خیلی نامحسوس اتفاق افتد تا جلوه زیباتری داشته باشد.

زیبایی آمبره بستگی به هماهنگی و همخوانی رنگهایی دارد که انتخاب می‌شود. آمبره برای دختر خانمهای جوانی که دوست ندارند ریشه موهایشان را رنگ روشن کنند بسیار جذابیت دارد. زیرا می‌توانند قسمت دوم مویشان را تغییر دهند. دکلره همچنین برای مو و ریسه مو ضرر دارد، پس آمبره کمترین آسیب را به ریشه می‌زند.

در این نوع آمبره، ساقه موها از ریشه روشن‌تر است.

آموزش گام به گام آمبره مو در خانه

حالا که با مفهوم آمبره چیست آشنا شدید بریم ببینیم آیا میشه توی خونه این کار رو انجام دادم حتما گام به گام با من پیش بیاید

گام اول: شروع کار به آمبره
1.انتخاب رنگ موی مورد نظر:

سعی‌ کنید رنگی را انتخاب‌کنید که با رنگ موی اصلیتان تناسب و هماهنگی داشته‌باشد. در آمبره معمولاً از رنگهای قهوه‌ای روشن، قرمز، شرابی و یا بلوند که همان رنگ بور است، استفاده‌ می‌شود.

آمبره مو چیست ؟ انتخاب رنگ مو

2.مشخص کردن قسمتی که دو رنگ مو به هم می‌رسند

پیش از آن باید قسمتی را که رنگ موی طبیعیتان با رنگی که می‌خواهید بزنید به هم برمی‌خورند را تعیین‌کنید. بهتر است محل تلاقی پایین‌تر باشد تا بیشتر به آمبره بخورد و جلوه داشته باشد. آمبره مو برای موهای بلند بسیار زیباست و می‌توان روی مو مانور بیشتری داد تا جلوه بیشتر داشته باشد. زیرا وقتی مو بلند است و شما محل تلاقی را پایین تر می‌گیرید، تضاد بین دو رنگ بهتر خود را نشان داده و زیباتر است.

انتخاب محل دو رنگی
انتخاب محل دو رنگی
3.شانه کردن موها قبل از رنگ و براشینگ

بهتر است قبل از شروع کار ابتدا موهایتان را خوب شانه زده و سشوار کنید و هر گونه گرهی را باز کنید. بدین ترتیب رنگ کردن موها راحت‌تر می‌شود.

4.لباستان را عوض کرده و لباسی قدیمی بپوشید

چون احتمال ریختن مواد دکلره و رنگ روی لباستان زیاد است، سعی‌کنید یک روپوش بپوشید یا حداقل لباسهای کهنه و قدیمی را بپوشید. می‌توانید لباسی را که مخصوص رنگ گذاشته‌اید بپوشید.

5.استفاده از دستکش:

دستکشهای پلاستیکی که در داروخانه ها می‌فروشند تهیه‌کنید. البته گاهی کیت رنگ خودش دستکش دارد. اما اگر نداشت از داروخانه خریداری کرده و بپوشید تا دستهایشان رنگی نشده و آسیب نبیند. مواد دکلره برای پوست گاهی حساسیت زا بوده و موجب خارش می‌شود.

گام دوم: دکلره کردن موها:
1.ترکیب مواد دکلره با یکدیگر:

دکلره همانطور که می‌دانید موها را بی رنگ می‌کند. اگر دوست ندارید دکلره کنید، چون دکلره به مو آسیب می‌زند، می‌توانید از رنگهای روشن استفاده‌کنید. مثلاً رنگ موی بلوند. اما رنگ بلوند خیلی مویتان را روشن نمی‌کند و نتیجه‌ای متفاوت خواهید داشت. بدین صورت کنتراست و تضاد کمتر می‌شود.

آمبره چیست ؟ ترکیب رنگ و دکلره
آمبره چیست ؟ ترکیب رنگ و دکلره

اکسیدان دارای والیوم 10، 20، 30، و 40 در بازار موجود است. برای آمبره مو به والیوم 30یا 40 نیازی نیست. آسانترین و ارزانترین راه برای دکلره مو مقدار مساوی پراکسید با والیوم 20 و پودر سفیدکننده مو است. برای این کار به 75گرم پراکسید با والیوم 20 و 57 گرم پودر سفیدکننده مو نیاز دارید. آنها را ترکیب کردخ تا ترکیب کرمی به دست بیاید. مواد دکلره موقع ترکیب گاز سمی دارند، پس در جایی با تهویه مناسب یا فضای آزاد آنها را ترکیب نمایید.

2.تقسیم‌بندی موها به چند دسته:

موها را از قسمت پشت و وسط به دو دسته تقسیم‌کنید. سپس آن دو دسته را نیز به دو دسته تقسیم‌کنید. در صورت داشتن موهای پرپشت و بلند بهتر است دسته‌بندی را بیشتر کنید تا کار راحت‌تر باشد. با کلیپس مخصوص مو آنها را جدا از هم نگه دارید. کلیپس ها باید پلاستیکی باشد، زیرا اگر گیره یا کلیپس فلزی باشد ممکن است با مواد واکنش نشان دهند.

موهایتان را از جایی که می‌خواهید آمبره شود به سمت بالا شانه بزنید. به شکل پوش دادن این کار را انجام دهید. این کار برای این است که خط واضحی بعد از رنگ کردن ایجاد نشود و مرز مشخصی بین رنگ موها نباشد. کل زیبایی کار به همین است.

تقسیم بندی موها
تقسیم بندی موها
3.انتخاب ابزار مناسب دکلره کردن مو:

معمولاً در کیتهای رنگ یک برس کوچک برای ترکیب دکلره وجود دارد. اگر نبود از برس مخصوص رنگ مویتان استفاده کنید. برس رنگ مو را همه لوازم آرایشیها دارند و می‌توانید خریداری کنید.

4. دکلره کردن موهایتان:

از قسمت پایین مو شروع به دکلره کرده و به سمت بالا و جایی که مشخص و معین کرده بودید دکلره تا آنجا باشد، مواد دکلره را به موهایتان بزنید. آمبره در خانه کار مشکلی نیست، فقط کمی حوصله می‌خواهد. دقت کافی به خرج دهید و همه جا را به مواد آغشت کنید.

مواظب باشید که از بغل هر دو سمت را مساوی کار کرده باشید. خوب بررسی کنید و ببینید قسمتی بدون مواد دکلره نمانده باشد. با ضربه عمودی برس به موها می‌توانید از خط افقی و واضح جلوگیری کنید.

دکلره کردن موها - آمبره مو در خانه
دکلره کردن موها – آمبره مو در خانه
5.ماندن مواد دکلره روی موی سر:

مدت زمان ماندن مواد دکلره روی مو بستگی به این دارد که بخواهید چقدر مو روشن شود. بین 10تا 45 دقیقه مدت زمان معمول است. اگر خواستید رنگ دکلره را چک کنید، 10 تا15 دقیقه بعد قسمتی از مو را از دکلره پاک کرده و در صورتی که به رنگ دلخواه درآمده دلکره را بشویید، اگر می‌خواهید روشن‌تر شود، بگذارید دکلره به مدت 5تا 10 دقیقه دیگر روی موها بماند.

اگر مواد دکلره بیشتر روی مو بماند ته مایه نارنجی و قرمز مو گرفته می‌شود.

6.شستن مواد دکلره از روی مو:

مواد را با آب گرم بشویید. موها را شامپو کنید. از شامپوی فاقد سولفات استفاده کنید و خوب آبکشی کنید تا مواد دکلره روی مو نماند. اگر موهایتان را خوب نشویید دکلره همچنان مو را روشن‌تر می‌کند. می‌توانید نرم کننده به موها بزنید.

گام سوم: رنگ کردن موها
1.خشک کردن موها:

قبل از رنگ کردن موها، با یک حوله موها را کاملاً خشک کنید.

2.تقسیم بندی موها:

به همان شکلی که در مرحله دکلره موها را تقسیم بندی کردید، دوباره آنها را تقسیم‌بندی کنید. از گیره یا کلیپس‌های پلاستیکی استفاده‌ کنید.

3.استفاده از دستکش:

از دستکش پلاستیکی، وینیل یا لاتکس استفاده کنید. برای محافظت از دستهایتان لازم است.

4.آماده‌کردن رنگ مو:

دستور روی جلد رنگ مو را خوانده و طبق آن رنگ موی خود را آماده کنید. در فضایی با تهویه مناسب رنگ را ترکیب نمایید.

5.رنگ کردن مو با برس:

اگر آمبره مد نظرتان آمبره سنتی است، و می‌خواهید پایین مویتان روشن‌تر باشد، رنگ مو را روی بخش دکلره شده مو و مقداری بالاتر از آن بزنید و اگر آمبره معکوس می‌خواهید رنگ مو را تا خط محو شدن رنگ بزنید و سپس لایه‌ای ضخیم از رنگ مو نزدیک به انتهای موهایتان بزنید. یکنواخت رنگ را پخش کنید.

رنگ کردن موها
رنگ کردن موها
6.باقی ماند رنگ مو روی مو:

طبق دستورالعمل روی جعبه رنگ مو، مدت زمانی را که باید رنگ روی مو بماند را بخوانید. روی موی دکلره شده رنگ مو بیش از 10دقیقه لازم نیست بماند.

7.شستن رنگ مو:

رنگ مو را با آب گرم شسته و با شامپوی بدون سولفت آن را ماساژ داده و بشویید. از نرم کننده استفاده کنید تا موی دکلره شده‌تان خشک نشود.

8.خشک کردن و حالت دادن موها:

موها با دکلره خشک شده و آسیب می‌بنید، پس بجای خشک‌کردن آنها با سشوار بهتر است منتظر بمانید تا بصورت طبیعی خشک‌شوند تا از آسیب بیشتر به آنها جلوگیری شود.

پس از شستشوی مو از  ماسک موهای مخصوص موهای رنگ شده زده و مو را ماساژ دهید. بعد از پنج دقیقه آن را بشویید. موهایتان را تا نمدار است اسپری دوفاز زده و سپس خشک کنید و به آرامی شانه بزنید. می‌توانید با روغن آرگان نیز از یک سانتی ریشه مو تا ساقه را تقویت کنید.

نکاتی مهم در مورد آمبره مو در خانه:

  • اگر از دکلره کردن خوشتان نمی‌آید، بهتر است از روش امبره استفاده کنید که آسیب کمتری دارد.
  • آمبره از ترکیب سه رنگ یا بیشتر درست می‌شود.
  • زیبایی آمبره به انتخاب رنگها بستگی دارد.
  • در آمبره همزمان از رنگ گرم و سرد می‌توان استفاده‌کرد.
  • آمبره برای کسانی که دوست ندارند ریشه مویشان روشن شود بسیار عالیست.

شما از چه روشی برای آمبره مو استفاده میکنید؟ لطفا نظر و تجربه خودتون رو در بخش دیدگاه ها به اشتراک بگذارید تا دوستان هم بتونند استفاده کنند.

مطالب مرتبط :

9 روش طبیعی برای رفع موهای زائد صورت + ماسک های خانگی

روش صحیح شانه زدن موی سر؛ 10 فایده شانه زدن و انتخاب برس مناسب

10 تا از بهترین ویتامینها برای رشد و تقویت مو و داشتن موهایی زیبا