هر آنچه که برای فر کردن مو با اتو باید بدانید!

هر آنچه که برای فر کردن مو با اتو باید بدانید
هر آنچه که برای فر کردن مو با اتو باید بدانید

همیشه بانوانی که موهای صاف و لخت دارند به فکر راهی برای حالت دادن به موهای خود هستند و دوست دارند موهای خود را فر و مجعد کنند. علاوه‌بر فرهای دائمی و موقت که در آرایشگاه‌ها بر روی مو اعمال می‌شود یک راه خیلی آسان برای حالت دادن و فر کردن مو در منزل وجود دارد، آن هم فر کردن با استفاده از اتو مو است، بله درست متوجه شدید اتو مو همیشه برای صاف کردن موها استفاده می‌شود اما اینبار قرار است از اتو مو برای فر کردن موها استفاده شود. ما قصد داریم در ادامه به شما روشی را آموزش دهیم تا بتوانید در خانه با کمترین هزینه و ابزار آرایشی موهای خود را هرطور که دوست دارید فر کنید.

مراحل اولیه فر کردن مو با اتو مو
مراحل اولیه فر کردن مو با اتو مو

مراحل اولیه فر کردن مو با اتو مو

قبل از شروع به فر کردن لازم است یک سری اقدامات انجام شود و ابزارهایی تهیه شود تا بتوان روند فر کردن را شروع کرد و از آن نتیجه مطلوبی گرفت.

این مراحل و اقدامات قبل از شروع کار عبارتند از:

بنر گل من و تو
  1. تصمیم‌گیری، بهتر است قبل از شروع کار با یک جستجوی ساده در اینترنت انواع فرهای مو را ببینید و بین فر ریز و درشت و حالت مجعدی و ملایم و… یک نوع را انتخاب کنید و تصویری از آن را برای خود ذخیره کنید.
  2. انتخاب اتو مو، اگر اتو مو ندارید برای تهیه آن لازم است به نوع صفحه اتو مو دقت کنید. اتو موها با دو جنس صفحه عرضه می‌شوند که صفحه تیتانیومی خیلی سریع و یکنواخت گرم می‌شود و صفحه سرامیکی با کیفیت بالاتری به نسبت گران‌تر نیز هست و برای استفاده انواع مو مناسب است. علاوه‌بر این فاکتور شما باید اتو مویی باریک با لبه‌هایی گردتر را انتخاب کنید تا بتوانید در فر کردن موها با آن موفق‌ باشید. در آخر نیز باید توجه کنید که اتو مویی که انتخاب می‌کنید قابلیت کنترل دما نیز داشته باشد.
  3. آماده کردن ابزارها، علاوه‌بر اتو مو شما در روند فر کردن مو به وسایل دیگری نیز نیاز پیدا خواهید کرد، پس بهتر است ابزارهای مورد نیاز مانند محافظت کننده مو در برابر گرما، گیره، کش مو، برس و شانه مو، اسپری مو و… را از قبل در دسترس خود بگذارید.
  4. موهای خشک و تمیز، اگر می‌خواهید که با فر کردن موهایتان نسوزد و وز نشود پس بهتر است قبل از هرکاری موهای خود را بشویید و با سشوار خشک کنید و به موها موس بزنید تا هم حجم موها بیشتر شود و هم برای مدت بیشتری موهای‌تان فر بماند و هرگز با موهای مرطوب اقدام به فرکردن مو با اتو مو نکنید.
  5. محافظت کننده مو، برای ایجاد مانعی بین حرارت بالای اتو مو و موها باید حتما از محصولات محافظت کننده مو در برابر گرما استفاده کنید و هرگز گرمای اتو را مستقیما بر روی موها اعمال نکنید. استفاده از محافظت کننده‌ها علاوه‌بر اینکه آسیب رساندن به موها به حداقل می‌رساند می‌تواند با تقویت فولیکول‌های مو و نرم شدن مو فر موهایی با حلقه‌های نرم و بدون وز ایجاد کند.
مراحل اصلی فر کردن مو با اتو مو
مراحل اصلی فر کردن مو با اتو مو

مراحل اصلی فر کردن مو با اتو مو

بعد از انجام اقدامات لازم و آماده‌سازی ابزارها و وسایل مورد نیاز می‌توان با خیال راحت شروع به فر کردن موها کرد، برای فر کردن موها با اتو مو پشت سرگذاشتن چند مرحله لازم است که در اینجا این روش فر کردن مو را مرحله به مرحله برای شما آموزش می‌دهیم:

  1. تقسیم‌بندی موها، اولین مرحله برای شروع تقسیم کردن موها به دسته‌های کوچکتر است تا روند کار بهتر پیش رود. با استفاده از شانه تقسیم مو قسمتی از مو را که می‌خواهید فر کنید جدا کرده و باقی مو را با گیره مو جمع کنید. اگر بخواهید موها را بدون تقسیم‌بندی فر کنید کاری بسیار خسته کننده و گیج کننده در پیش خواهید داشت. توصیه ما به شما این است که برای فر کردن موها از پایین موها شروع کرده و بعد سراغ دسته‌های بالایی مو بروید.
  2. فر کردن، با یک دسته نازک و باریک در حدود سه سانتی مو شروع به کار کنید و اتو را نزدیک ریشه مو بگذارید و به سمت پایین بکشید و در هر قسمتی از مو که دوست دارید فر بخورد مکث کنید و با یک چرخش ۱۸۰درجه‌ای اتو موها را دور اتو بپیچانید. در همین حالت دوباره اتو را به سمت پایین کشیده و تا انتهای مو بروید تا موها رها شوند و با فری زیبا را برای شما به نمایش دربیاورند.
  3. فر ریز، برای اینکه موهایی با فرهای ریز و نزدیک به هم داشته باشید علاوه‌بر اینکه باید دست خود را افقی‌تر بگیرید بهتر است دسته‌های تقسیم موها خیلی نازک باشند و اتو مو را ۳۶۰درجه بچرخانید.
  4. فر ملایم، با افزایش سرعت دست هنگام پایین کشیدن اتو مو می‌توانید فر مویی شل با موج‌هایی نرم و ملایم برای خود ایجاد کنید.
  5. بعد از یافتن تکنیک مورد نظر برای رسیدن به نوع فر موی انتخاب کرده همه دسته‌های مو را به همین روش با اتو فر کنید و تا آخرین دسته مو ادامه دهید تا موهایی مجعد با فرهای یکسان و زیبا داشته باشید.
مراحل پایانی فر کردن مو با اتو مو
مراحل پایانی فر کردن مو با اتو مو

مراحل پایانی فر کردن مو با اتو مو

در پایان کار برای اینکه نتیجه مطلوبی را داشته باشید بهتر است به نکاتی که گفته می‌شود توجه کنید:

  1. بعد از اتمام کار با انگشتان خود یا شانه دندانه درشت موها را کمی مرتب کنید تا موهای فر شما طبیعی‌تر به نظر برسند.
  2. می‌توانید برای بیشتر کردن دوام و ماندگاری حالت فر بر روی موهای خود تافت مو اسپری کنید.
  3. هرچند که توصیه ما به شما این است که تمام سعی خود را بکنید تا در اولین تلاش برای فرکردن هرقسمت از مو بهترین نتیجه را بگیرید، اما این کار به مهارت و تجربه نیاز دارد و نباید با دیدن نتیجه کار ناامید شد و باید دوباره و دوباره تلاش کرد تا با هربار تجربه بیشتر بتوان موهایی خوش حالت‌تر را ایجاد کرد.