تهیه شکلات صبحانه در خانه

تهیه شکلات صبحانه در خانه
تهیه شکلات صبحانه در خانه

شکلات صبحانه یکی از مواد غذایی است که از کودکان تا بزرگسالان طرفدار آن هستند ، این ماده غذایی انواع گوناگون با غلظت های مختلفی دارد. شکلات صبحانه که هورمون دکوئین مغز را بالا می برد منجر به بروز شادی و نشاط در افراد می گردد.

همچنین کاکائو که در شکلات صبحانه وجود دارد حاوی املاحی مثل قلع و منیزیم می باشد که برای عملکرد واکنش های قطع سلولی مفید و مؤثر است.

ولی از طرفی مصرف مواد شیرین مانند شکلات صبحانه حالت آرامش و تسکین در فرد ایجاد می کند و این وضعیت منجر به بروز اضافه وزن در افراد می گردد و توصیه می شود مصرف شکلات صبحانه در حد متعادل و مناسب باشد.

مواد لازم برای تهیه شکلات صبحانه

پودر کاکائو : 1 لیوان
شکر : 1 لیوان
شیر : 1 لیتر
کره : 50 گرم

طرز تهیه شکلات صبحانه

طرز تهیه شکلات صبحانه
طرز تهیه شکلات صبحانه

ظرفی را متناسب با میزان مواد انتخاب می کنیم سعی کنید حتما از ظروف نچسب استفاده کنید. پودر کاکائوی رو حتما با شکر در قابله ریخته و با هم کاملا مخلوط می کنیم تا کاملا به خورد همدیگه برن (اگه این مرحلرو جدی نگیرید بعد از اضافه کردن شیر گلوله گلوله میشه). حالا شیر رو آرام به مواد اضافه می کنیم و به آرامی اونهارو مخلوط می کنیم.

مواد رو روی حرارت ملایم قرار داده و هم میزنیم تا وقتی که اطراف ظرف حباب هایی ایجاد بشن حواستون باشه که شیر نباید بجوشه. حرارت رو کمتر می کنیم و مواد رو همچنان مخلوط می کنیم. این کار رو باید تا وقتی که شکلات غلیظی درست بشه باید ادامه بدیم.

بنر گل من و تو

بعد از حدود 45 دقیقه تا 1 ساعت موقع اضافه کردن کره میرسه. بعد از اضافه کردن کره مواد رو خوب مخلوط می کنیم تا کره هم ذوب شده و با مواد مخلوط بشه.

حالا نسبت به غلظتی که دوست دارید کمی هم حرارت میدیم و شعلرو خاموش می کنیم و صبر میکنیم تا شکلات ما سرد بشه.

نسبت به سلیقه خودتون میتونید از تمامی مغزها استفاده کنید و شکلات صبحانتون رو خوشمزه تر از همیشه بکنید.