جارو برقی رباتیک هوشمند رومبای 980

جارو برقی رباتیک هوشمند رومبای
جارو برقی رباتیک هوشمند رومبای

جارو برقی رباتیک : irobot از شرکت های تولید کننده محصولات و خدمات متنوع در سطح جهان می باشدو بیشتر به خاطر تولید جاروبرقی های رباتیک به Romba مشهور است و جاروبرقی رباتیک Romba 980 را می توانید از طریق کنترل از راه دور و وای فای کنترل کنید.

روبات جاروبرقی جدید iRobot Roomba 980 یکی از فناوری‎های خوشايند این روزها است که کار تمیز کردن اتاق شما را به خوبی انجام می‎دهد. تنها کافی است کلید بزرگ تعبیه شده روی آن را فشار دهید و باقی کارها را به او بسپارید. کار با Roomba نسبت به سایر روبات‎های جاروبرقی به طور قابل ملاحظه‎ای آسان‎تر شده است و از آن مهمتر، وظیفه تمیز کردن اتاق را بسیار هوشمندانه‎تر انجام می‎دهد.

نرم افزار جارو برقی رباتیک
نرم افزار جارو برقی رباتیک

سال‎ها است که شما می‎توانید با استفاده از یک کنترل از راه دور Roomba را کنترل کرده و برای آن برنامه زمان‎بندی نظافت تعریف كنيد. حالا در Roomba 980 امکان برقراری ارتباط از طریق شبکه وای‎فای و به کمک یک اپلیکیشن کنترلی آی‎فون نیز اضافه شده است. اتصال این روبات به شبکه خانگی بسیار راحت است.

بنر گل من و تو

اپلیکیشن جارو برقی رباتیک

برای استفاده از اپلیکیشن شما باید امواج وای‎فای ارسالی از Roomba را روی تلفن شناسایی و به آن متصل شويد. برای هر اتصال نیز باید یک نام تعریف کنید (شما می‎توانید با یک اپلیکیشن چندین Roomba 980 را کنترل کنید). رابط کاربری اپلیکیشن این جاروبرقی بسیار ساده است. در صفحه اصلی یک دکمه بزرگ Clean (روی خود Roomba) قرار دارد که وقتی آن را فشار می‎دهید Roomba فعال شده و با ترک محل شارژ خود شروع به جستجوی گرد و خاک می‎کند. بعد از فشردن دکمه Clean و شروع به کار دستگاه، برنامه از شما سوال می‎کند که آیا مایلید کار را متوقف كنيد، بعد از انجام این کار، Roomba 980 کار خود را متوقف کرده و به دنبال جایگاه شارژ خود می‎گردد.

همچنین شما با استفاده از این اپلیکیشن می‎توانید یک برنامه تمیزکاری را به صورت هفتگی تعریف کنید. روش انجام این کار بسیار ساده است، تنها کافی است گزينه زمانبندی را فعال کرده و ساعت شروع به کار دستگاه را به صورت روزانه تعیین کنید.

نرم افزار جارو برقی رباتیک
نرم افزار جارو برقی رباتیک

ویژگی ها

از بسیاری از جاروبرقی‎های معمول خانگی کم صداتر است، اما نمی‎توان گفت که کاملا هم بی سر و صدا است. وقتی Roomba از روی کف پوش به روی فرش حرکت می‎کند، صدای تولید شده بیشتر می‎شود، که در واقع اتفاق خوبی است و به این معنا است که موتور AeroForce برای کار بیشتر روی قالی تقویت شده است. سویچ خودکار میزان قدرت بر اساس جنس سطح  زمین قابلیت جدیدی است که به این مدل اضافه شده است.

نحوه کارکرد جارو برقی رباتیک
نحوه کارکرد جارو برقی رباتیک

به نظر می‎رسد برای اولین بار روش تمیزکاری Roomba هدفمندتر انجام می‎شود. به جای حرکات پیچ و تاب‌دار و دور گشتن‎های اضافی، این روبات کاملا مستقیم حرکت می‎کند و با استفاده از دو سنسور که در جلوی آن تعبیه شده است و سیستم یکپارچه‌سازی VSLAM کاملا هدفمند اطراف مبلمان را جستجو می‎کند. فناوری VSLAM یا سیستم همزمان مکان‎یابی و تمرکز نقطه‎ای به Roomba این امکان را می‎دهد تا محیط یک اتاق و اشیاء موجود در آن را با دقت تحت نظر داشته باشد و همین باعث می‎شود تمیزکاری به شیوه‎ای موثرتر و هوشمندانه‎تر انجام شود و به جای استفاده از الگوی تمیزکاری تصادفی این کار به روش خطی انجام شود. یک جفت دیوار مجازی هم همراه با ۹۸۰ ارائه می‎شود که شما می‎توانید از آن برای مسدود کردن حرکت این روبات جاروبرقی به یک مکان خاص استفاده کنید.

آنچه در این مطلب مطالعه میکنید: