خواص کامبوجا؛ 8 خاصیت جالب کامبوجا برای بدن

خواص کامبوجا برای بدن
خواص کامبوجا برای بدن

کامبوجا نوعی نوشیدنی چینی است که از طریق تخمیر چای شیرین به همراه یک پیوند هم زیستی با استیک اسید، باکتری ها و انواع مختلف مخمر تهیه می شود. این نوشیدنی شیرین که به صورت گازدار است، دارای آنزیم‌های مختلف، پولیفنول ها، پروبیوتیک‌ها و اسیدها (آنتی‌بیوتیک‌ها، ویتامین‌های گروه B، اسیدهای آمینه، اسیدمالیک، اسیدلاکتیک، بوتیریک و غیره) است. بنابراین فواید و خواصی برای بدن دارد که در این مطلب با چند مورد از خواص کامبوجا آشنا می شویم.

 

خواص کامبوجا برای بدن:

سم زدایی بدن:

کامبوجا با دارابودن مقادیر فراوان اسیدهای آلی مثل گلوکورونیک اسید و آنتی اکسیدان های قوی، از بدن در برابر آسیب اکسیداتیو محافظت می کند. بر اساس تحقیق صورت گرفته، آنتی اکسیدان موجود در نوشیدنی کامبوجا اثرات رادیکال های آزاد را خنثی می کند و بدین ترتیب از بدن در برابر بیماری های مزمن و التهاب محافظت می کند.

 

بهبود گوارش:

کامبوجا به عنوان پروبیوتیک عمل می کند و به حفظ سلامت شکم  و جلوگیری از اختلالات شکمی مانند یبوست مزمن و اسهال کمک می کند. چای کامبوجا با دارابودن آنزیم های گوارشی سبب افزایش اثرات اسید گلوکورونیک می شود و به تجزیه پروتئین ها و ساکاریدها کمک می کند و منجر به بهبود سیستم گوارشی می شود.

بنر گل من و تو

 

 خواص کامبوجا برای بدن
خواص کامبوجا برای بدن

 

تسکین درد مفاصل:

کامبوجا با دارابودن گلوکوزامین به جلوگیری و معالجه انواع ورم های مفاصل کمک می کند. در واقع گلوکوزامین سبب تحریک تولید اسید هیالورونیک شده و برای حفظ ساختار غضروفی مفید است و سبب تسکین درد مرتبط با آرتروز می شود. هیالورونیک اسید برای کاهش آسیب های رادیکال های آزاد، روغن کاری و کشش مفاصل مفید است.

 

کاهش وزن:

کامبوجا سبب افزایش متابولیسم می شود که برای کاهش وزن مفید است. میزان متابولیک بالا منجر می شود که احساس انرژی بیشتری کنید و بیشتر بتوانید ورزش کنید و تحرک داشته باشید. علاوه بر این چای کامبوجا در مقایسه با نوشابه گازدار ، قند و کالری بسیار کمتری دارد. که همه این ها برای کاهش وزن مفید هستند.

 

خواص کامبوجا: کاهش وزن
خواص کامبوجا: کاهش وزن

 

تنظیم سطوح کلسترول:

بر اساس شواهدی کیفی موجود این چای سبب کاهش جذب کلسترول LDL یعنی کلسترول بد و تری گلیسیرید و افزایش سطح HDL یعنی کلسترول خوب می شود.

 

حفظ سلامت قلب:

کامبوجا با کاهش سطح کلسترول در خون و تنظیم کلسترول به حفظ سلامت قلب کمک می کند و برای قلب مفید است.

 

خواص کامبوجا: حفظ سلامت قلب
خواص کامبوجا: حفظ سلامت قلب

 

کنترل دیابت:

کامبوجا عواملی را که سبب بروز بیماری های دیابتی می شوند، مهار  می کند. براساس تحقیق صورت گرفته، این چای در مقایسه با چای سیاه به تنظیم سطوح گلوکز خون بیشتر کمک می کند. این چای همچنین سبب بهبود عملکرد التیام پانکراس افراد دیابتی، کاهش غلظت اوره، مراقبت از کبد و کلیه افراد دیابتی می شود.

 

خواص کامبوجا: کنترل دیابت
خواص کامبوجا: کنترل دیابت

پیشگیری از بروز سرطان:

کامبوجا با دارابودن خواص ضد میکروبی و مقادیر فراوان آنتی اکسیدان ها به جلوگیری از بروز سرطان کمک می کند. این چای برای حفظ سلامت سلولی و دفاع ایمنی قوی مفید است و اسید دی – گلوکاریم موجود در آن برای جلوگیری از بروز انواع سرطان کمک کننده و مفید است.

 

مطالب مرتبط:

خواص چای ماچا؛ ۹ خاصیت شگفت انگیز چای ماچا برای سلامتی

فواید و خواص چای رویبوس برای بدن