خواص نارگیل؛ 8 خاصیت فوق العاده نارگیل برای سلامتی

خواص نارگیل برای سلامتی بدن:
خواص نارگیل برای سلامتی بدن:

نارگیل میوه ای خوشمزه است که به درخت نخل کوکوس تعلق دارد. این میوه محتوی آب شیرین است که بسیار مفید و خوش طعم و حاوی قند های ساده، الکترولید ها، مواد معدنی، اسید فسفاتیز، کاتالاز، دی هیدروژن پروکسید و پلی مراز است. میوه نارگیل هم دارای انواع ویتامین ها، مواد معدنی، اسید های اشباع مانند اسید لوریک و ترکیبات فعال زیستی است. این میوه که طبعی گرم و خشک دارد، فواید و خواصی برای سلامتی بدن دارد که در این مطلب با چند مورد از خواص نارگیل آشنا می شویم.

 

خواص نارگیل برای سلامتی بدن:

تقویت دستگاه گوارش:

مصرف نارگیل به تقویت دستگاه گوارش کمک می کند. نارگیل هضم غذا را بهبود می بخشد و سبب جلوگیری از بروز اختلالات معده و روده و درمان تهوع می شود.

 

تقویت سیستم ایمنی بدن:

نارگیل با دارابودن خواص ضدویروسی، ضدقارچی، ضدباکتریایی و ضدانگلی سبب محافظت از بدن در برابر انواع ویروس ها و باکتری های مضر می شود و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. مصرف نارگیل برای درمان و معالجه بیماری های عفونی نظیر عفونت گلو، عفونت ادراری و کرم های روده موثر است.

بنر گل من و تو

 

 

خواص نارگیل برای سلامتی بدن:
خواص نارگیل برای سلامتی بدن

 

کنترل دیابت:

مصرف نارگیل سبب بهبود ترشح انسولین می شود و استفاده از قند خون را بهبود می دهد. همچنین روی هورمون های کنترل قند خون اثر خوبی می گذارد و از این طریق خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد.

 

 

کنترل دیابت
خواص نارگیل: کنترل دیابت

 

حفظ سلامت استخوان ها:

از آنجایی که نارگیل توانایی بدن در جذب کلسیم و منگنز را بهبود می بخشد، سبب افزایش رشد و حفظ سلامت استخوان ها می شود. همچنین از بروز پوکی استخوان جلوگیری می کند.

 

کاهش وزن:

نارگیل به چربی سوزی کمک می کند و سبب افزایش انرژی بدن می شود. روغن نارگیل با دارابودن تری گلیسیرید انرژی بدن را مصرف کرده و به کاهش وزن کمک می کند. به علاوه مصرف نارگیل کاهش اشتها را به دنبال دارد و منجر به احساس سیری شده و باعث می شود افراد دچار اثر هیپوگلیسمی (کاهش قند خون) نشوند.

 

 

کاهش وزن
خواص نارگیل: کاهش وزن

 

تنظیم کلسترول خون:

نارگیل به بهبود سطح کلسترول خون کمک می کند و سبب کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی می شود. نارگیل دارای چربی های اشباع است که کلسترول خوب را افزایش داده و کلسترول بد خون را کنترل می کنند.

 

حفظ سلامت مو:

استفاده از آب و روغن نارگیل به درمان ریزش مو کمک می کند. بدین منظور باید موهای خود را با آب یا روغن نارگیل قبل از حمام ماساژ دهید و سپس آن ها را بشویید. این کار علاوه بر درمان ریزش مو سبب تقویت و پرپشت شدن موها می شود و آن ها را نرم و صاف می کند. همچنین نارگیل با دارابودن خواص ضدقارچی و ضدباکتریایی به درمان عفونت های پوستی، شوره سر، خارش و شپش کمک می کند.

 

 

خواص نارگیل
خواص نارگیل: حفظ سلامت مو

درمان بیماری صرع:

اسیدهای چرب موجود در نارگیل به طور مستقیم از دستگاه گوارش به کبد می روند و تبدیل به کتون می شوند که به درمان اختلالات مغزی نظیر بیماری صرع و آلزایمر بسیار کمک می کند.