19 خواص شیر بادام برای سلامتی که هیچکس به شما نگفته

خواص شیر بادام برای بدن
خواص شیر بادام برای بدن

خواص شیر بادام : شیر بادام نوشیدنی بسیار خوش طعم برای بدن بوده و می‌تواند جایگزین خوبی برای شیر گاو باشد. خواص شیر بادام بسیار زیاد بوده و نوشیدنی‌ای فوق‌العاده مقوی و شگفت‌انگیز است. این نوشیدنی سرشار از ویتامین‌ها بوده و به راحتی در منزل تهیه می‌شود.
می‌توانید با مقداری آب و مغز بادام نوشیدنی خوش طعمی تهیه کنید که دارای ارزش غذایی بسیار بالایی دارد. همچنین می توان شیر بادام را با افزودن آب به کرهٔ بادام تهیه کرد. این نوشیدنی گیاهی عاری از کلسترول، لاکتوز بوده و برای افرادی که شیر گاو به معده‌شان سازگار نیست، بسیار خوب است. در این مطلب به خواص شیر بادام خواهیم پرداخت.

ارزش غذایی شیر بادام:

اعدادی که در ادامه به آنها اشاه میکنم در یک فنجان یعنی 240 میلی لیتر میباشد، شیر بادام دارای 39 کالری انرژی بوده و نسبت به شیر معمولی و شیر گاو کالری کمی دارد. اما این نوشیدنی سرشار از مواد مغذی و ویتامین‌هاست.
شیر بادام دارای 3 گرم چربی، 1گرم پروتئین، 3.5گرم کربوهیدرات، 24% کلسیم ، 0.5 فیبر است. همچنین این شیر میتواند میزان 18 درصد ویتامین D و 110 درصد ویتامین E روزانه شما را تامین کند.

میزان کالری39
چربی3 گرم
کلسیم24 درصد
پروتئین1 گرم
کربوهیدارات3.5 گرم
جدول ارزش غذایی شیر بادام

در مطلبی جداگانه طرز تهیه شیر بادام رو آموزش دادیم که حتما مطالعه کنید.

بنر گل من و تو

خواص شیر بادام برای سلامتی بدن انسان:

شیر بادام همانگونه که گفته شد مایع کرمی رنگ تقریباً غلیظی است که خواص عالی دارد. البته میزان خواص آن بستگی به غلظت شیر بادام دارد. هر چه بیشتر از مغز بادام استفاده کنید، شیر بادام هم غلظت بیشتری داشته و هم طعم بهتر و خواص بیشتری خواهد داشت. شیر بادام طبع گرم و تر دارد. در ادامه به خواص فوق‌العاده این ماده مغذی می‌پردازیم.

خواص شیر بادام برای بدن
خواص شیر بادام برای بدن

خواص شیر بادام برای پوکی استخوان

شیر بادام سرشار از کلسیم بوده و حدود ۳۰درصد از کلسیم روزانه مورد نیاز بدن را تأمین می‌کند. در نتیجه مصرف آن خطر ابتلا به پوکی استخوان را کاهش می‌دهد. برای داشتن استخوانهایی سالم و محکم و همچنین دندانهای سالم توصیه می‌کنیم این ماده غذایی را مصرف کنید. همچنین شیر بادام میتونه 25 درصد ار ویتامین D مورد نیاز روزانه شما را تامین کند.

شیر بادام و بهبود گوارش و هضم

همانطور که در قسمت ارزش غذایی شیر بادام گفته شد، این ماده غذایی دارای میزانی قابل توجهی فیبر است و فیبر نیز برای سلامت و گوارش بسیار مفید است و به هضم غذا کمک می‌کند.

خواص شیر بادام برای تناسب اندام

این ماده غذایی با دارا بودن ۶۰ کالری برای افرادی که نمی‌خواهند کالری زیادی مصرف کنند و در عین حال ویتامینهای لازم را دریافت کنند، عالی است. اگر می‌خواهید وزن خود را یکنواخت نگه دارید، ماده غذایی خوبی است.

خواص شیر بادام برای پوست

میشه گفت این شیر خاصیت عالی برای شفافیت پوست داره، همانطور که می‌دانید ویتامین E یکی از ویتامینهایی است که در داشتن پوستی شفاف مؤثر است. شیر بادام حاوی مقدار قابل توجهی از این ویتامین است و برای پوست همچون یک آنتی اکسیدان عمل می‌کند.

شیر بادام و جلوگیری از میگرن:

از دیگر خواص شیر بادام که بسیار شگفت‌انگیز است این است که این نوشیدنی دارای ریبوفلاوین است. ریبوفلاین که هما ویتامین B2 است، عملکرد بدن را تقویت می‌کند. میگرن و سردردها ناشی از استرس‌های روزانه‌ و کمبود ریبوفلاوین می‌باشد.

با شیر بادام عضلات رو تقویت کن

این ماده غذایی دارای ویتامین B، آهن و ریبوفلاوین است که به تقویت عضلات و بهبود جراحات کمک می‌کند.

قند خون را تغییر نمیدهد

شیر بادام فاقد میزان کمی کربوهیدارت است، و فاقد افزودنیهایی چون شکر است. به همین خاطر قند خون را تغییر نداده و باعث دیابت نمی‌شود.

خواص شیر بادام برای قلب

شیر بادام فاقد کلسترول بوده و چربی اشباع ندارد. دارای ویتامین E و چربی سالم بوده و اسیدهای چرب امگا دارد. میزان سدیم آن نیز کم است در نتیجه از افزایش فشار خون و بروز بیماری قلبی جلوگیری می‌کند.

شیر بادام و بهبود بینایی عالیه

ویتامین Aموجود در شیر بادام به بهبود تمرکز چشم کمک کرده و نقش مهمی در سلامت آنها دارد. شیر بادام دارای انواع ویتامین‌ها بوده و با قدرت بینایی در ارتباط است.

خواص شیر بادام و جلوگیری از ابتلا به سرطان

افرادی که از شیر بادام بجای شیر گاو استفاده می‌کنند، احتمال بروز سرطان پروستات در آنها کم می‌شود.

بهبود خواب با شیر بادام

یکی از خواص عالی شیر بادام کمک به بهبود خواب است. شیر بادام حاوی کلسیم است و به مغز کمک کرده تا ملاتونین یا همان ورمون خواب تولید کند. اگر شیر بادام را بصورت گرم مصرف کنید، خوابی آرام خواهید داشت.

خواص شیر بادام
خواص شیر بادام

خاصیت شیر بادام برای تقویت مو

ویتامین E و اسیدهای چربی که در شیر بادام موجودند، موهایی نرم و لطیف به شما می‌بخشند. همچنین شیر بادام از ریزش مو نیز جلوگیری می‌کند.

مصرف شیر بادام توسط کودکان و نوزادان و خواص آن

شیر بادام از آنجا که به بهبود عملکرد مغز کمک می‌کند، ماده‌ای بسیار عالی برای رشد مغز نوزاد و کودک بوده و همچنین از ابتلا به آلزایمر جلوگیری می‌کند.
برای نوزادان می‌توانید از شش ماهگی به بعد از شیر بادام استفاده کنید.

خواص شیر بادام در دوران شیردهی

برای دوران شیر دهی ماده‌ای مغذی و تقویتی بوده و از ضعف کردن زنان شیرده جلوگیری می‌کند.

خواص شیر بادام در بارداری

از آنجا که خواص شیر بادام بر کسی پوشیده نیست، این ماده با دارا بودن انواع ویتامین‌ها منبع غذایی بسیار مغذی برای زنان باردار است و به تقویت استخوان‌ها کمک شایانی می‌کند. همچنین از بروز پوکی استخوان و فشار خون بالا جلوگیری می‌کند. برای زنان باردار برای جلوگیری از لکه‌های پوستی دوران بارداری مفید است.

شیر بادام ضد حساسیت و آلرژی

این نوشیدنی گیاهی بوده و برای افرادی که گیاهخوارند بسیار مناسب است. لاکتوزم وجود در شیر ممکن است برای برخی افراد حساسیت زا بوده و در روده بزرگ تولید مشکل کند. با مصرف شیر بادام عاری از لاکتوز چنین مشکلی نخواهید داشت.

شرایط نگهداری از شیر بادام

شیر یخچال اگر در دمای محیط بماند فاسد نمی‌شود. یعنی لازم نیست حتماً در یخچال نگهداری شود و می‌توانید آن را با خود به هر جایی ببرید.

شیر بادام طعم خوبی هم داره

یکی از تفاوتهای شیر بادام با شیر گاو داشتن طعم بهتر آن است. کسانی که از طعم شیر گاو خوششان نمی‌آید می‌توانند شیر بادام مصرف کنند.